• livet med barn

kliar när han ammar

när jag ammar min son på 3 veckor så kliar det som sjutton när han äter ifrån mitt högra bröst efter kanske ca 10-20 min, det kliar så mycket att jag måste ta bort honom och sen kliar det i 1 dygn efteråt, hur ska jag få det att sluta klia?
    det kliar aldrig på vänstra bröstet utan bara på högra.
    Okej att det kliar lite pga. att mjölken rinner till men det här är ju som sagt så pass mycket att jag måste ta bort honom och sen klia mig nästan konstant i 1 dygn efteråt, nån som har nått tips på hur jag ska få det att sluta klia eller i alla fall klia mindre?

~ William 13/2 ~
  • Svar på tråden kliar när han ammar
  • Syster Luring

Kan bara hålla med. Ville skriva:

"Du har inte så många kompisar va?" men hoppade över pga av att inlägget då kommer att modereras bort men nu kan jag inte hålla mig längre. Fy bubblam, här lägger man ner tid och energi (och OMTANKE) och får ett hånskratt tillbaka. Jag blev uppriktigt ledsen.

♥ August -95 & Edvin -09 ♥
  • Joico

En del ska ju inte ha barn.. att vara mamma sitter inte i åldern, men mognad gör fan det. Du är alldeles för omogen för att ha barn. Håller med alla ovanstående på alla punkter, och lite därtill

• Anaiah
    livet med barn skrev 2010-03-09 10:01:54 följande:
    BVC sa att det inte var svamp precis som jag sa till er så HAHAHA där fick ni för att ni diagnoserar nån ni inte känner eller vet ett skit om!
    Vad tråkigt att du känner ett behov av att uttrycka dig på det sättet!

Jag har inte kännt annat än sympati för dig (jo, möjligtvis lite irritation över din attityd) och jag tycker inte att jag har förtjänat ett sådant bemötande du har gett mig och andra som har försökt hjälpa till. Något du själv bad om, men skrattar bäst som skrattar sist...

I vilket fall som helst så är jag uppriktigt glad för att du inte har svamp och jag hoppas att din amning går smidigare framöver.

Lycka till i framtiden!
  • TiLo
    livet med barn skrev 2010-03-09 10:01:54 följande:
    BVC sa att det inte var svamp precis som jag sa till er så HAHAHA där fick ni för att ni diagnoserar nån ni inte känner eller vet ett skit om!
    vad sa hon att det var då*??
  • livet med barn
    Anaiah skrev 2010-03-09 12:11:48 följande:
    Vad tråkigt att du känner ett behov av att uttrycka dig på det sättet! Jag har inte kännt annat än sympati för dig (jo, möjligtvis lite irritation över din attityd) och jag tycker inte att jag har förtjänat ett sådant bemötande du har gett mig och andra som har försökt hjälpa till. Något du själv bad om, men skrattar bäst som skrattar sist... I vilket fall som helst så är jag uppriktigt glad för att du inte har svamp och jag hoppas att din amning går smidigare framöver. Lycka till i framtiden!
    jag har liksom sagt flera ggr till dig att det inte är svamp jag har men du har ändå fortsatt att tjata om det och satt diagnos utan att känna mig, därför kände jag ett HAHa emot dig.
    ~ William 13/2 ~
  • livet med barn
    TiLo skrev 2010-03-09 17:57:29 följande:
    vad sa hon att det var då*??
    hon sa bara att det kunde vara så, att jag kunde testa att smörja med kräm men sen är det upp till mig hur mkt jag vill kämpa.
    ~ William 13/2 ~
  • Anaiah
    livet med barn skrev 2010-03-10 07:31:12 följande:
    jag har liksom sagt flera ggr till dig att det inte är svamp jag har men du har ändå fortsatt att tjata om det och satt diagnos utan att känna mig, därför kände jag ett HAHa emot dig.
    Nu gör du bara dig själv till åtlöje. Vem som helst som har haft svamp kan säga att dina symptom som smärta och klåda mycket väl kan vara svamp, det är inte far out att gissa på det. Men du kanske bara är kass på att beskriva dina symptom, felet ligger inte så mycket hos mig i så fall.
  • livet med barn
    Anaiah skrev 2010-03-10 08:48:52 följande:
    Nu gör du bara dig själv till åtlöje. Vem som helst som har haft svamp kan säga att dina symptom som smärta och klåda mycket väl kan vara svamp, det är inte far out att gissa på det. Men du kanske bara är kass på att beskriva dina symptom, felet ligger inte så mycket hos mig i så fall.
    men kolla här, när man ska kolla symptom osv så stämmer ju nästan alltid iaf minst 1 sak in på alla människor oavstt om det är vanlig sjukdom, psykisk sjukdom osv osv. det är ju bättre att kolla upp det hos läkare/bm/sköterska och min sköterska sa att jag inte har svamp, hon sa att man hra det bara om barnet har det och min son har det inte så. Utan att vissa har helt enkelt bara ont när dom ammar.
    ~ William 13/2 ~
  • Joico
    livet med barn skrev 2010-03-10 10:38:07 följande:
     det är ju bättre att kolla upp det hos läkare/bm/sköterska och min sköterska sa att jag inte har svamp, hon sa att man hra det bara om barnet har det och min son har det inte så. Utan att vissa har helt enkelt bara ont när dom ammar.
    Och varför i hela h-vete ställer du då frågan på ett forum då?! När du själv sitter och säger att man ska kolla upp det hos en läkare, barnmorska eller sköterska. En snabb googling på ditt "problem" ger nästan enbart träffar på svamp. Ingen kan ju hitta på något annat bara för att du är så jävla säker på att du inte har svamp. Jag kan isf säga att du har kaviarsjukan i högerbröstet då, du har absolut inte svamp.
  • Anaiah
    livet med barn skrev 2010-03-10 10:38:07 följande:
    men kolla här, när man ska kolla symptom osv så stämmer ju nästan alltid iaf minst 1 sak in på alla människor oavstt om det är vanlig sjukdom, psykisk sjukdom osv osv. det är ju bättre att kolla upp det hos läkare/bm/sköterska och min sköterska sa att jag inte har svamp, hon sa att man hra det bara om barnet har det och min son har det inte så. Utan att vissa har helt enkelt bara ont när dom ammar.
    Vilket load of crap! Den barnsköterskan kan inte mycket om amning, det märks. Man har inte konstant ont utan anledning!

Och vad gäller svamp så är det fullt möjligt att ha det även om barnet inte visar några som helst symptom, jag hade en rejäl svampinfektion i båda brösten och bakterieförekomst som följd av det trots att sonen inte hade någon som helst beläggning i munnen. Det fastställdes utav prov på bröstmjölken, av en specialutbildad barnmorska på en amningsmottagning på ett sjukhus. Jag TROR inte de ljuger där.

Och ja, jag har rått dig gång på gång, att du ska låta dem ta prov på din bröstmjölk så att du kan få en riktig diagnos. Självklart kan jag inte tala om vad du lider av, men jag har heller aldrig sagt "du HAR svamp", däremot har jag sagt att det LÅTER som svamp på beskrivningen. Det är en jävla skillnad!
Svar på tråden kliar när han ammar