livet med barn skrev 2010-03-10 10:38:07 följande:
men kolla här, när man ska kolla symptom osv så stämmer ju nästan alltid iaf minst 1 sak in på alla människor oavstt om det är vanlig sjukdom, psykisk sjukdom osv osv. det är ju bättre att kolla upp det hos läkare/bm/sköterska och min sköterska sa att jag inte har svamp, hon sa att man hra det bara om barnet har det och min son har det inte så. Utan att vissa har helt enkelt bara ont när dom ammar.
Vilket load of crap! Den barnsköterskan kan inte mycket om amning, det märks. Man har inte konstant ont utan anledning!
Och vad gäller svamp så är det fullt möjligt att ha det även om barnet inte visar några som helst symptom, jag hade en rejäl svampinfektion i båda brösten och bakterieförekomst som följd av det trots att sonen inte hade någon som helst beläggning i munnen. Det fastställdes utav prov på bröstmjölken, av en specialutbildad barnmorska på en amningsmottagning på ett sjukhus. Jag TROR inte de ljuger där.
Och ja, jag har rått dig gång på gång, att du ska låta dem ta prov på din bröstmjölk så att du kan få en riktig diagnos. Självklart kan jag inte tala om vad du lider av, men jag har heller aldrig sagt "du HAR svamp", däremot har jag sagt att det LÅTER som svamp på beskrivningen. Det är en jävla skillnad!