Inlägg från: Amorficlya |Visa alla inlägg
  • Amorficlya

Bugaboo-tråd nr 21

Hej nu hoppar jag in här å hoppas att jag är välkommen =)
    Har nu en Bugaboo Frog (begagnad) men ja e lika kär iaf. Jag är så ombytlig när de gäller vagnar så sambon ville inte att ja slänger ut massa pengar när de gällde en ny Bugaboo. Så ja letade begagnad..

Min vagn är så fin fast nya hjul behövs både i bak å i fram så de håller ja på leta som en tok hehe. De är hemskt slitna men de ska åtgärdas =)

Den är hel svart å ja e nöjd med de kors i taket ja har alltid haft färg på mina vagnar å verkligen synts men inte denna gång. Med ack så läcker den är i svart..

Dottern på 7 månader sover som en stock båda gångerna idag jag satt henne i vagnen har hon somnat. Me like =)

Nä nu svamlar ja bara förlåt mig.. En ny förälskad tjej i Bugaboo

Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-04-05 09:18:16 följande:
    paul frank colourblocks är ju given till... annars är grön och orange fint eller helorange med grönt parasoll -då ser det ut som en apelsin med kvist på Svart funkar såklart. Man blir så glad av den orangea och det är inte så många orangea vagnar ute och rullar så man sticker helt klart ut
    Men wow kan man byta klädsel på Frogen också? Det sitter en Camelon suflett på vagnen men resten står de frog på tvättade upp allt igår =)

Varukorgen e solblekt, så man kan hitta allt nytt på typ blocket eller? Snacka om att vara helt lost. Åå de där med Camelons hjul i fram va härligt att de passar för de ska bytas ut omgående =)

Ja ville helst ha frog just pga de fasta handtaget. Vill inte råka ut för handtag som glider ja skulle ha den oturen e alltid så ja råkar alltid ut för allt sånt.

Ja e såå glad att ja har denna fina fina vagn hihi
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-04-05 09:36:10 följande:
    fast frog rullar bättre med frogframhjul tycker jag....kolla med kidzshop.se ibland har de möjlighet att fixa fram reservdelar även till frog...jag har fått tag på komplett frog-klädsel via dem...
    Jaha okej. Tycker mina är så tröga å vingliga fast de kanske ska vara så eller behöver de bli utbytta då.? Förlåt för mina kanske dumma frågor men ja e helt ny på detta.
  • Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-04-05 10:05:56 följande:
    Jag tycker du skall ta och rengöra de små swivelhjulen fram först och främst. Vid de stora nitarna tar du ordentligt med siliconspray och så kläm ihop dem en massa gånger (på plats är enklast) så att de "niger" ordentligt och sprider smörjan ordentligt. Att de är lite fula i slitytan behöver du inte bry dig om, det blir de direkt.Bakhjulens lager skall inte smörjas med något, de är självrengörande.
    Aaa oki :) tack för tipset. men att de e vingligt då e de så de är på vagnen eller.? Detta är första gången jag ens kör en Bugaboo ;)
  • Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-04-05 12:05:55 följande:
    Ja, lite vinglig kan man nog uppleva vagnen till en början. Det är som att flyga helikopter ungefär; små rörelser ger stort utslag men det är priset man får betala för en lättkörd vagn och som sagt är det en vanesak Sen är det ju svårt att säga om just din vagn är extra vinglig och det är klart att den är nog inte helt purung eftersom det är en Frog. Men min Frog är från 2004 och är i finfint skick.
    Aa ok.  =)

Mm den är lättkörd så men de fatts ju ena bromsgrejen men den ska ja få av en tjej här i tråden ja tror att den har en stor betydelse för att den är extra vinglig ja tyckte mig märka de när ja gungade den åt sidan idag =) Men ja har nu gjort iordning hjulen å tror iaf att ja skulle behäva ett par nya hjul. Hehe

Den va säkert inte i super skick vagnen men de visste ja redan om :) har iaf rengjort den från topp till tå å smörjt den fått bort all rost som fanns överallt å nu skiner den och så nu känns den lättare att köra tvättat klädseln å varukorgen, chassit ja allt hihi.

Ja kan nog uppleva den vinglig också eftersom min Phil & Ted är helt stum isället så de blir nog mer vingel då =) men en Bugga är ju iaf inte som en City Elite som ja knappt hade i 3 veckor innan den försvann den va hemsk.. haha
  • Amorficlya

Ja juste en till fråga till er som kan allt om denna vagn ;) Ska handtaget gå att vicka lite upp å ner?

• Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-04-05 12:23:41 följande:
    Japp, handtaget glappar några cm och så även ramen. Det är en del av fjädringen
    Aaa tack bra att veta hehe. Man blir lite fundersam bara när man inte kan något direkt om vagnen =)
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-04-05 13:33:29 följande:
    gör rent hjulen och använd en pincett för att ta bort allt hår som sitter längs hjulaxeln, smörj sedan med silikon. Att körytan är sliten gör inget för funktionen...
    ny smörjd och testad ute går som en dröm nu =) Tack =)
  • Amorficlya

Det är något magiskt med Bugaboo varenda gång ja lagt min dotter på 7 månader nu såsomnar hon typ direkt igår sov hon i den i ex antal timmar helt sjukt bra ju. hade en Brio Happy innan hon vägrade va i den å sen en Scooter som hon inte diggade direkt heller att sova i. Så fortsätter det så här att hon e sånöjd då får den verkligen stanna länge hihi

• Amorficlya
    Ia 70 skrev 2010-04-05 19:34:16 följande:
    Amorficlya: Hej tjejen, så det vart en frog Vad roligt!! Då måste vi ju bara ses med våra Buggor
    Hihi yes girl vi måste på promenad sen i vår solen
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21