Inlägg från: Amorficlya |Visa alla inlägg
  • Amorficlya

Bugaboo-tråd nr 21

Asereht skrev 2010-04-30 10:48:11 följande:
    Najs, hade jag haft vagnåkande syskon så hade jag haft samma kombo. Nu nöjer jag mig med froggen.
    Aaa de är ju helt klart den ultimata kombon =)
    Miranda 06 Nicolas 08 Melina 09
  • Amorficlya

Hej måste höra med er vet ni om man kan färga varukorgen. Min är solblekt på vissa ställen och funderar på om jag kan färga den hel svart. Ja har googlat men inte blivit klokare iaf. Hoppas att ni kan hjälpa mig..

• Amorficlya
    Asereht skrev 2010-05-01 12:39:32 följande:
    Tror det är svårt. Det är ju helsyntet. Köp en ny eller begagnad istället. Om du nu inte väldigt gärna vill försöka.
    hmm aha haha a ja får väl köpa en ny haha hade så gärna velat prova =)
  • Amorficlya
    imsel skrev 2010-05-13 11:21:46 följande:
    Tack för era svar Det verkar vara olika från barn till barn hur dom sitter i vagnen. Min son har "tyvärr" lång rygg och korta ben, alltså inte optimal vagnkropp Egentligen borde jag köpa nån tråkig emmaljunga som alla andra här i stan.. Bor i Kiruna och det är ju snö ganska länge, men jag vill ha en vagn med svängbart/a hjul. Skulle vilja ha både en bugaboo/annan med svängbara hjul, och en med fyra.. Ingen som vet nån annan vagn med svängbara hjul som man kan ha länge?
    hej en grymt bra vagn med svängbart framhjul är Phil & Ted den har lång rygg min dotter på 4a sitter bra i den om vi är ute länge och hon skulle bli trött..  v Vi hade Ohil & ted som singel innan vi fick sonen å nu har vi den som dubbel sammtidigt som vi har Buggan till mini när hela familjen är ute =)
  • Amorficlya
    Ia 70 skrev 2010-05-14 14:01:23 följande:
    Tjejen som köpte buggan på Tradera är inte svensk (har lite mejlkontakt med henne o har svårt att utrycka sig) Deras bäbis kommer vilken dag som helst. Tradera säger sig inte har gjort ngt fel och polisen har inte tid. Pratade via mejlen i går med butiken som var med i annonsen o de har både skrivit o pratat med Tradera om annonsen att de ville att ngt skulle göras då Buggan inte köpts av dem vilket säljaren skrev. Hon fr butiken tyckte med att de inte riktigt tog det på allvar och att de skulle bolla det vidare till ngn som kunde ta ett beslut. Så hur vi andra än försöker att "hålla rent" fr bedragare på Tradera så verkar det inte funka. Tråkigt.
    Hej vännen.. Men guu så hemskt..!! Inte kul ju..!!
  • Amorficlya
    Ia 70 skrev 2010-05-14 14:52:33 följande:
    Tjena tjejen Kul att du e nöjd med buggan!!! I dag e det lugnt här- Sambon e bakis o de små sover middag. Hihi, så jag har suttit vid datorn ett tag nu. Sedan blir det PrisXtra och bolaget Hade hoppats på att kunna kyla skumpan om det skulle ha varit klart me huset, men säljaren ringer ju inte. Så även om det lilla "e vårt" så vill vi ju skriva papper o ha allt klart...Kram tjejen.
    Aaa ja e grymt nöjd =) med min vagn kan helt ärligt säga att Melina sover och trivs bäst i Buggan äntligen har man hittat en vagn hon trivs med. =) Hon gillar ju P&T med men inte alls lika mycket som Buggan hihi
    Haha va han ute på galej igår? Här blir det lite fest för oss imorn vi ska över till våra vänner som bor tvärs över gatan å äta middag och sånt =) Syrran kommer vara här med trollen när de sover så de känns bra. =)

Ååå så spännade med hus ju =) Hoppas att vi ses snart om bara fören snabb fika eller något.. Kramis
  • Amorficlya

Hej har ett problem jag skulle behöva en ny sele till min frog alltså allt ihopa inklusive de som sitter på ramen. Är det något man kan köpa någonstans? Tacksam om någon kan hjälpa mig.

• Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 15:48:13 följande:
    Nope, det går inte att köpa de selband och spännen som sitter på klädseln. Inte någonstans i hela världen såvitt jag vet vilket är lite synd men det är naturligtvis en säkerhetsfråga om någon klåpare skulle vara i farten Däremot så finns det att köpa de band som sitter på själva ramen. Jag har själv ett par såna, de sätts fast med kardborre och jag tror de sitter bra men jag har själv inte fått användning för mina. Går antagligen att beställa hos vilken ÅF som helst men det är väl som med alla andra reservdelar ganska lång leveranstid.
    Jaha attans då. Det är så att jag har en rödfrog klädsel fick av min vännina men med den så matchar inte mina spänngrejer som sitter runt ramen i den som sitter på själva klädseln så ja vette fan varför de är så. Det är liksom olika. På den som sitter i röda klädseln så är det en mittgrej i sjäälva spänngrejer men på min svarta klädsel är det inte någon mitt grej. Ååå ja å förklaa.. Blir tokig nu när ja fått en ny klädsel ska ja inte kunna använda den då? =(
  • Amorficlya
    AnPa skrev 2010-06-03 22:02:52 följande:
    Flyttar upp min fråga lite, vill gärna veta ifall det ska vara så eller ifall min sittdel är för hårt åtspänd (felsydd?)
    Min båge som man  bär i är trög att klicka i och ur
  • Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-06-04 07:25:13 följande:
    Vad surt att inte säljaren berättar att den är USA-såld Fast i och för sig kan det mycket väl vara så att det var i god tro, då det bara är Bugaboo-nördarna som vet att det är skillnad. Om man köpt en vagn och inte bytt klädsel på den så finns det ingen anledning alls att gissa att den modellen är annorlunda än den europeiska.

Jag är lite osäker på vad det är du menar när det gäller att remmarna inte når hela vägen? De sitter fastsydda i ryggdelen, motsvarande barnets svank eller hur? I så fall skall du ha även en amerikansk toppklädsel för att selhålen skall passa. Man kan inte dra dem från svanken, ut i sidorna, och sen tillbaka till barnet, jag antar att det är det du har gjort. Om du däremot har ett amerikanskt sittdelsöverdrag så sitter selhålen precis på samma ställe. Jag vet inte varför Bugaboo har valt att göra skillnad på just selen men så är det i alla fall. Suffletten och liggdelslocket är precis de samma så där ställer det inte till något. Mitt tips till dig är att klippa och sick-sacka (fast helst i omvänd ordning ) två hål i sittdelsöverdragets rygg så att du kan använda dina klädslar. Det är klart att det påverkar andrahandsvärdet på toppsetet sen men det skall man inte tänka för mycket på när man har sina grejor utan använda dem som man behöver använda dem. Mycket riktigt så finns den äldre ljusare klarblå basfärgen inte kvar i produktion och har inte gjort på några år nu men någon enstaka gång så ser man dem på Blocket även om det inte är ofta.
    Du är så himla klok å man får så bra svar av dig.. Kul att man hittat denna tråd. =)
  • Amorficlya
    Fröken Småland skrev 2010-06-04 08:43:57 följande:
    Aj, det låter som att den har krymt Alternativt att det skulle kunna vara en Frogklädsel, vilken färg är den?

Det är jättesvårt att få på klädseln även när den är rätt storlek, trixet är att fästa den ena öglan och sedan lägga ramen på högkant på golvet. Sätt gärna en fot under ramen vid öglan så att inte piggen blir skadad eller skadar golvet. Sen sätter du ett knä i ramens långsida och trycker till den ordentligt. Ramen tål det, du tar ju inte i mer än du behöver men det behövs ganska mycket. Lycka till!

Och om det inte funkar så lägg in bild på klädseln så att vi är helt säkra på att det är en Cameleonklädsel.
    Så fick ja göra med min vänninas klädsel- Hon har en frog å så köpte hon en cameleon klädsel å det var ju så jobbigt att få på den så hon gav upp men ja e en sån som inte ger mig i första taget har ja bestämmt mig för något så ska de gå. Men ja satte också i den på ena sidan först la upp den på högkant å sen stod ja å små drog i den hela tiden å tillslut så vips va den på. Min svarta orginal frogklädsel är så där trög också...

Ja juste en fråga om Bee hur gör ni andra med skötväskor på vagnen? vet inte hur ja ska göra för att den ska hänga bra å inte ivägen för min lilla tjej..

Nu när man kört frog innan å tyckt att det är välrdens bästa å smidigaste vagn vad är då BEE den e ju UNDERBAR..Ja tycker min frog är så stor nu.. haha
  • Amorficlya

Frågar igen ni som har skötväskor på BEE hur gör ni och vad har ni för skötväska? Tycker det inte blir snyggt.

• Amorficlya
    Ia 70 skrev 2010-06-04 21:32:03 följande:
    Har du en Bee Nu?
    Hehe har en BEE också hemma hehe min vännina har min Phil & Ted hon har två små en på 6 veckor å en på 18 månaer å min Phil & Ted stod bara och damma här så vi bytlånas på obestämd tid haha ja har inte mage att sälja den eller byta bort den den har mig så varmt om hjärtat haha.. Men för att komma till frågan sa japp har en Bee och den används mer än min Bugga just nu haha. F*N den är underbar Been trodde jag aldrig med tanke på hjulen haha. Ja kan ju skriva en bok som vanligt
  • Amorficlya
    Mymemlan skrev 2010-06-05 16:17:16 följande:
    Är det någon här som har typ en emmaljunga scooter elr nått som extravagn? Funderar på att skaffa ett komplement till min bugga. En sittvagn med typ liggläge som ändå är rätt ordentlig, ska ha när Melwin börjar dagis då jag inte vill lämna buggan där (börjar i januari dock) men är lite rädd om buggan och vill inte släpa med den till stugan och så... Men man är lite bortskämd med att buggan är så lätt så svårt att hitta ett bra "komplement".
    Ush ja hade en Emmaljunga Scooter den nya modellen 2.0 tycker den är as läcker men fy vad tung och otymplig. Dottern gillade inte att sova i den heller.  Jag skulle hellre valt en Teutonia Timmy istället för en Scooter haft en sån också det är en underbar vagn å skulle lätt ha en sån igen som kompliment till att gå i skogen å sånt med. Den är betydligt lättare att köra än scootern + att den har fullt liggläge å bättre sufflett.
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-06-05 21:25:47 följande:
    jag varvar mellan skip hop, petunia och ju ju be...tycker skip hop passar bäst med vagnen...
    jag har en skip hop men åå tycker den bara är ivägen fast det kanske är för att jag har sittdelen mot mig så ja ser min tjej =)
  • Amorficlya
    modestyclara skrev 2010-06-06 19:53:37 följande:
    har du den där platta med knäpplås? eller den med lock? jag har den platta... om man vill se barnet bra så är petunia bra för den hänger långt ner...
    Jag har den med lock hade den platta till första dottern å till min son men denna gång körde ja på en med lock hehe. Hmm ska undersöka ny skötväska hehe
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21