Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Bugaboo-tråd nr 21

Kan tänka mig att ni fått frågan 1000ggr.

Hur väl fungerar verkligen Cam på lite dålig terräng. Bor i Älvsjö Stockholm och där är trottoarerna smala och lutar. Det blir MYCKET lyft upp och ner för höga trottoarkanter. Skulle gärna vilja ha en ergonomisk sits men är osäker på om de små hjulen blir för knöliga.

Har haft en Bee och det fungerade absolut inte, gick inte att ta en promenad utan att bli ilsken. Hoppas att Cam är betydligt bättre, är den det?

• Caeruleus

Sjukhusmamma och Annat82 - det låter ju bra. Hoppas det dyker upp någon i krokarna till salu så kan jag provköra på plats sas. Det jag har reagerat på med andra vagnar som har små framhjul att det blir tyngre att häva upp framhjulen när man skall upp för en trottoar. Har ni tänkt på det?

• Caeruleus
    Senap skrev 2010-07-10 08:58:59 följande:
    Ja
    Caeruleus skrev 2010-07-10 08:29:12 följande:
    Vart kan man få tag i en bumperbar för Frog?
    Har hittat en beggad frog men utan den nämligen
    Hos vilken återförsäljare som helst. Det är samma som till Cam.
    Kanon, trodde att det var någon speciell.
  • Caeruleus
    annat82 skrev 2010-07-09 08:46:07 följande:
    Förstår nog inte riktigt hur du menar, men jag har aldrig tyckt att trottoarkanter är ett problem. Gör nog oftast så att jag lyfta vagnen så framhjulen precis kommer över kanten, eller slår i lite, inte så mycket så klart. Sen lyfter inte jag så mycketi bakkant utan mer kör hjulen uppför kanten med lite hjälp från mig då. Tycker det har funkat på alla kanter jag mött i Sverige åtminstone :)
    Tycker inte det är nån skillnad mot vår 3-hjuling. Där lyfter jag upp framhjulet och kör tills bakhjulen är nära kanten och sen hjälper till att lyfta bara lite så rullar de precis på kanten och upp.
    Det är själva lyftet av framhjulen över trottoarkanten. Alltså att trycka ner handtaget så att hjulen kommer upp.

Imorgon skall jag iväg och kolla på en Frog. Finns det något speciellt jag kolla extra?
  • Caeruleus
    ami skrev 2010-07-10 23:58:28 följande:
    Ang trottoarkanter.. Jag trycker inte ner handtaget alls. Sätter foten på "pinnen" som hjulen sitter på och bara vippar upp framhjulen. Hur enkelt som helst och inget man ens tänker på
    Ah det ska jag testa, tack för tipset!
  • Caeruleus
    vivelmamman skrev 2010-07-09 14:18:09 följande:
    Beror på vilken väg man väljer Står det ett träd i vägen är det lika bökigt oavsett vilken vagn du har och sluttar trottoaren är det jobbigar ju tyngre vagnen är och ju färre hjul den har. Bor också i Älvsjö och har haft många olika vagnar men har inte bytt sedan jag köpte min Cam Långsjön runt-promenader funkar också utmärkt.

Lite stökigt var det dock i vintras, kan dock inte rekommendera terränghjulen mer än för de absolut värsta dagarna, de förtar liksom körglädjen...

Håller med om att Been är svår i terräng och när man ska upp o ner för trottoarer - det är något skumt med tyngdpunkten. Personligen tycker jag Cam är en helt annan sak.
    Åh så bra med lite input från någon som bor i Älvsjö. Du fixar alltså Långsjön-runt utan problem...det är ju bra.
    Kan tänka mig att det var stökigt i vintras. Ska snat åka och testa en Frog....ska bli spännande att se om jag gillar den.
  • Caeruleus

Det vart ingen Bugga idag, den var inte tillräckligt fräsch och hon ville inte gå med på priset som jag kunde tänka mig .

Ja ja man får leta vidare. Men nu när jag såg priset på Fruugo så är det ju inte så mycket mer än vad dom vill ha på Blocket. Kanske man lika gärna skall köpa nytt. Någon här som har handlat därifrån tidigare? Så att det inte är något fuffens på gång.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21