Inlägg från: Caeruleus |Visa alla inlägg
  • Caeruleus

Bugaboo-tråd nr 21

Angående ståbräda vs syskonvagn. Jag har 2år 3månader mellan mina killar. I början så hade jag ståbräda till och från dagmamman men nu för tiden går han. Däremot saknar jag dubbelvagn något enormt när jag har båda pojkarna hemma hela dagen. Tim sover nämligen fortfarande på dagen och det är jättesvårt att hitta på något skoj, tex gå till en park, utan dubbelvagn. Antingen måste jag gå hem när han leker som bäst och då blir han jätteledsen eller så väntar jag tills han är trött och då blir det jätteknöligt att ta sig hem.

Gick in till Bonti idag och frågade om skenorna och att liggdelen inte kan stå plant och det skall tydligen vara så.

Kändes verkligen härligt att köra vagnen idag. Kom även på att en av mina handväskor passar riktigt bra som skötväska. Det enda som var lite tråkigt var att Robin inte gillar att ligga ner om han är pigg. Då vill han bli buren och gallskriker om jag inte lyfter upp honom . Funderar på att testa sittdelen och se om han gillar det bättre. Tycker egentligen att han är för liten för det (snart 4 mån) men å andra sidan blir det ju inte mindre stimulans än om jag går och bär på honom.

• Caeruleus
    MiaEd skrev 2010-07-31 18:48:06 följande:
    Har du prövat att lägga en liten kudde i liggdelen så barnet kommer upp lite och kan se mer? Det gör jag när lilltjejen (snart 4 månader) blir rastlös.. Samt så varierar jag mellan olika leksaker på bågen.. 
    Har provat i den gamla vagnen men inte i Cam än...ska testa. Tyvärr är han måttligt intresserad av vagnleksakerna jag erbjuder. Han vill helst att man skall bära och prata med honom.

Storebror älskade att åka i vagn, sitta i sittern och pilla med leksakerna han fick. Robin är totala motsatsen och vill att man skall busa med honom heeela tiden. Vi börjar så smått att bli lite slutkörda och måste få till en ändring. Tyvärr så är våra försök verkningslösa hittills Inte ens selen gillar han. Jag kan tänka mig att han blir nöjd om han får sitta upp och titta framåt....men det vill inte jag förräns om ett par månader minst.
  • Caeruleus
    annat82 skrev 2010-07-31 19:57:02 följande:
    Caeruleus skrev 2010-07-31 18:29:16 följande:Från dottern var 3 månader vägrade hon ligga när hon inte sov, man fick bära tills hon nästan somnat sen gick det att lägga ned henne. Hon vägrade även kudde i liggdel, men det är ju ett alternativ annars
    Vi bytte till sittdel när hon var 4 månader. Går ju alltid att ha halvliggande också. Har funkat hur bra som helst för oss i alla fall, förutom jag som hade tyckt det var kul att köra liggdel lite längre. Just runt 3-4 månader så ville hon verkligen se allt
    Låter som att ni hade det exakt som vi har nu. Han gör sit-ups i ren ilska när vi inte lyfter upp honom. Om inte kudden funkar så blir det nog sittdelen om 1-2 veckor.  Innan han föddes hade jag planer på att använda liggdel länge....tji fick jag
  • Caeruleus
    jean1 skrev 2010-07-31 20:08:14 följande:
    Ingen som vet ?
    Vad jag har läst så fungerar det men inte perfekt. Sitter tydligen lite löst.....men byter du till Camens sufflettbågar så blir det bättre.  Kolla i FAQ-tråden, där står det om jag inte minns fel.
  • Caeruleus
    annat82 skrev 2010-07-31 19:59:58 följande:
    Kan tillägga att just runt den åldern så gillade hon inte selen inåtvänd, men fick sitta utåtvänd korta stunder och var jättenöjd. Just för att det inte var någonting annat som funkade. Hon verkade klara det bra, men ville helst inte och just därför bara korta stunder. Sen har det vänt igen och hon sitter hur nöjd som helst inåt i sele igen och tur det för nu har vi bytt till en Ergo, så kan hon inte sitta framåtvänd.
    Det är ju verkligen exakt så som vi har det. Jag har en Manduca som rätt lik Ergon och den går ju bara att han inåtvända. Igår så testade jag att sätta honom i selen när han inte ville vara i vagnen men då skrek han sig helt hallonröd i ansiktet .
  • Caeruleus
    andybuffy skrev 2010-08-04 11:11:50 följande:
    Vi har precis kommit hem från en resa där först ena swivel-hjulet (alltså framhjulet) på vår Cameleon gick sönder. Verkar som om ett kullager gått sönder men det sitter bara snett och den rullar fortfarande. Nu när vi kommit hem verkar även det andra hjulet framtill gett upp, det har blivit väldigt trögt och rullar dåligt.

Vagnen fungerar dock fortfarande även om det är lite trögare att köra den. Men det verkar som om vi behöver två nya swivel-hjul. Affären där vi köpte vagnen i Malmö är stängd dessutom. Men jag inbillar mig att detta bör att gå att få tag i någonstans men jag vet inte var, hjälp!

Ja, jag är medveten om att vi borde satt på terränghjulen innan resan

'
    Alla som säljer Bugaboo har sådana hjul.
    Några exempel www.bonti.se www.kidzshop.se
  • Caeruleus
    Armani skrev 2010-08-05 15:51:52 följande:
    Nu har i haft premiär-tur med vagnen (regnade ju heeeela dagen igår så det vart inte av) och jag kan inte säga annat än att jag älskar vagnen! Vilken sjukt lätt och smidigt vagn Sonen som dessutom inte är någon vagnbebis verkar digga den oxå, ligger just nu och sover sött i den Hoppas han gillar sittdelen sen oxå bara.

Såg att det var nån som frågade om suflettmönster (vem det nu var...). Jag provade att rita av en orginalsuflett och det var inte svårt alls. Jag är ingen hejare alls på det där och var inte heller supernoga och det blej helt okej, så prova!
    Det var jag som frågade. Ska nog testa att måtta av sufletten.

Idag så bytte jag till sittdel för att testa om han vart mer nöjd i den än i liggdelen. Skillnaden var enorm. Han både sov  gott och när han var vaken så lekte han "länge" (för att vara han åtminstone) med leksaken jag hängt på bågen. Sittdelen blir kvar även om jag tycker det egentligen är för tidigt.
  • Caeruleus
    Armani skrev 2010-08-06 08:43:37 följande:
    Hur gamma var din lilla? Kul att han gillar sittdelen
    Robin är bara 4 månader så egentligen tycker jag det är för tidigt. Dock är han nöjd och glad och sitter bra så sittdelen får bli kvar.
  • Caeruleus

Har köpt en sommarsuffla i fleece via blocket. Nu när jag packar upp den så är den "bubblig" och det ser nästan ut som åderbrock . Någon som råkat ut för detta? Suffletten skulle vara helt ny och kom i originalförpackning och ser toppenfräsch ut i övrigt. Kanske går det att stryka bort..

• Caeruleus
    MiaEd skrev 2010-08-10 11:07:14 följande:
    Haha jag tänkte väl :P
    Caeruleus skrev 2010-08-10 10:43:06 följande:
    Har köpt en sommarsuffla i fleece via blocket. Nu när jag packar upp den så är den "bubblig" och det ser nästan ut som åderbrock . Någon som råkat ut för detta? Suffletten skulle vara helt ny och kom i originalförpackning och ser toppenfräsch ut i övrigt. Kanske går det att stryka bort..
    Ser den inte bättre ut om du sätter den på vagnen och låter den sträcka ut sig lite då?
    Nope. Kanska ska fukta den lite och sträcka ytterligare.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21