• ami

Bugaboo-tråd nr 21

Hur var det nu med cam suflett på frog. Behövs både cams suflettfästen och plastskenorna man har inuti sufletten, eller räcker det med nåt utav det?

• ami

Nån som kan tipsa om nån nätbutik som har NYA åkpåsen i rött hemma? Skulle behöva en igår.

• ami
    Joddan skrev 2010-05-30 22:15:48 följande:
    Åkpåse??? Du vet väl att det är juni i nästa vecka va? 
    Ska användas till att mulla in en pytte bebis i en syskonvagn, för snål för att köpa en lift {#lang_emotions_cool} Ska ju ändå ha en åkpåse till hösten, så därav åkpåse i juni :) . Har en 7 am, men den är ju något varm.. även helt öppen.

Ingen som vet vart jag kan få tag på en RÖD i nya modellen?
  • ami
    Linmin skrev 2010-06-07 15:14:59 följande:
    Upplever ni att ni som har bugaboobrädan till er vagn kan går hyfsat bra efter den, eller får ni går väldigt långt bak så ni får luta er jätte mkt framåt efter vagnen? Om ni förstår vad jag menar....För en del vagnar är det ju så med, har själv aldrig sett hur det är med en bugaboo-vagn? Själv kommer det att blir aktuellt med en ståbräda till bugaboo gecko....
    Tycker också det funkar bra att gå med ståbrädan nerfälld, just pga att det är ETT hjul bak istället för som oftast 2. Eftersom det bara är ett hjul går det att gå närapå som vanligt.
  • ami
    sisterinlaw skrev 2010-06-30 22:30:57 följande:
    Hej, nu är jag här med mina transportväskfrågor igen...

Ni som har transportväskan till Bugaboo- tycker ni att den är lätt att fälla ihop? Vi vill ju smidigt kunna fälla ihop den när vi är framme på resmålet och har packat upp vagnen (alltså på flygplatsen redan).

Ungefär hur stor blir transportväskan som ihopfälld?

Sedan undrar jag om det bara finns en modell av transportväskan ute nu, som jag har förstått det fanns det en utan hjul förut men den verkar ej finnas kvar. Personligen vill jag bara försäkra mig om att jag får en väska som går att fällas ihop till en mindre väska oavsett var jag beställer (från seriösa säljare då, e.g. pramworld.co.uk och kidzshop).

Anledningen till att jag blir fundersam är att så få visar bild på väskan i ihopfällt tillstånd och ingen verkar skriva om hur den fälls ihop eller vilka mått den får då (hittade ej ens info på bugaboos hemisda när jag tittade nyss).

Extremt tacksam för svar!
    Vi har en väska med hjul, köptes förra sommaren. Tror inte att den går att "fälla ihop". Den är ju liksom tjock och vadderad hela runt om. Men om jag har fel få gärna nån beskriva hur man då skulle kunna få den mindre, den tar ganska stor plats i vårat förråd :)
  • ami
    Caeruleus skrev 2010-07-10 21:59:17 följande:
    Det är själva lyftet av framhjulen över trottoarkanten. Alltså att trycka ner handtaget så att hjulen kommer upp.

Imorgon skall jag iväg och kolla på en Frog. Finns det något speciellt jag kolla extra?
    Ang trottoarkanter.. Jag trycker inte ner handtaget alls. Sätter foten på "pinnen" som hjulen sitter på och bara vippar upp framhjulen. Hur enkelt som helst och inget man ens tänker på
  • ami
    jean1 skrev 2010-07-25 22:52:36 följande:
    Är det någon här som har en 7am åkpåse i sin Bugga (sittdel)? Vilken modell har ni isf och hur tycker ni den funkar/passar?

Fritt fram att tipsa om andra varma goa åkpåsar som passar också!
    Vi hade en 7 am enfant b212 evolution i liggdel + sittdel. Jag tyckte den satt jättebra i sittdelen, iom att man knöt fast den så den inte gled. Supertjock, vilket var bra eftersom Mini sov ute ett par timmar även vintertid. Han var alltid varm o go, men aldrig svettig. Tror den andas ganska bra. När han var vaken o större var den perfekt att ha öppen och bara sno om honom när han ville i och ur vagnen hela tiden. Gilla att den går att korta av, i liggdelen var den också bra. Mysig o mjuk.
  • ami
    MiniM3 skrev 2010-08-03 12:32:05 följande:
    Alltså jag tycker såhär..
    Med vinterhjulen är det hemskt att köra buggan, man får häva sig på den och det är rätt jobbigt..
    Tycker den lätta finessen med buggan försvinner helt när man tar på dom ..
    men klart man kommer fram mycket enklare.

Fast att sätta foten på staget mellan hjulen och tippa upp över trottoarkanter och vid svängar lyfta bakdelen något gör att man inte behöver hänga sig på vagnen och det blir inte SÅ svårstyrt att ha vinterhjulen på.
  • ami
    BumbiB skrev 2010-08-27 14:42:32 följande:
    Hej,
    skulle behova lite hjalp....

Hur stora/ gammla/ langa var era barn innan ni fick sluta anvanda Cam eller Frog?

Ar Frogen(sittdelen) mindre an Cam? I sa fall hur mycket?

Skulle vara jatte glad for svar... inbillar mig att jag behover en ny vagn for vintern.... (skams lite.... vill ha...)
    Storebror somnade i lillasysters Frog. 4 år, 97 cm och väger 14 kg. Såg lite trångt och knöligt ut, men han sov gott, under sufletten :D
    Annars satt han i den iaf förra sommaren när han var 3 år utan problem. Suflett använde vi ibland. Då var han 93 cm.
  • ami

Jag har alltid haft mina barn sovandes utomhus. Buggans åkpåse + vinteroverall (rätt tjock: molo el miniature) har mina haft när det varit kanske minus fem och neråt. Då har jag även haft lammfäll i.. Alla är ju olika frusna såklart. Själv hade jag velat både ulloverall + vinteroverall + lammfäll och åkpåse om jag skulle ligga därute i kylan i flera timmar och sova..

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21