• ami

Bugaboo-tråd nr 21

Har du provat att ta bort träplattan i sitsen? Då blir det mycket mer plats på höjden.

• ami

Jag har haft gamla Bee och har nu Bee plus. Den gamla håller jag med är knakig och känns smäckig vid ihop och uppfällning och är ju mindre. Nya plus däremot upplever jag inte alls lika smäckig utan enkel och lätt att både fälla och byta håll. Och rymlig iom det höjbara ryggstödet. Vår femåring ser riktigt liten ut i den och ryms att sova i den om så vore :)

• ami

Vår femåring var strax över metern i somras. Sov i Been några ggr då vi var borta sent. Helt ok. Jo men jag tror man klarar sig med bara Bee plus, fast den är ju inte lika ombonad som cam. Utom om det blir massa snö förstås. - Men har du provat att ta ur sittplattan i trä i din cam? Hur blev det? För oss har det gjort jättemycket skillnad. Annars är Bee plus i mitt tycke en kanonsmidig vagn som just är enkel att fälla ihop och tar liten plats. Väldigt stabil och lättkörd om man jämför med maclaren Xt som vi också haft. Och jag har kört Bee några ggr i fryst issörja. Hackigt, men det gick. Mycket snö tror jag skulle fastna i hjulen. I övrigt är hjulen bättre än man tror, vi kör rätt ofta på grusväg och gräs på sommarn, det går bra. Bara marken är tillräckligt hård så inte hjulen sjunker ner går det.

• ami

Jaha, hur lägger man in foton? Går det från IPhone? Tog just foto på numera 5,5-åring ca 105 cm i Frog.

• ami

Ha, lillasysters vagn :) Men för diskussionens skull, han ryms gott o väl under sufletten. Lillasyster 1,5 år har 1 dm kvar upp till kanten. Då utan sittplattan.

• ami

Vi har lammfäll i för mjukare och mysigare. Och jag har kommit fram lika bra med den som Froggen. Är det massa snö har vi andra vagnar. Det är nog lite en smaksak. Du kan ju vänta med att sälja cam tills du haft Bee ett tag.

• ami

Jag har en between m krokar. Sitter bra. Inte så jättestor, men rymmer massor ändå.

• ami

Helt klart Plus. Lättare att vända håll, att fälla ihop. Mycket rymligare.

• ami

Duntoffla: den äldre Bee modellen kändes mycket smäckigare, tycker jag. Tog emot lite vid upp-nerfällning. Lätt att sitsen hamnade under små piggar och när man då drar upp var jag varje gång säker på att de skulle gå av. Varukorg är nog samma, hjulen annorlunda men nog mest utseendeskillnad, samma storlek och funktion. På den äldre modellen tyckte jag också var svårare att vända håll. Nya är klart bättre i mina ögon. Jag gillar bäst att man kan dra ut ryggstödet . Jag tycker den känns mer rejäl. För några dagar sen körde vi hem vår 5,5 åring i den. Hon satt/låg och halvsov på lammfäll och vinteroverall. Gick hur bra som helst. En sak till; selen på den gamla är kass.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21