Bugaboo-tråd nr 21
Vi flög förra veckan, hade hyrt Airshell. Eftersom vi flög tidigt, före deras utlämningstider, skulle man hämta den på ett visst ställe. Bara det att dom hade missat att ställa fram en. Med trasig vagn som följd :/
Vi flög förra veckan, hade hyrt Airshell. Eftersom vi flög tidigt, före deras utlämningstider, skulle man hämta den på ett visst ställe. Bara det att dom hade missat att ställa fram en. Med trasig vagn som följd :/
Jag vill köpa ett denim topset. VART hittar man det??
Kanske kan prova att spraya lite silikonspray och sen försöka trycka dit dom? Silikonspray kan få ALLT att funka :)
När kommer sån där bricka att sätta på bumperbaren? Visst var det på väg?
På mittstaget står produktionsdatum, iaf på min. Min är tillverkad i slutet av 07, men inköpt som ny ibörjan av -10.
På min står Produktion date DEC 07, bredvid den rutan står serial nr och längst till höger står item code nr.
Jag har haft CAM, men har frog nu. Anledningen till det är just att jag tycker Frog är mycket stabilare, absolut mer lättkörd och känns mer rejäl. I alla fall när barnet är lite större, läs tyngre och speciellt framåtvänt.
Ang frog klädsel. På den amerikanska sitter midjeselet fast i bastyget. På en europeisk frog sitter selet fast i ramen, samma som CAM. Om man har en amerikansk sittdelen så får man två midjeselband över. Men man kan ju bara låta de som sitter fast i sittdelen ligga kvar bakom dyna, åkpåse och bara använda de från ramen som vanligt.
Man kan ta bort sittplattan i trä i sitsen så blir sitthöjden mycket bättre. Syns ju heller inte om man har åkpåse el dyna. Jag tycker det funkar jättebra och har alltid gjort så. Vår då 3-åring åkte och sov ibland i sin Frog.
Jag har en Frog köpt i USA. Jag har tagit bort axelremmarna, de sitter inte fastsydda utan sitter i en plastskiva bakom/inuti sittdelen. Sen är det lodräta öppningar i två höjder (i sömmarna, så syns knappt) där man trär ut dem, beroende på hur långt barnet är. Jag har tagit bort dem helt då jag föredrar att bara använda midjeselet.