• ami

Bugaboo-tråd nr 21

Hoppas få svar av nån härinne, gissar att någon har Acta Graco Logico-S babyskydd. Går det att förlänga bältena? De är ju galet korta! Tack snälla om nån vet..

• ami
    Armani skrev 2010-09-23 15:12:55 följande:
    På tal om ståbräda förresten ... Är det nån av er som har Easy Rider till sin Bugaboo? Är den bra, eller är den mest bara klumpig? Sen jag och mina färgkombinationsproblem (långt ord ).... Har just nu en röd sittdel och en suflett i denim, men är sugen på en grå sittdel, vad tror ni om den kombinationen, skulle det se heldumt ut? Provade att matcha på nån sida men där fanns inte denim. Eller ska man satsa på helt i denim ist? Svårt svårt...
    Jag tycker denim varukorg till sufletten du redan har i denim. Röd sittdelsbas och röd åkpåse. Superfint! För det har jag

Ang babyskyddet acta graco logico-s kan jag meddela om nån är intresserad.. att bältena GÅR att ändra till längre både på sidorna och bakom.. Blev jättestor skillnad kan jag säga, nu är den rent av rymlig och riktigt stora bebisar borde få plats även med vinteroverall.
  • ami
    finbusen skrev 2010-10-05 11:22:43 följande:
    Orkar inte scrolla igenom hela tråden men vet någon vart man kan laga bromsen?
    Köpte min beg men nu känns det ibland som att bromsen inte tar i på ena sidan.

Tips?
    Spänna bromsen genom att vrida på skruven?
  • ami
    Fru Darcy skrev 2010-10-22 10:58:45 följande:

Hejsan!

Jag har fått erbjudande om att köpa en Cam till bra pris. Nu undrar jag om min son är för stor för vagnen, han är 2år och 92 cm lång... (har inte möjlighet att låta honom provsitta då han ligger sjuk för tillfället)

Har funderat på en Bee+ också men behöver egentligen en mer terränggående vagn...

Tacksam för svar!

Nä, det tycker jag inte. Vår första bugaboo köpt vi när Mini var 1,5 år. Nu är han 1 meter lång, 4 år och åker i lillasysters frog nån kväll ibland på sen hundpromenad. Och Frog är ju 5 cm kortare än Cam.
  • ami
    Liten Mjau skrev 2010-10-22 11:18:47 följande:
    Min dotter är 93 cm och när jag har åkpåsen och fleecesufletten så kan man ana hjässan genom sufletten. Men med canvassuflett och utan åkpåsen så har vi säkert 8cm till .
    Ta ur träplattan ur sitsen när du ändå har åkpåsen, så får hon mera plats under sufletten
  • ami
    Emmelinan skrev 2010-11-04 18:08:33 följande:
    Har i USA skiljer det ratt mycket i pris mellan en frog och en cameleon, men nar jag tittar pa demon sa ser jag inte nagon storre skillnad vagnarna emellan... Vad ar den stora skillnaden egentligen som gor cameleon sa mycket dyrare?

Jag har iaf foralskat mig i frogen och tanker -- som det ser ut nu -- satsa pa en sadan! =)
    Jag hade först Frog, sen Cameleon. Var sen i USA passade då på att köpa en helt ny Frog. Jag rek absolut Frog, som enl mig är MYCKET skönare att köra, speciellt med äldre (från 1,5 år) barn i och speciellt framåtvänt. Cameleon, tycker jag, blir något "ranglig". Frogen känns mycket stabilare. Dock är ju Frogen något kortare i ramen, men har man inga superlånga barn så borde den funka. I USA har ju jättemånga frog, jag tycker man ser lika många Frog som Cam där, iaf där jag varit. Fast dom är väl lite kortare än nordiska vikingar ;)
    Suri skrev 2010-11-04 19:01:44 följande:
    Fr småland (kan inte citera) min cameleon står parkerad i hallen hela veckorna då vi tar bilen till förskolan och på em går vi kanske ev till parken, då utan vagn. Han är ju två och vagnen används främst på helgerna. Fast jag gillar camens så och vill inte göra mig av med den egentligen, fast då kommer jag kanske aldrig att köpa en bee då? För efter 3 köper man väl knappast en ny vagn?
    Vi har haft bee (gamla) också. Mini var då 2 till 3 år. Vi var riktigt nöjda med den. Stabil och lättrullad. Föredrar den hellre än Cameleon till stor-barn, men gillar Frog bäst.
  • ami
    MissEllie skrev 2010-11-10 19:51:47 följande:
    Hej,

Hur bäddar ni i liggdelen i vagnen nu? Har en Cameleon och en två månaders lite tjej. Tycker det är svårt i snålblåsten, slasken och det tråkiga vädret att veta hur man ska göra. Några tips och hur gör ni andra? 

Såg förövrigt en vidrigt ful Cameleon idag på ICA. En tjej som hade sytt ett eget toppsett och gjort en egen varukorg i tyg. Allt i en konstig blå färg...Såg dessutom väldigt ostabilt ut  
    Jag hade Lodger Bunker åkpåse i liggdelen som jag tyckte blev jättemysigt för bebben. Ett extra plus tycker jag är att den passar bra i sittdelen med så småningom.
  • ami

Nån som kan påminna mig vad SkipHops lilla väska heter som man kan ha på kortänden på liggdelen??
    Borde funka på sittdelen också väl? Tänkte när man har ståbräda på, för att slippa stor skötväska som blir i vägen då.

• ami
    Sjukhus Mamman skrev 2010-11-11 00:40:05 följande:
    skip hop saddlebag? om de e den du menar
    Tack!
  • ami
    Miniigirl skrev 2010-12-05 20:24:47 följande:
    Visst var det så att frogs sittdel bar något mindre en cameleon? Eller här jag fel? Var är det mer som skiljer förutom det höj och sänkbara handtaget? Hade en cameleon en kort period,men känner mig lite sugen på en igen. Det är ju lixom lite bättre pris på frogen:) skulle jag bli missnöjd?
    Jag har haft cameleon, men har Frog nu. Jag gillar den bättre. Den är i mitt tycke stabilare och mer lättkörd (med större barn i, märks mest framåtvänt) Sen tycker jag det är en fördel att chassit inte går att reglera, kan inte gå sönder just där. Jag tycker det är en toppenvagn. Den är 5 cm kortare i ramen, det är väl nackdelen, men våra barn har vårit små till normalstora så för oss har det inte varit några problem. Köpte den till vår då 3-åring som var 93 cm lång. Nu åker lillasyster i den.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21