Inlägg från: withhope |Visa alla inlägg
  • withhope

Bugaboo-tråd nr 21

Hej Hoppar in här för att se om ni har några tips om hur man tvättar ett parasoll. Vatten/Yes el vad tror ni, vill inte få (fler) fula fläckar på tyget. Parasollet är sandfärgat och något år, köpte precis ett nytt toppset i sand och färgen skiljer sig markant. Kan parasollet blivit så solblekt el har sandfärgen ändrats?

Många frågor, men hoppas på många svar ; )

• withhope
    Amorficlya skrev 2010-05-01 12:33:52 följande:
    Hej måste höra med er vet ni om man kan färga varukorgen. Min är solblekt på vissa ställen och funderar på om jag kan färga den hel svart. Ja har googlat men inte blivit klokare iaf. Hoppas att ni kan hjälpa mig..
    Har provat med en sufflet en gg för många år sedan, mitt blev katastrof men jag har hör om dem som har lyckats (men aldrig sett det själv)
  • withhope

Barnbutiken har lite utförsäljning på bugga tillbehör cam+ gamla bee om ngn är intresserad.
    (tyvärr inte min butik ;p )

• withhope
    Liten Mjau skrev 2010-12-30 23:36:47 följande:
    www.blocket.se/helsingborg/Bugaboo_cam_Specia... För ett tag sedan så undrade jag över en suflett i typ Kakifärg. JAg menar en sån på bilden. ÄR det verkligen sand? En ny sand? Har bara sett sand som är mer beige.

Hej liten mjau, såg ditt inlägg och då det var min annons ( OBS ingen reklam, den är borttagen!!!) började jag undra om toppsettet.. Allt var inköpt på Kidszhop förutom detta som är köpt i god tro på Blocket, nytt o jag pröjsade hela 600 + frakt, lätt lurad.. Mailade Bugaboo som förklarade ettiketterna som jag skrev av att den ena förklarade att produkten skulle ha varit ett "täcke".. Så toppsettet var tyvärr en kopia, dock mkt fin sådan, men som tur var såg jag ditt inlägg, så nu får ingen annan en kopia köpt i tron att den var äkta. Kopierar in bugaboos mail senare, så alla blir uppmärksammade på att det finns toppsettet kopier där ute :(..
  • withhope

Ja, Fröken Småland, hade jag vetat att det varit en kopia jag köpt hade det varit helt ok för jag har faktiskt tyckt om färgen och kvaliteen, och man får väl räkna med att bli lurad när man köper från privatpersoner på nätet. Det som kändes hemskast var att jag hade lurat någon annan ( fast jag sålt i god tro), och det är inte okej!! Som tur va såg jag inlägget, började googla på färgen o mailade sen Bugaboo..

• withhope

Fröken Ida, det var den men har tagit bort den då hela annonsen blev missvisande och oärlig fast det inte var min tanke.. Tur msn kollar in här ibland i blir upplyst ;)..

• withhope

Köpte toppsettet i somras (ville inte solbleka mitt fina denim set ;) ), så jag har inte kvar säljarens uppgifter, men det är smällar man får ta..

• withhope

Liten Mjau skrev 2011-01-04 22:48:22 följande:
    Whithope- ledsen att det var fejk! Min kompis har oxå blivit lurad isf. De andra toppsetten var fina!

Det är sånt som händer, glad jag såg ditt inlägg så jag inte av misstag lurade ngn.. Har 5 av 5 på tradera, inte utan anledning =).

780112WH01 och off-black är etiketter som satt på liggdelslocket. måste dock säga att det var en väl gjord kopia, undrade om de gjorde någon förtjänst.., det är inte som om marknaden drösslar av kopior vad jag vet?

Här är mailet jag fick från Bugaboo

Hej XXXXX,

Tack för ditt meddelande till Bugaboo.

Vad tråkigt att höra att du misstänker att det toppset du köpt är en kopia snarare än en äkta Bugaboo! När det gäller klädslarna är det ibland väldigt svårt att avgöra om det är en kopia, för en del görs väldigt väl. Att loggan inte sitter på exakt samma ställe tar jag inte som ett tecken på att den inte skulle komma från oss och färgfrågan är förstås svår att avgöra... Det är dock inte min erfarenhet att sandtopptygerna brukar blekas synligt när de används. Däremot är det något med etiketterna som inte stämmer!  780112WH01 är en varukod som motsvarar ett liftdelstäcke (carry cot apron) i färgen off-white. Alltså inte sand! Något som heter off-black har vi heller inte. Jag ser därför anledning att tro att det ligger något faktiskt bakom dina misstankar. Jag beklagar verkligen detta!

Gott nytt år!

Med vänliga hälsningar,

XXXXx 

service coordinator (Mon, Tue & Thu)

• withhope

Ska köpa en bee+ genom babyhuys el babytrader. Vilka rekommenderar ni mest, ur garantisynpunkt?
    Skiljer bara 40kr

• withhope

Fröken Småland: var det inte du som skulle maila bugaboo om plastbrickor till hjul som vobblade? Hur gick det? Tänkte om man blev i samma sitts?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21