• Ben10

Bugaboo-tråd nr 21

Ny i tråden o funderar på en cameleon. Aldrig haft bugaboo innan o har ingen brådska.
    Kommer att köpa begagnad e det något år som man ska undvika? Något speciellt att hålla koll på?
    Kan det vara värt att köpa ett nytt chassi o "fynda" resten av delarna efterhand har tills jan på mig;) det e ju mest det jag e orolig för på äldre vagnar hur det har hanterats.
    Om man gör så passar alla årsmodeller då?
    Förlåt om jag ställer frågor som redan finns svar på men ni e ju flitiga på att skriva så svårt att läsa ikapp

• Ben10

Tror jag luskar ut att allt ska passa allt inga årsmodeller stämmer det även med bilstolsadapter?!?

• Ben10

Sjukhusmamman- precis så jag oxå funderat när det gäller chassit det som blivit mest slitet på de andra vagnarna man haft.

Ännu en nybörjar fråga: "ramen" till liggdelen det samma som man sen har som "ram" till sittdelen?!?

• Ben10
    mammageno skrev 2011-04-07 23:10:35 följande:
    Ben10 du har koll! Det finns massor av delar både på tradera och på blocket. På chassit får du garanti med, smart!
    Ååhhh man tackar. Hihi men skryter inte för mycket då internet e en bra källa till det mesta

En sak som jag upptäckt när jag letar blocket/tradera är att man kanske tvingas köpa sitt/ligg ramen oxå ny då det mesta som säljs bara e tyg det var ju lite synd o inte finns det många kompletta vagnar som e så där "jätte"billiga som jag kanske hade hoppas.
    Jaja kliar mig i huvudet o springer iväg o kollar lite till.
    Återkommer.......säkerligen snart
  • Ben10

AnPa- det låter perfekt har ju lång tid på mig så is i magen ska jag nog kunna ha då. Tack för tipset

• Ben10
    mammageno skrev 2011-04-08 09:20:55 följande:
    Oj blev fel ram och bågar och spännen av henne och chassit i butik skulle det stå. Jag tycker du skall pruta eftersom annonsen är gammal med.
    Låter som en bra ide vad tror ni man kan säga för pris om man tar dom sakerna av henne? Kan det skickas med post utan att man ruinerar sig på frakten?
    Det e nämligen det som e lite trubbel inga annonser som e nära så man kan hämta o just vagnar brukar ju bli en del frakt på men kanske inte när det e så här i delar liksom.
  • Ben10

Ok då vet jag på ett ungefär. Kan ju inte väga så mycket men blir ju lite otympligt med ramen.
    Har skickat mail till säljaren får se vad jag får för svar.

• Ben10

Blå hallon- inte e det jag ville bara köpa vissa delar o tydligen jättemånga som va intresserade av hela vagnen så jag kikar nog vidare har ingen brådska

Mammageno-den vart jag lite sugen på men maken sa stopp en vagn här hemma som ska säljas innan jag fick köpa så dyrt, små delar va ok;), o då hinner den ju garanterat bli såld:(

Ni allvetandes: en affär i Malmö/Lund som säljer bugga vik kläma känna köra lite även om jag redan bestämt mig kanske hittar man en katalog där man kan dregla lite över alla nya vagnarna

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21