• Ben10

Bugaboo-tråd nr 21

Kan ordna en bild men va oxå orolig för det men slappnade av när jag såg orginalkartong i mina ögon oöppnad. All plast o alla detaljer som det står bugaboo på el är deras märke på osv men kan kanske blivit lurad ändå. Några bra grejor man kan kolla på för att utesluta ?!?

• Ben10

Nu har den granskats o det är vad jag kan kolla utifrån länken en orginal vagn jag har.

Men pppuuuhhh vad nervös jag hann bli där

• Ben10

Lindadjo - såg din vagn i bildtråden o blev alldeles alldeles förälskad i din denim klädsel.

Måste bara få veta mer om den från vilket år är den? Något speciellt namn på just denna denim klädsel den som finns nu heter väl typ 007 men det heter kanske alla?!?

Finns den att köpa ny någonstans el du har fyndat den begagnad isf tips på var/vad man ska söka efter?

En sån MÅSTE jag ha.

Har bestämt att ge buggan en andra chans ska se om jag kan fynda ett par terränghjul kanske det kan va en ide när man har den här hemma o swivel när man går i stan.

• Ben10
    Asereht skrev 2011-05-28 22:07:16 följande:
    Eftersom Lindadjo tagit över denimklädseln av mig så kan jag berätta att det är en Frog originalklädsel. Frog denim kom i begränsad upplaga.

Aha o den funkar såklart inte att sätta på en cameleon då såklart?!

Finns det någon av cameleon denimerna som liknar denna tycker dom e så mörka vill ha en sån här som ser ut som riktiga jeans ju

Tjurar lite då det verkligen var den första klädseln som jag fått en woooowwww känsla på,

Typiskt.

Lindadjo - om du tröttnar o den mot förmodan skulle gå att sätta på ett cameleon chassi så bara hojta till.

• Ben10

Förresten: Någon som har en bild på cameleons denim klädslar såelar ingen roll vilken bara den e mer verklighetstrogen.

Google bilderna är bara reklam bilder o där ser man inte hur färgerna ser ut.

• Ben10

Ännu en fråga:

Såg en annons på blocket för ett tag sedan om en cam som såldes med acta graco adapter.

I annonsen skrev säljaren att hon gjort om den för att istället passa en brio stol någon som vet mer om dette el kanske rent av så att säljaren finns här?

Hittar nämligen inte annonsen igen. O vi vill ha brios stol då den e såååå mycket mindre o smidigare än acta gracon.

Kollade lite på maxi men där dog min man litegrann alldeles för dyrt.

O jag som tyckte att det skulle bli så skönt att kunna utnyttja det här med travel system för första gången nu med barn nr tre

Maken säger att det blir en brio stol o att jag får klara mig utan för det gjorde vi minsann med dom andra två.

Någon som har nån ide?

• Ben10

Puffar lite för min fråga ang att fixa om acta gracos adaptern så att man istället kan sätta
    En brio stol på.
    Någon som har någon info o ge ang detta?

• Ben10

Slinker in om här då jag velar mellan bugga o urban, urban o bugga.

Gud hur ska man kunna välja.
    Alla för/nackdelar mottages tacksamt. Bebis kommer i slutet på januari så ingen panik men vill bestämma mig snart ändå.

Har haft båda sorter till mina större barn men aldrig som första vagn.
    Bugga köpte vi till en bebis som valde att inte stanna hos oss han provköra den lite med storebror som e 4 dock. Upplevde den som jobbig att köra här ute på landet då den svängde av sig själv så fort vägen luta(vilket den gör hela tiden). Maken fick panik på att jag hade tre vagnar hemma o egentligen ingen som behövde åka. La ut två av dom o buggan vart den som blev såld.
    Nu hade vi så gott som bestämt att en med 4 fasta hjul skulle det få bli men så fick maken ryck o ska byta till en så liten bil som bara e möjligt med tre barn. Så nu ska vagnen anpassas efter detta helt plötsligt o den gammla brion vi har kvar sen innan får funka som landsvägs vagn.

Så nu ska det va en vagn som blir liten ihopfälld, är lät men som barnet ligger bra i hela vintern.
    Urban liggdelen är ju så liten o steget efter den är ju att sitta ganska så oskyddat framåtvänd därför börjat kolla på Bugga igen.

Hjälp mig sluta vela snälla?!?! 

• Ben10
    ThereseX skrev 2011-09-06 14:12:47 följande:
    Ben10- Vi köpte en UJ till vår dotter som föddes september 2010 och då var jag väl medveten om att sittdelen var framåtvänd och tänkte att det gör nog inte så mycket. Men när det började närma sig att byta till sittdelen började jag också fundera på att byta vagn, så var och provkörde en Bugaboo och var helt såld, hon satt jättebra i den och kunde sitta mot mig så UJn såldes och bugga beställdes. Nu ska vi snart sälja igen då syskonvagn ska inhandlad och deg blir nog även den en bugaboo.. : ) Lycka till!
    Tror jag kommer känna likadant inte så mycket för att dom sitter framåt äldsta pojken fick en brio sitty jättetidigt. Men just för att liggdelen inte kan användas så länge så han måste sättas framåt efter bara några månader. Kan inte säga hur det blir med denna just då jag fått en klump till första son som växte som om det va gödning i bröstmjölken o sen nr två var o är ff en liten flugviktare som först nu 4 år gammal tagit igen lite på längden.

funderar ju såklart på hur man bäddar bäst i liggdelen läste fäll o filtar o har själv funderat på åkpåse vs täcke?!?
    Mina två stora grabbar är sommarbarn så dom har liksom haft så lite som möjligt på sig när dom legat.
    Detta är således helt nytt.
    Lindadjo skrev 2011-09-06 14:17:10 följande:
    Ben 10- bugga med vinter/terränghjul låter ju som det optimala för er.
     Tycker nog själv att det lutar mer o mer åt det hållet.
    Vågar mig på att påstå att buggan är den mest snarlika man kan komma en emmaljunga city cross som vi hade bestämt oss för.
    *Rymlig liggdel
    *Sittdel/liggdel vändbar
    Sen bonusen då att den blir så liten ihopfälld o att den väger så lite. 

När kom förresten det nya chassit där man inte ändrar höjden på styret med skruvar/muttrar?! 
  • Ben10
    telgebo skrev 2011-09-06 20:48:01 följande:
    2007 ändrades det för jag har knappar som man höjer styret med eller vad det kallas , inga skruvar iaf

På tal om att bädda så blir det inget täcke iaf för risken för PSD. Täcke ska inte användas före 1 års ålder.
    Ok det låter ju lovande men efter skruvarna kom det då direkt det fästet som även finns på dom som säljs nu el har det varit något annat emellan?!?!

Oj det med täcke visste jag inte.
    Men om det har med att kontrollera temperaturen måste det ju ändå vara det bästa om man tex jämför med åkpåse el tänker jag fel?!?! 
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21