• Ben10

Bugaboo-tråd nr 21

låter som att det kanske ändå är bättre med åkpåse.

HMMM kliar mig förvirrat i huvudet mycket att ta ställning till. 

Har fått för mig att ABSOLUT inte köpa en bugga med gamla chassit vet egentligen inte varför men när jag köpte den förra läste jag mig till en del problem med det. Stämmer det el är man onödigt nojig?
    De med det nyare chassit ligger lite högt i pris enligt framförallt maken min. 

• Ben10
    Fröken Småland skrev 2011-09-07 14:41:36 följande:
    Jag skulle ABSOLUT inte köpa en begagnad Bugga med det nya chassit  
    Detta får du gärna utveckla?!?!?!
    Är nya chassit sämre el? Menar du att man ska köpa den ny?

Jag begriper ingenting Förvånad
  • Ben10
    Fröken Småland skrev 2011-09-07 15:13:04 följande:
    Jag får ibland skit i tråden för att jag är negativ till det nyare chassit med snäppfästen så egentligen vill jag inte dra historien igen. Men om du läser bakåt så kommer du att se att det är många (dock inte alla) som har haft problem med glidande chassin. Som andra ägare har man aldrig garantier och det är många som blivit stående med ett glidande chassi. Om man däremot är första ägare så är Bugaboo extremt generösa och har bytt ut chassi efter chassi med ett leende. 
    Ok så det är alltså det nya chassit det varit problem med att det glider hade helt för mig att det va det som var problemet med det gamla.

Ok om man kollar efter ett "gammalt" någon speciell årsmodell att undvika/föredra? Något speciellt att hålla koll efter? Detta öppnar ju onekligen nya vägar som nog gör att maken kommer mjukna lite. 
  • Ben10

Någon som kan tipsa mig om internet butiker som säljer bugga lite billigare? Mest utländska sidor då om det ska göra någon skillnad på priset.
    Någon som beställt en cam någon annanstans ifrån?

Var hittar ni era fynd jag kollar blocket o hittar ingenting  

• Ben10
    Annan84 skrev 2011-09-08 11:04:39 följande:
    Jag har beställt min från pramworld england. Vill man bara ha enbart vagn är babytrader från hollan snäppet billigare men pramworld hade jättebra paketpriser om man ville ha Åkpåse o babyskydd osv. Dessutom köpte vi tillbehör sp som Skötväska o vinterhjul etc o då förhandlade vi lite om det totala priset!! Fick bland annat mugghållaren gratis :) sedan finns det säkert ännu billigare ställen men jag valde på dessa två då så måna verkar köpa från dem och de verkar vara jättegenerösa med garantin o snabba på att svara på mail etc. O det i sig är värt em del att om ngt går sönder el glidande chassi så börjar de inte bråka o vägrar svara etc. Lycka till
    Springer genast in o kollar.
    Får man fråga vad frakten gick på el du beställde kanske en massa extra då så då går det kanske inte att jämföra?!?!

Kanske någon annan som kan svara på vad frakt från tex england kan landa på för bara basvagnen så att säga ligg+sitt, chassi+hjul osv inga extra grejer. 
  • Ben10
    spigg skrev 2011-09-08 12:48:51 följande:
    Alltså alla företag tar lite olika, är min erfarenhet när jag mailade runt för att kolla vad det skulle kosta att importera en Donkey. Maila runt och kolla, de flesta svarar väldigt snabbt.
    Just nu har jag mest kollat på ebay o där skiljer det oxå en hel del från 44-95 pund o ingen logik att det högre är med extra tillbehör el så utan bara olika helt enkelt.
    Men har mejlat till två olika för att kolla isf blir det bra pris o köpa där ifrån tror jag. 
  • Ben10
    Annan84 skrev 2011-09-08 13:00:53 följande:
    Ben10: Jag betalade 40 pund för frakten. Så mer än det blir det ju inte om du inte vill ha babyskyddet o så tex.
    Men som sagt, ska du bara ha vagn så skulle jag beställt från babytrader tror jag... det blev ca 500 kr billigare då. Men de hade inga fina paketpriser o ville inte dra ner ngt på priset när man köpte mkt så därför valde vi pramworld. Men du tjänar nog på Babytrader. Har som sagt bara hört bra om de båda!
    Hmm då låter ju 95 pund orimligt för bara vagnen från en på ebay. Men fått svar av henne att det ska stämma
  • Ben10

Åh har kanske hittat vagnen väntar på svar från säljaren på mail om inte får jag väl ringa istället rädd att den går till någon annan:(

• Ben10

råkade trycka innan jag skrivit färdigt ju
    tycker det e superobehagligt att ringa till folk jag inte känner så skickar alltid bara mail men har missat sååååå mycket på blocket pga det  

• Ben10
    SchumiFerrari skrev 2011-09-09 13:32:38 följande:
    Seriöst??? Kan man sälja så billigt eller är det något skumt???

INTE MIN ANNONS!!!!
    www.blocket.se/vi/35960466.htm
    Pratat med henne o för att chassit skulle sluta glida hade dom borrat tvärs igenom o satt skruvar o muttrar på båda sidor så går inte att ändra höjden på styret. Därav det låga priset.
  • Ben10

Någon som vet om denim klädsel finns att få tag i nånstans el som sett någon annons?

Helst basklädsel men top funkar det också 

• Ben10

Jaha då behövde jag lite hjälp igen:

Vad kan det kosta att skicka en komplett bugga inkl åkpåse från stockholm till skåne med bussgods el vilket som nu är billigast?

Vad kan man få om man säljer en begagnad grå åkpåse vet ej modell bara att den ska va i nyskick en bugga orginal alltså?

Komplett vagn med gamla chassit grå bas blå topp inkl grå åkpåse 3300:- exkl frakt bra pris el vänta på nått bättre? 

• Ben10

hihi reagerade oxå på att den blev så dyr fattar ingenting finns den inte att få tag i längre el?!?!

• Ben10

Någon här som kan svara på hur bussgods aviserar ens paket e det med post el med sms el det väljer den som skickar paketet kanske?!?!

• Ben10

Vad kan ett swivelhjul vara värt begagnat o slitet men funkar ff?!?!

• Ben10

En fråga ang den här färgen från panduro som man svampar på:

Går det på fleece el det e bara canvas tygerna det går på?!? 

• Ben10

Någon som kan länka till donkey tråden för visst fanns det en egen för den?!?

• Ben10

Vilka sidor handlar ni från i Holland o blir det billigare än från England?

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21