Inlägg från: linaloo |Visa alla inlägg
  • linaloo

Bugaboo-tråd nr 21

Jag har kikat runt på blocket och hittat en vagn jag skulle vilja ha.. Nu funderar jag bara på hur i hela världen jag ska få den skickad till mig, så klart gärna så billigt som möjligt. Tänkte höra efter här då jag antar att det skickats runt endel vagnar.

Det som ska rymmas i paketet är:
    Sittdel, liggdel, solskydd, parasoll, regnskydd o myggnät och ev. terränghjul.

Någon som har en aning om ungefär hur stort paketet kan tänkas bli? samt ungefärlig kostnad?

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

imaj & Sara007: Här är en till som bor i Norrbotten :) Ska börja köra Bugaboo inom 1 vecka!

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Taxi: Tips kolla på Mio! Jag köpte en vit och en grå där. Jättefina!

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Jag längtar! Imorrn eller på torsdag borde jag få min bugga!

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Ben10: Kan det inte vara så att säljaren bara poängterade att chassit inte glider, trots att det är en vagn med det gamla chassit? Tyckte jag sett att det står så i vissa annonser. 

Jag köpte förresten det gamla med skruvar. 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Använder ni original regnskyddet? Tycker det verkar himla stort o bökigt att ha med sig.. 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Tack för svar, tror jag oxå kommer ha original när det redan regnar, men Tullsa i varukorgen. Tycker inte att det var speciellt knepigt att få på, men det tar ju jättestor plats.. 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    s07 skrev 2011-09-08 09:26:37 följande:
    Vad sjukt- är det vanligt med kopior? Hur ser Man att det rör sig om En kopia? Och det där med glidande Chassin gör mig irriterad, har inte drabbat mig än, har en beg 2010 som jag älskar, men blir sur för Det där med garantier och andra ägare. Det är fasiken inte miljövänligt att Alla ska köpa nytt!!! Nu har jag iofs kvitto och samarbete m första ägaren om ngt skulle hända, men ändå. Går i mitt huvud inte Med bugaboos red- whatever- tänk.
    Kolla här, www.bigbaby.se/artikel.php finns lite tips vad man kan kika på..

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Sara E skrev 2011-09-08 15:13:50 följande:
    Jag la upp ett par bilder på buggan som blev liggvagn nyss.
    Vilken av färgerna ska jag ha på? *beslutsångest*
    Helrosa röstar jag för!
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    saandi skrev 2011-09-09 21:10:36 följande:
    Okej proffsen, lite mer frågor från mig:)

Vinterhjul, hur viktiga är dom egentligen? Är det värt att köpa såhär innan man vet hur vintern blir? Eller ska man avvakta och se ifall man klarar sig utan? Hur mycket har ni använt dem?

Skötväska på vagnen. Kan man ha den på styret eller välter vagnen då? Känns svårt att få in den i varukorgen när man har liggdelen på. Någon som använt polarn och pyrets skötväska på cameleon?
    Eller ska man satsa på en organizer och ha blöjor och ombyten i varukorgen? Hur fäster man den på liggdelen om man har 2-åring på ståbräda?

Tusen frågor men det närmar ju sig vinter och bebisnedkomst med stormsteg:) Och nu brukar ju vara bäst på att svara på frågor:)
    Kan bara svara för mig. Det går att ha skötväskan på handaget, den välter inte(jag var oxå skeptisk till en början). Fungerar över förväntan. 

Ang. vinterhjul, jag har köpt ett par nu (fick hem dem idag). Dock aldrig kört bugga på vintern då jag precis skaffat den. Jag bor dock i Norrland så jag antar att det är ett måste, men vi märker framåt våren. :) 
    Freja 7 april 2011 ♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21