Inlägg från: linaloo |Visa alla inlägg
  • linaloo
    FrökenFräken11 skrev 2011-11-20 21:13:03 följande:
    Linaloo: Tack för tipset. Får kika på den. Verkar finnas på naturkompaniet också. Vilken modell har du? Verkar finns Jack och Jill?
    Ingen aning faktiskt, men tror det enda som skiljer är storleken. Den ena har plats för 15" laptop och den andra 17". Tror min kostade 799 dessutom, men det var ju hos en annan kedja. Men tycker det ser ut som samma annars. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    linaloo skrev 2011-11-20 21:17:07 följande:
    Ingen aning faktiskt, men tror det enda som skiljer är storleken. Den ena har plats för 15" laptop och den andra 17". Tror min kostade 799 dessutom, men det var ju hos en annan kedja. Men tycker det ser ut som samma annars. 
    Det är en Jill förresten! Kollade noggrannare och det är bara "tjejmodellen" som har blommorna på locket. Jack är istället större och rutig i själva tyget.. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    mini75 skrev 2011-11-28 22:02:19 följande:
    Hur gör man om man vill lägga upp en bild i bildtråden från sin iPhone, för det funkar väl?
    Tror inte det går.. jag har inte lyckats varje fall.
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Här kom det ytterligare 30-40 cm snö i natt! Har inte bytt till vinterhjulen ännu, funkar ändå rätt bra. Är det oplogat eller om man ska över nån vall är det bara att köra lite på bakhjulen.

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    RedTopaz skrev 2012-01-03 21:03:35 följande:
    Hur kan man lägga in en liten kort film? (På det vickande styret)
    Du kan ju alltid lägga in på youtube och sen skriva in länken här. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    JessiWill skrev 2012-01-10 18:33:11 följande:
    Ja jag har redan skrivit att jag var otålig, men jag vet sen innan att man brukar få snabba svar här inne därav att jag frågade här :) Och det kunde jag ju inte veta direkt, utan drog som slutsats att det kanske hängde fler folk i denna tråden än åsnans, och att det var därför.

Och som jag skrev i denna tråden nyss så gick jag minst 15 sidor tillbaka, och inte 1-3. Men jag vill ha fler alternativ, fler internetsidor så jag kan jämföra priser- därav att jag stod kvar vid min fråga.

Och det jag menade med att skriva in i Ts var inte självfallet inte priset på vagnen, utan leverantörerna utomlands som man kan beställa vagnen ifrån.

Det jag tycker känns läskigt är att beställa via mail, jag vet inte varför men tycker inte det känns lika tryggt. Hade gärna hellre velat att det såg ut som hos svenska leverantörer, men man kan ju inte få allt.
    Men som det ser ut nu blir det nog att beställa från Sverige, allt det andra verkar så krångligt.
    Sökt och sökt på nätet men inte blivit så mycket klokare.

Tack för att du tog dig tid att svara=)
    Jag har flera gånger senaste veckan svarat på vad en Donkey duo kostar från pramworld, vad frakten går på, hur de sköter reklamationer, vad totalpriset blev osv. (ca11500kr). Om man läser lite (ett par sidor tillbaka bara) så står det även att pramworld verkar vara de som har bäst pris just nu. Jag har själv kollat runt massor och jämfört priser  innan jag beställde därifrån. Tyckte oxå att det verkade läskigt att beställa via mail. Men ge dem en chans, jag känner mig trygg med dem. Svarar supersnabbt på mail, trevliga på telefon osv. +att väldigt många andra här i trådarna har beställt utan nå problem.

Däremot tycker jag att det är lite jobbigt att svara 3-5 gånger på samma fråga på ett par dagar bara. Hade man bara läst ett par inlägg tillbaka, så hade man hittat ett svar direkt. Jag upplever det så att folk gärna svarar på frågor, men om svaret på frågan finns några inlägg upp så "orkar" man inte svara igen. Tycker att man kan läsa de senaste inläggen varje fall innan man frågar. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Eve94 skrev 2012-01-10 21:15:51 följande:
    Kollat där men hittar inte... Jag vet ju att det ska finnas då jag sett det. Var påväg att beställa ett svart chassi men ville avvakta.. Men har gått egenom massor av sidor men hittar det inte nu..
    Läste att Barnbutiken har svart chassi för 3500kr, dock är det beställningsvaror. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Fröken Småland skrev 2012-01-19 21:21:31 följande:
    Det borde inte vara någon skillnad tycker jag, det värmeisolerande lagret är väl detsamma som på alla andra. Köp för tusan! *hetsar*
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    RedTopaz skrev 2012-01-22 16:55:18 följande:
    Det går tyvärr inte att göra med sådan färg som är gjord för naturmaterial som tex bomull och silke. Buggatygerna är 100% syntet. Däremot vet jag att det finns folk här i tråden som svampat sina suffletter med färg, jobbigt och tidskrävande men det verkar ha blivit bra. (om du tvättar suffletten tappar den färgen igen). Lindadjo, hade inte du gjort det?
    Färgen lossnar om du inte fixerar. Fixera gör  du antingen genom att stryka(med handduk emellan) eller att blåsa med hårtork.
    emilias skrev 2012-01-22 17:00:33 följande:
    Ah synd. Men tack för tipset! Att svampa låter intressant, dock är jag inte så "sysslig" av mig, hur gör man när man svampar sufletten? Vilken sorts färg använder man och någon som vet exempel på affär man kan få tag på sådan?
    I stora drag. Du köper palett färg från panduro. Använd handskar och svampa med en disksvamp, använd pensel runt loggan och bugaboo "etiketterna" om du inte tejpat dem. Om färgen är svårarbetad späd med lite vatten. Låt färgen torka, bättra ev. på om det är ojämnt nånstans. Fixera med strykjärn/hårtork. Sen ska färgen tåla 40 grader i maskin. 

Har dock aldrig gjort det själv ännu. Tänker göra det om 1,5 vecka när jag får hem färgen. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Tibell skrev 2012-01-23 11:12:52 följande:
    Åh tänk om man bara haft ett par tusen liggandes som Inge behövdes, då hade jag utan att tveka köpt på mig ett par topset till camen ;)
    Vi väntar bebis till sommaren och ska snart bestämma oss för vilket topset vi vill ha till. Liggdelen är grå och sittdelen brun.
    Har hela tiden planerat att ha offwhite men nu tycker mannen jag är galen eftersom den borde bli smutsig väldigt lätt ??
    Och är bebisen en pojke ( vi ska nog ta reda på kön ) vore det hemskt roligt med det ljus blåa ( turkosa ? ) ;)
    Har dock inte sett det blåa live, är det snyggt till grått/brunt ? Eller är offwhite snyggare ?
    Sen en annan fråga, använder man locket till liggdelen på somrarna ??
    Tycker offwhite ser jättesnygg ut, vet dock inte hur praktiskt det är. Men du får väl tvätta om den blir skitig. 

Jag skulle använda liggdelslocket, bra solskydd. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Månsi skrev 2012-02-22 10:00:18 följande:
    Upptäckde i dag att skummet på min buga har glidigt ? är det något som går på garantin ??
    el tips på att få upp det igen ?? 

Ta in vagnen i duschen och blöt ner handtaget så är det enklare att dra upp. 
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Månsi skrev 2012-03-16 09:15:26 följande:
    när man ska byta suflett på buggan hur 17 gör man då ?
    tr
    Lossar gummisnoddarna och drar lös sufflettbågarna.
    Freja 7 april 2011 ♥
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21