Inlägg från: linaloo |Visa alla inlägg
  • linaloo

Bugaboo-tråd nr 21

telgebo skrev 2011-09-10 00:57:30 följande:
    Louise89 skrev 2011-09-09 21:39:06 följande:
    För en vecka sedan ca bytte vi ut emmaljungan mot en bugga. Till en början var det ju skönt att ha en så mycket smidigare vagn. MEN nu har jag upptäckt ett problem som är väldigt obehagligt! Vagnen tvärnitar ju vid minsta lilla kant! Vilket vi upptäckte på ett övergångsställe, ska vagnen inte ens klara en pyttekant? Gör era vagnar det?

Sen undrar jag också vad som menas med att chassit glider? Vagnen vi har ska vara från -07.
    Min vagn fastnar inte vid en pyttekant däremot har jag märkt att den svänger lätt i backar om vägen lutar åt vänster eller höger och då måste man hålla med båda händerna på handtaget och ibland tom hålla emot.
    Min vagn "fastnar" om jag bara kör rakt på, men ett litet litet tryck på handtaget så kan man köra över ganska stora trottoarkanter utan problem..
    telgebo skrev 2011-09-10 00:57:30 följande:
    Det ska tydligen bli en vargavinter till spår de. Jag tänker beställa dom nu så att de inte blir slut om det blir rusning när alla ska ha samtidigt.
     Jag beställde oxå nu. Tänkte att det var lika bra, för de som säljer begagnat kommer säkert sälja dyrare ju närmre vintern vi kommer, då efterfrågan ökar..
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Ben10 skrev 2011-09-10 11:23:33 följande:
    Jaha då behövde jag lite hjälp igen:

Vad kan det kosta att skicka en komplett bugga inkl åkpåse från stockholm till skåne med bussgods el vilket som nu är billigast?

Vad kan man få om man säljer en begagnad grå åkpåse vet ej modell bara att den ska va i nyskick en bugga orginal alltså?

Komplett vagn med gamla chassit grå bas blå topp inkl grå åkpåse 3300:- exkl frakt bra pris el vänta på nått bättre? 
    Jag fick min bugga skickad till mig för 480kr med posten. Chassi, ram, liggdel, sittdel, åkpåse, extra topset och transportväska vilket tillsammans vägde 18,7kg.
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Har en fråga till er inbitna fantaster :)

Jag har en väldigt solblekt brun sufflett, är det nå "värde" i den? går det är färga den? eller ska jag offra den för att få ett mönster o försöka att göra en egen hemmasydd sufflett? 

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Karo Lina skrev 2011-09-18 19:18:47 följande:
    Hej allihop!
    Äntligen har jag fått montera ihop vår älskade all black efter nästan ett års väntan
    En liten fråga bara, i kartongen fanns två svarta plastplattor, ska de användas till något? Dvs bör jag spara dem? Jag tycker att varukorgen är lite "hängig", den vill inte riktigt hålla formen. Går det att göra någonting åt? 
    Plattorna stoppar du ner i 2 små fickor, en längst fram på utsidan av liggdelen och en längst bak/ner på utsidan av liggdelen..

Frågar igen.. 
    Går det att färga en jättesolblekt brun canvassufflett? eller ska jag sprätta o försöka att göra en egen hemmasydd?  

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

AnPa: Tack! Har kollat lite på de färgerna. Verkar dock bara vara svart som finns som täckande. Brun fanns bara för ljusa tyger. 

Ingen som vet om det finns nån färg som man kan färga med m h a tvättmaskinen?

Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    Melvinsmamma skrev 2011-09-21 12:56:13 följande:
    En fråga! Här precis köpt ett svart chassi av en person på blocket o väntar hem det till helgen..hur ser man på ett chassi om det är äkta eller ej? Går det att kolla upp serienumret på chassit? Tacksam för svar om ni kan inboxa de till mig!!
    www.bigbaby.se/artikel.php
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    telgebo skrev 2011-09-23 22:58:39 följande:
    Jag har tyvärr ingen ridbutik i min närhet så det enklaste är kanske att fråga på en kemtvätt då vad det skulle kosta att tvätta den.
    Då kanske det är bättre att låta bli att tvätta? Kemtvätt är ju just tvätt med hjälp av kemikalier..  Ska inte fällar vara självrengörande förresten?
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo
    En dum fråga kanske, men är sittdel/liggdel på donkeyn smalare än vad de är på cameleon? eller går det att "klicka i" t.ex en cam liggdel/sittdel på en donkey? och om det går, går det endast om man har donkeyn som singel eller skulle det gå att göra donkeyn till duo med cam-delar?
    Freja 7 april 2011 ♥
  • linaloo

Nån som har tips hur man gör om skumgummit på handtaget har "åkt ner" på ena sidan? Går inte att skjuta tillbaka upp.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21