Bugaboo-tråd nr 21
Sweetheartno1: Mamma på vift här på fl syr upp sufletter, hör med henne!
Sweetheartno1: Mamma på vift här på fl syr upp sufletter, hör med henne!
Sweetheartno1: Jag ska ha bebis i början av juli och har beställt vagnen så den levereras i maj. Men det är mest för jag gillar att boa och gå förbi vagnen måååånga gånger hemma innan den används
. Men det är ju en smaksak egentligen...
Haven09: det beror helt klart på var du bor. På packad snö är det inga problem att köra vagnen utan snöhjul, det är när det är mycket nysnö eller mycket slask som de kan behövas. Men personligen skulle jag nog inte köpa dem så här i slutet av vintern trots att jag bor i Norrbotten. Det beror nog mest på att jag inte riktigt kommer överens med vinterhjulen och har de endast när de verkligen behövs :-P
Karina2: Nej de är rätt olika.
Haven09: Jo det tycker jag, beror ju dock på var man går med barnvagnen. Om du nu skulle vara så att du saknar dem kan du köpa dem då, testa dig fram och känn efter
Angående det här med ålder och om de passar i camen vid tre år är väldigt individuellt om man kikar här i tråden.
Vi sålde våran dåvarande cameleon i somras när dottern var 2år och 2månader då hon var på gränsen att rymmas då. Hon var då kring 95cm lång och visst det funkade men tyvärr fick den flytta. Tror inte hon skulle rymmas i den nu med vinterkläder och några cm till på längden och hon är inte ens tre år än. Men som sagt det är väldigt individuellt, till en normallång treåring funkar den säkert.
Hursomhelst älskar jag cameleon och det blir en ny till bebisen i magen!
Men att köpa en när barnet är kring två år tror jag är lite väl sent och skulke själv aldrig göra det då man bara blir besviken när man måste skiljas från den sen
Swenglish: Att min dotter växt ur den beror nog mest på att hon är låång, hon fyller tre i slutet av april och är 1meter. Så om din fyraåring är detsamma så beror det nog på det för oss
. När vi sålde den i somras var just det att huvudet buktade ut i liggläget, precis som FruAhlander också sa.
Nu buktar huvudet även ut på Swiften när hon ligger så gissar att hon växt ur de flesta vagnarna nu!
Tur att sambon lovade att jag skulle få köpa en helt ny till nästa bebis, så i maj kommer nästa cameleon till våran familj! Och denna gång den underbara All Black
...
Kan bidra med en bild på Cameleonen ihopfälld i somras. Vi har en Skoda Octavia, ej kombi. På andra sidan är en storhandling av mat. När vi åkte på semester i somras skulle jag sälja Cameleonen på vägen söderut, då hade vi den på ena sidan och en Swift på andra sidan + alla packning. Så stor kan jag inte hålla med om att den är ihopfälld, snarare liten!

Apropå andra vagnar ihopfällda; min syster har en Emmaljunga (ingen aning om vilken modell men tror det är en classic av något slag) och de har en volvo v50. Hon kunde inte ens ta med vagnen med liggdel på semestern då hela vagnen inte rymdes i bagaget, det kallar jag stor!!