• imaj

Bugaboo-tråd nr 21

Sweetheartno1: Mamma på vift här på fl syr upp sufletter, hör med henne!

• imaj

Sweetheartno1: Jag ska ha bebis i början av juli och har beställt vagnen så den levereras i maj. Men det är mest för jag gillar att boa och gå förbi vagnen måååånga gånger hemma innan den används . Men det är ju en smaksak egentligen...

• imaj

Haven09: det beror helt klart på var du bor. På packad snö är det inga problem att köra vagnen utan snöhjul, det är när det är mycket nysnö eller mycket slask som de kan behövas. Men personligen skulle jag nog inte köpa dem så här i slutet av vintern trots att jag bor i Norrbotten. Det beror nog mest på att jag inte riktigt kommer överens med vinterhjulen och har de endast när de verkligen behövs :-P

• imaj

Karina2: Nej de är rätt olika.

Haven09: Jo det tycker jag, beror ju dock på var man går med barnvagnen. Om du nu skulle vara så att du saknar dem kan du köpa dem då, testa dig fram och känn efter

• imaj
    Slaria skrev 2011-02-02 21:35:41 följande:
    Nu har jag äntligen monterat ihop vagnen! Givetvis blir man nojig när man gjort de själv, har man gjort rätt etc etc. Först en fråga, sittdelen, ska den gunga lite? Sen har jag bifogat en bild, ser det ut som att swivelhjulen är monterade rätt? Ser den bra ut i övrigt?

Liten bild jag vet, men ni kanske ser trots allt..
    Allt ser rättmonterat ut på bilden, det kan inte bli såå mycket fel faktiskt !
    Sittdelen ska gunga lite, det är en del av dämpningen i vagnen precis som att handtagen är vickbart!
  • imaj

Angående det här med ålder och om de passar i camen vid tre år är väldigt individuellt om man kikar här i tråden.

Vi sålde våran dåvarande cameleon i somras när dottern var 2år och 2månader då hon var på gränsen att rymmas då. Hon var då kring 95cm lång och visst det funkade men tyvärr fick den flytta. Tror inte hon skulle rymmas i den nu med vinterkläder och några cm till på längden och hon är inte ens tre år än. Men som sagt det är väldigt individuellt, till en normallång treåring funkar den säkert.

Hursomhelst älskar jag cameleon och det blir en ny till bebisen i magen!

Men att köpa en när barnet är kring två år tror jag är lite väl sent och skulke själv aldrig göra det då man bara blir besviken när man måste skiljas från den sen

• imaj

Swenglish: Att min dotter växt ur den beror nog mest på att hon är låång, hon fyller tre i slutet av april och är 1meter. Så om din fyraåring är detsamma så beror det nog på det för oss . När vi sålde den i somras var just det att huvudet buktade ut i liggläget, precis som FruAhlander också sa.

Nu buktar huvudet även ut på Swiften när hon ligger så gissar att hon växt ur de flesta vagnarna nu!

Tur att sambon lovade att jag skulle få köpa en helt ny till nästa bebis, så i maj kommer nästa cameleon till våran familj! Och denna gång den underbara All Black ...

• imaj
    FruAhlander skrev 2011-02-05 12:30:37 följande:
    Vilken vagn fick ersätta Camen?? Letar ny vagn nu!!
    Vi hade en Swift sedan tidigare som jag köpt som komplement till Camen över vintrarna... Så det är den som bor kvar fortfarande. Dock tycker jag att hon redan börjat växa ur den med på längden; somnar hon i vagnen får vi inte lägga den i liggläge för att hon känner sig ihoptryckt så hon får alltid sova halvsittandes. Men den är helt klart längre i ryggen än cameleonen!
  • imaj

Kan bidra med en bild på Cameleonen ihopfälld i somras. Vi har en Skoda Octavia, ej kombi. På andra sidan är en storhandling av mat. När vi åkte på semester i somras skulle jag sälja Cameleonen på vägen söderut, då hade vi den på ena sidan och en Swift på andra sidan + alla packning. Så stor kan jag inte hålla med om att den är ihopfälld, snarare liten!
    http://www.familjeliv.se/hem/imaj/gallery/phpsxa0ji.jpg

Apropå andra vagnar ihopfällda; min syster har en Emmaljunga (ingen aning om vilken modell men tror det är en classic av något slag) och de har en volvo v50. Hon kunde inte ens ta med vagnen med liggdel på semestern då hela vagnen inte rymdes i bagaget, det kallar jag stor!!

• imaj
    Asereht skrev 2011-02-09 12:43:57 följande:
    Jag har aldrig fällt min frog. Vi lyfter in den i bagaget som den är, men så har vi ju en jättelik bil också. *s* Men så är vi ju 7 pers och en medelstor hund också.

När min första grabb föddes så hade vi en Tetuonia Primus den fällde vi med liggdelen på och stuvade in ovanpå vår stora hundbur i bak, vi hade två stora hundar då. Det gick precis.

När andra grabben kom så hade vi en dubbel uj, den gick in precis i bagaget på vår Toyota Corolla sedan. Eftersom uj:n blev platt fick man packa ovanpå den sen. Vad olika det kan vara.
    I våran förra bil la vi alltid sittdelen i liggläge, tog bort bumperbaren och vickade ner handtaget lite så gick den in utan problem , skönt när den alltid var nästintill färdig att användas när man kom fram :-P
    Miniigirl skrev 2011-02-09 12:54:20 följande:
    tack för bilderna...spännande å se hur det set ur för er:-P
    Alltså, visst ska vagnen ta större plats med liggdelen? eller tar den mindre plats?
    För, om jag jämför med bilderna fröken småland la in, så tog då våran cameleon med sittdel större plats än sådär!
    Hm, jag måste ha gjort något fel va? Eller, beror det på hur man har sittdelen liggandes på chassit?`
    jag fattar ingenting ja, jag som pysslade och försökte få till det så bra när jag skulle lägga ihop delarna på ett bra sätt:-S
    På min bild är det sittdel på vagnen, sittdelen tar mindre plats om man inte tar ut pinnarna i liggdelen. På bilden ligger sittdelen under chassit med självsittytan neråt och sen ligger chassit på med varukorgen uppåt. Svårt att förklara men den ligger som på bilden från Bugaboo men med hjulen kvar
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21