• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

mollan nu skrev 2011-04-21 16:58:24 följande:
    nu har jag sett donkey för första gången irl  
    Jag med! Var du också i Vasastan idag?

Jag smygfotade den till och med... Är man knäpp då? ;)
  • spigg
    Sweetheartno1 skrev 2011-04-21 21:57:28 följande:
    Men lägg in bilden då spigg !
    Det gjorde jag ju! I samma inlägg! Syns den inte? Kan vara för att du kollar via mobilen, vet att det kan krångla då!
    Fröken Småland skrev 2011-04-21 21:06:01 följande:
    Nej, man är effektiv och fyndig!

Snygg den var!!!!
    Ja visst var den! Men varukorgen såg väldigt liten ut. Har man två täta, jag har 22 mån mellan mina, behövs det en hel del packning.
  • spigg

Thj: Ååååå! Jag får ming imorgon, och nu när du skriver sådär känns det verkligen som att det är den 23 december idag! ;) Har du fått in tillbehör också? Typ, dynorna? :)

• spigg
    Mamma Tes skrev 2011-07-24 21:35:15 följande:
    Nu blev jag nyfiken! Vad är det för autosol ni pratar om? Googlade men det finns ju flera olika sorter. Vad använder ni det till? Och vad för silikonspray och till vad? Jag får ju snart en Donkey att vårda
    + 1 på frågan om silikonsprayen. Är det något ni använder förebyggande? Har ju också en Donkey att vårda!

Lite OT men vilken vånda, alla andra vagnar jag sålt på Blocket har gått inom ett par dygn. La ut två annonser i fredags, har fått ett mail men inget mer. Hjälp... Rynkar på näsan
  • spigg
    Asereht skrev 2011-07-24 21:55:19 följande:
    Autosol använder man oftast för att göra rent från rost och minska repor. Väldigt välkänt bland tex retrovagnsvänner.

Siliconspray smörjer både plast och metall vilket är det ultimata smörjmedlet då man ahr lite av varje på chassit.
    Så jag borde köpa silikonspray och sen spraya hela vagnen i förebyggande syfte?
  • spigg
    LHUF skrev 2011-07-28 16:21:01 följande:
    Såg en blå donkey idag på Djurgården. Mycket snygg. Med 2 sittdelar.
    Tack! ;)

(Jag har en Donkey, med en blå och en sand sufflett, och jag har hängt på Djurgården hela dagen idag. Är ju inte bergsäkert att det var min du såg.. men ganska troligt?) :D
  • spigg
    the baby skrev 2011-07-28 16:52:58 följande:
    Haha, då såg jag nog din vagn (och dig!) idag också, på färjan mellan söder och hammarby sjöstad, kan det stämma? Jättefin vagn! 
    Japp, det var jag! Är hemma hos min mamma i Hammarby Sjöstad just nu! Tack! Jag tycker också att den är fin, och den är såååå himla bra. Har rullat flera mil sen jag fick den i fredags och barnen sover så bra i den. Är helt kär! :)
  • spigg
    the baby skrev 2011-07-28 17:13:14 följande:
    Vi som spanade in din vagn hade en ljusrosa Bee, och en helsvart cameleon. Många fina buggor på den färjan! Glad

Donkeyn ser jättefin ut, men vi planerar inte så tätt mellan våran lilla och ett eventuellt syskon, så jag får nog fortsätta bara titta tyvärr.
    Jag såg er! Era bebisar såg ut att vara något större än min? Hon är 6,5 månad. Det är 22 månader mellan henne och hennes storebror, och han sover fortfarande middag varje dag så jag har stor användning avDonkeyn. Myyycket bättre än de andra syskonvagnar jag hunnit ha: en P&T Vibe och en UJ Duo.

Kul i alla fall, jag noterade era vagnar och ni min! Då är man bra barnvagnstokig! :D
  • spigg
    the baby skrev 2011-07-28 17:43:51 följande:
    Ja, skäms nästan för att jag vet namnen på de flesta vagnar man ser på stan... Glad Min lilla tjej är snart 10 månader, men hon är modell större, redan 11 kg tung, så den dagen hon får ett syskon (förhoppningsvis inom ett par år) kommer hon nog ändå inte få plats i en Donkey. 
    Sån är jag också! Har varit mamma i 2,5 år och är inne på min 7e vagn! Och min 6-månaders bebis väger drygt 9 kilo! Fast min son väger knappt 13 kilo, så de har goda marginaler upp till viktgränsen på 17 kilo.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21