• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

Galia skrev 2011-08-21 19:18:18 följande:
    spigg: Vilken härlig sufflett (lappräcke) i bildtråden! Har du sytt den själv?

Surkatt: Jag tycker att du lyckats kanon med bumperskyddet och fina blommor med!
    Tack! Nej du, jag är det mest ohändiga som finns. Det är min kompis mamma som sytt suffletten, tyget är tydligen från IKEA om jag förstod rätt! Men visst är den härlig, jag gillar den skarpt!
  • spigg

*blandar mig i diskussionen*

älsklingen87: Jag har skrivit ett försvarstal som du kan använda dig av om du blir ifrågasatt! ;)
    mybabababies.blogspot.com/2011/08/lat-oss-snacka-om-barnvagnar.html

(Funderar redan på barnvagn till nästa barn, mitt senaste blev precis 7 månader och nästa får komma tidigast om ett par år men VADÅ, det är väl ansvarsfullt att planera noga och långsiktigt!? :P)

• spigg
    Tibell skrev 2011-08-21 21:07:04 följande:
    Hahhaha UNDERBART =)
    Tungan ute
    jakthustru skrev 2011-08-21 21:26:36 följande:
    Underbar läsning, Spigg!!! Dessutom skriver du ju jättebra!
    Tack! Vad snäll du är! Det är faktiskt helt uppåt väggarna hur vissa intressen är mer värda än andra!
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-21 22:27:24 följande:
    Like like like!!!! Postade din blogg på facebook, så mina vänner ska förstå mig . Är inne på min tionde... på två år... och 8 av dem var till första barnet

Och jaaaa frk småland, ändå är jag amatör Tungan ute 
    Heja dig! Var stolt! Solig Hade jag oändligt med pengar skulle jag bo i ett barnvagnsgarage men nu ser jag det som en del av grejen att hela tiden utvärdera vilka vagnar jag behöver, vilka som är snyggast, vilka fynd som kan göras... *har sååå många planer, gud må mina barn åka vagn länge*
  • spigg
    Surkatt skrev 2011-08-21 22:45:31 följande:
    Halva mitt garage tas upp av barnvagnar. Har två ute på annons. En tredje ska ut så fort jag tvättat den. Leker med atnken på att köpa en gecko nu, bara för att ni skrev att körkänslan är bra... men nu måste jag ge mej. Skulle vilja ha en annan syskonvagnslösning bara...
    Åååååååååsna.

(Ja jag vet. Jag vet. Fast jag tror faktiskt att det skulle funka.)
  • spigg
    annat82 skrev 2011-08-22 07:57:40 följande:
    Gillade det verkligen

Precis så jag försvarat mitt intresse Och som tur är så förstår sambon helt och hållet, dock ingen annan i princip. Tyvärr hittade jag nog bugaboo för tidigt  har ett par andra vagnar jag vill testa men är väldigt säker på att jag bara kommer komma tillbaka ändå.

Och som du, så hade jag råd och lite mer plats, så skulle vårt hem svämmas över av vagnar. I dagsläget är det ju bara 4 st hemma samtidigt
    Tack!

Äh jag tycker egentligen inte att man SKA behöva försvara sig, har aldrig hört en man behöva försvara att han köper massa hobbyrelaterade prylar. Så länge man inte typ ruinerar sig så får man väl lägga sina pengar på vad man vill?

Mmm, jag har som sagt "bara" två just nu och funderar på framtiden. Vill gärna ha en Brio Spin igen, är ett stort Brio-fan OCH ett stort Bugaboo-fan så jag blandar hejvilt!
  • spigg
    Joddan skrev 2011-08-24 21:56:42 följande:
    Hahahha ja jag sparade den nu sista gången . Vet inte vad jag skulle ha den till, ge den till dig . Man kan ju klippa till den annars... Du bor i bagis va?
    Följ med när (om) anpa o tant o jag ska ses o klämma donkey . Du ska väl få nytt hjul nu?
    Hehe, det är jag som bor i Bagis! Och ska få nytt hjul! MEN jag råkar känna fina surkatt IRL också så vi är eventuellt lätt förväxlade! :D
  • spigg
    Sweetheartno1 skrev 2011-08-27 21:35:38 följande:
    När jag var i stan igår, så såg jag ett par stycken som hade åkpåse i vagnen. Det var iof i sittvagnar. (CAM)
    Nu ligger ju min jätte klump i liggdelen så då kanske det inte behövs lika mycket ?!
    Jag såg buggor med åkpåse på Grönan idag. Och ja det satt barn däri. Det var minst 25 grader i skuggan. Helt ärligt, det måste vara på gränsen till barnmisshandel....
  • spigg
    telgebo skrev 2011-08-28 19:50:07 följande:
    De på dragsko på ska tydligen vara de nya vad jag kunnat läsa mig till i tråden.

Jag har BB gamla åkpåse som inte känns så tjock men tänker att det kanske blir för varmt för bebis speciellt med overall då jag har POP manchesteroverall. Men är samtidigt rädd att det kansle blir för kallt med bara vanliga kläder och åkpåse och locket på i liggdelen.

Funderar på att kanske ta på overall och lägga på en filt i fleece och så locket.

Jag har tänkt använda lammfällen i botten och så en kudde för de ska väl ha kudde i vagnen i liggdelen.

Vad säger ni erfarna mammor?
    Jag tror att fleeceoverall + åkpåse blir jättebra! Blir det typ - 20 kanske det inte räcker men då ska man öht inte gå ut med små nyfödingar om man inte måste, och måste man rullar man in dem i en stor fleecefilt också.

Har inte haft kudde i liggdelen när de är små, men ett örngott så man bara kan ta bort det om det kommer kräks.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21