• spigg

Bugaboo-tråd nr 21

Puh! Jag är inte så förtjust i denim, Donkeyn i den där Ocean-edition hade däremot känts väldigt jobbigt att se men inte äga! :D

• spigg
    AnPa skrev 2011-09-18 22:07:52 följande:
    Ocean är min hemliga dröm Klämde på donkeyn häromdagen i barnbutiken btw så det är inte lika bråttom att stilla abstinensen med att känna på din, även om jag gärna gör det Jag gillar den, nästan så mkt att jag skulle kunna tänka mig en som singel till nästa barn Men då har de funnits i 3-4 år och då borde de gå att få tag i till ett ok pris. Men tänk en donkey med svart chassi, mums!
    Japp, svart chassi skulle locka mig också! Jag tycker den är himla trevlig som singelvagn faktiskt, men den är ju definitivt bredare än Cam, det märks ju. Men jag har haft ännu bredare vagnar förut så det är ju inget som stör mig!
  • spigg

En fråga om Cam och ståbräda. Jag tror jag har den äldsta modellen av ståbräda, fast jag vet inte säkert. Stämmer det att jag måste lägga ståbrädan uppochner under vagnen, fästa den i fästena och sedan snurra runt den till vanliga position medan jag håller upp vagnen? Är det enda sättet att sätta på ståbrädan?

(Hade eventuellt en liten situation ute i ösregnet med två skrikande barn och ståbräda som inte satt på ordentligt och en sittdel som behövdes tas loss och ställdes i en pöl och en mamma som svor jä*ligt mycket.)

• spigg
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-21 17:04:16 följande:
    Gud va många annonser på handmuffar från me2 på tradera det dök upp efter snacket om det i tråden ?! Eller är det bara jag som inbillat mig det ? :-P
    Jag såg också det, men jag såg även en som gick för mer pengar än vad de kostar att köpa från webshop?! En del är nog väldigt dåliga på att googla.
  • spigg
    Kavat skrev 2011-09-22 23:20:54 följande:
    spigg,, fick du svar på ståbrädefrågan? Ja, tyvärr är den gamla ståbrädan så osmidig. Den nya är suverän! Men den gamla är ju inga problem om ståbrädan är på jämt och man inte behöver ta in vagnen i bilen för att åka någonstans.. Den sitter som en smäck liksom den nya! *läser ikapp*
    Tack för ditt svar! Jag tror jag ska köpa den nya istället, jag har en Donkey också och på den funkar ju inte den gamla och jag skulle gärna kunna använda Donkeyn i mono men med ståbräda till. Lite bökigt men det får nog bli så!

Den nya ståbrädan behöver inga fästen för att funka på Cam va? Det är bara till Donkeyn man behöver en adapter?
  • spigg

Är alla ståbrädor med vita hjul den nya modellen som man bara kan klicka fast?

• spigg
    rivkale skrev 2011-10-02 11:07:27 följande:
    Hej tjejer!

Någon som vet om Lascals Buggy board passar på Bugaboo donkeyn? Och om maxi ståbrädan är bra?

TACKSAM för svar!
    Så vitt jag förstått det i Donkey-tråden (www.familjeliv.se/Forum-3-141/m60251153.html) så är det bara Bugaboos egen bräda med adapter som funkar. Men jag kan ha fel.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Äntligen dax skrev 2011-10-03 18:01:23 följande:
    Hmm...hittar inget om topseten i fleece någonstans. Inte på deras hemsida eller i någon svensk nätbutik. Är det en originalprodukt?
    Ja det är det, men de tillverkas inte längre. Med alla nya vagnar kommer topset i canvas.
    Barnvagnar! - Gruppen på FB som är det ultimata barnvagnsforumet! Gå med! www.facebook.com/groups/141568512604292/
  • spigg
    Kavat skrev 2011-10-07 15:58:55 följande:
    Jag misstänker att du missat helt att du är inne i Bugaboo-tråd? kenton frågade om en Bugaboo, inte om en Brio.

I den här tråden håller vi en god ton för övrig och hjälper varandra! Klarar du inte av att förhålla dig till att ytterst kompetenta och trevliga människor talar om sanningen, så tycker jag att du ska se dig om efter en annan tråd att ösa ur dig spydigheter i.
  • spigg
    imaj skrev 2011-10-07 20:31:15 följande:
    Bdb: Jo garantin gäller även på det nya chassit. Har för mig att det tom gäller två år efter du fått det nya...!

Från det ena till det andra: Enligt Jollyroom finns det vinterhjul till Donkeyn?! Någon som hört talas om det? För mig var det något nytt... Om det ens stämmer?!
    But why!? Varför sätta på vinterhjul på en vagn med stora lufthjul när vinterhjul brukar innebära just stora lufthjul!? Har du en länk?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21