• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • MrsL

Hej allihopa!
    Vet att flera av er besällt sin vagn från babycare och andra utomlands shoppar...Hur går det när det gäller reklamationer mm?

• rosenkind
    Lillstroem skrev 2011-02-21 21:45:42 följande:
    Ja, jag tycker också det var lite märkligt men de har inte heller dragit några pengar och så länge de inte gjort det utan att ha skickat så är det ok. Har inte BF förrän i maj så de har ett tag till på sig. =)

Beställde du kanske nån färg som inte fanns i lager? Pengarna drogs inte före leverans precis som utlovat så det var bra
    Nu har jag byggt ihop vagnen o den blev riktigt fin Bara varukorgen som jag inte är nöjd med...lite svårt att få den snygg när den legat nedpackad och blivit lite vind, men den rättar väl till sig.

Vagnen känns super att köra! inomhus alltså Hade ju en frog tidigare men Camen känns verkligen rymligare och inte lika låg...*gilla*  Nu behöver jag bara en bumpaloop då

** carpe diem **
  • Fröken Småland

Är det någon mer än jag som har fått trubbel med bildtråden? Varje gång jag går in i den så poppar det upp en ruta om att jag skall ange lösenord till Heaven09:s blogg... *klurar på vad det kan bero på*

Sen funderar jag lite grann på om vi skulle kunna göra bildtråden till en medlemstråd istället? Allt för att vårda den som ett värdefullt arkiv för inspiration och till viss del fakta. Alla som vill lägga in en bild eller titta på bilderna är givetvis välkomna, vi skulle kunna ha många administratörer som godkänner folk löpande. Men jag tänker mig att om man måste ansöka om medlemsskap så kanske man också läser villkoren; nämligen att inte tjattra i tråden, som arkiv blir den så förstörd tycker jag.

Någon som håller med? Och som vill starta en medlemstråd?

~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • Fröken Småland
    enlitenbitkaka skrev 2011-02-21 22:17:56 följande:
    Hur lätt är det att ta av suflettyget + ryggtyget för att tvätta? Och krymper det lätt? Vill så gärna ha en off white men är tveksam till hur lätt dne går att få ren
    Väldigt lätt, tar två sekunder ungefär . Krymper inte om man tvättar det enligt skötselråden, den offwhite är hur fin som helst och blir som ny när man tvättar den. Köp!
  • Insomnie

Jag är på jakt efter mönster till en sittdyna till min Cameleon.. Det är inte möjligtvis någon som delar med sig av sånt eller iaf har något tips att ge nybörjaren?

• AnPa

Frk. Småland: låter som en mycket bra idé! :)

• annat82
    Fröken Småland skrev 2011-02-22 09:10:13 följande:
    Är det någon mer än jag som har fått trubbel med bildtråden? Varje gång jag går in i den så poppar det upp en ruta om att jag skall ange lösenord till Heaven09:s blogg... *klurar på vad det kan bero på*

Sen funderar jag lite grann på om vi skulle kunna göra bildtråden till en medlemstråd istället? Allt för att vårda den som ett värdefullt arkiv för inspiration och till viss del fakta. Alla som vill lägga in en bild eller titta på bilderna är givetvis välkomna, vi skulle kunna ha många administratörer som godkänner folk löpande. Men jag tänker mig att om man måste ansöka om medlemsskap så kanske man också läser villkoren; nämligen att inte tjattra i tråden, som arkiv blir den så förstörd tycker jag.

Någon som håller med? Och som vill starta en medlemstråd?
    Jag funderar på om det meddelande kan tänkas försvinna samtidigt som det inlägget försvinner från senaste sidan. Heaven09 har lyckats lägga in en lösenordsskyddad bild och ja, det är väldigt störande. Eller om hon själv kan anmäla inlägget och få det borttaget. Vem som helst skulle väl kunna anmäla, men tänkte det är schysstare så.

Annars så tycker jag verkligen att medlemstråd är en bra idé och stör mig också väldigt på de inlägg som inte är nya bilder. Man hoppas på en ny bild och får något helt annat. Många administratörer är bra då tar det som sagt inte lika lång tid. Så en bra idé
  • AnPa

Vet att flera här inne har bugga och UJ/Swift. Passar buggans dynor i swiften? Vill ha en som jag kan ha i båda :) Är också på jakt efter mönster så om någon vänlig själ har ett så får den/dem gärna inboxa mig. Kan givetvis betala en summa för "godheten" ;) Kram på er!

• Fröken Småland

AnPa och annat82: då får ni i uppdrag att samsas om att starta en sån under dagen. Lägg till minst fem av de som hänger här mycket som administratörer så att folk kan komma in snabbt och lätt. Och sen om någon skriver i bildtråden så spärrar vi dem *skrattar rått och elakt*

Och så tycker jag att vi skall bli lite bättre på att lägga bilder här (också) för det ÄR kul att kommentera Men bildtråden får bli ett heligt arkiv, fast självklart kan det vara av värde att man i sitt bildinlägg även skriver märket på skötväskan eller annan relevant fakta. Skriv gärna något om det i TS

Tyvärr hinner jag inte själv eftersom jag skall en sväng till Ullared *visslar oskyldigt*

• AnPa

anna82: har du tid? Jag håller på och slitet loss lister för att lägga nytt golv ikväll. Dessutom är jag ingen expert på att skapa trådar. Hänger mest här med alla fina *tindrar med ögonen*