• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • galojj
    annat82 skrev 2011-02-20 13:32:00 följande:
    Härligt Jag har heller inga större invändningar mot vinterhjulen, men så klart är swivelhjulen ännu trevligare när det funkar.

Vi  bytte till Bugga framförallt för att det var den ENDA vagn vi hittade där dottern var nöjd mer än 20 minuter. Så går gör det nog Men nu är den min, bara min ... nästan
    Jo, ser verkligen fram emot våren...fast, inte enbart för att jag då får sätta på swivelhjulen, men mycket:-P

Vi har testat måååånga vagnar, det är endast buggan som han sitter i utan att gnälla. Nu när vagnen stått inne vill han ju bara sitta där helatiden:-O Visserligen har han varit sjuk och lite slö oxå, men  ändå

Vi sålde ju den andra för att inte jag var helt nöjd...men har ju fått lov att skaffa tillbaka en till oss nudå, eftersom man gärna vill ha honom i vagn ett litet tag till:-P Och nu helt plötsligt kan ajg inte förstå vad jag tänkte på förut:-O Den är ju så underbar!! Visserligen har jag inte haft i och ur den ur bilen speciellt många gånger, och inte gått runt med ståbrädan, men ne...fördelarna måste ju väga upp dom 2 nackdelarna?! Och nu har ju den äldste börjat på dagis, och kommer inte vara ute och gå lika ofta som jag och lillen, så då fösvinner ju dendär ståbrädan. Och sen har jag bestämt mig för att man vänjer sig med att kasta i och urr bilen

Vi får väll se hur jag känner här framöver!
  • Honey1982
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-20 13:26:50 följande:
    Vinterhjulen funkar bra ute men INTE inne i affärerna!
    Vagnen blir skitjobbig att svänga och man måste smålyfta uppåt hela tiden om du förstår vad jag menar.
    Men så mkt snö som vi har haft i vinter så säger jag bara att snöhjulen har varit fantastiska, utan dem hade jag inte tagit mig fram =)!
    Instämmer precis! vinterhjulen är suveräna utomhus, men det är skitjobbigt i affärer o dyl. Å andra sidan skulle det varit jobbigt att pulsa i snön varje dag fram och tillbaks till t.ex dagis utan vinterhjulen. Men jag längtar så till våren då vi får sätta på de vanliga hjulen igen!!!
    ♥ Adam 060123 ♥ Amelia 100907 ♥
  • strumpa

Är Bugaboo Cameleon vagnarna kyliga? Är det helt stängt när man använder liggdelen med sufflett, det drar inte in någonstans i nacken??

• Kajsan
    Joddan skrev 2011-02-20 08:51:33 följande:
    Iiiiiiiiiiii jag har fått ny lägenhet!!! Flyttar om 20 dagar och nu slipper jag oroa mig för vilken syskonvagn jag ska ha, jag kan ta vilken jag vill!!!!! Wihooooo!
    OT men ändå så skoj
    Woho! Hurra! Skål
    Jo just det!
  • rosenkind
    ÄrtaMärta skrev 2011-02-20 13:26:50 följande:
    Vinterhjulen funkar bra ute men INTE inne i affärerna!
    Vagnen blir skitjobbig att svänga och man måste smålyfta uppåt hela tiden om du förstår vad jag menar.
    Men så mkt snö som vi har haft i vinter så säger jag bara att snöhjulen har varit fantastiska, utan dem hade jag inte tagit mig fram =)!
    Fast det är ju egentligen helt naturligt, alla vagnar med fasta hjul fungerar ju så att man måste lyfta dem...
    som tur var är ju vagnarna betydligt lättare än många andra
    ** carpe diem **
  • MissR

Vi har köpt en BUgaboo Cam till kommande bebis och en Akta Graco Logico S. Nu vill jag ha en adapter så jag kan sätta bilstolen på schassit. Men hon i butiken sa att adapterna bara var godkändför den äldre modellen av bilstol. Stämmer det? Finns det ingen adapter så jag kan ha bilstolen på schassit??

• Sweetheartno1
    MissR skrev 2011-02-20 18:27:57 följande:
    Vi har köpt en BUgaboo Cam till kommande bebis och en Akta Graco Logico S. Nu vill jag ha en adapter så jag kan sätta bilstolen på schassit. Men hon i butiken sa att adapterna bara var godkändför den äldre modellen av bilstol. Stämmer det? Finns det ingen adapter så jag kan ha bilstolen på schassit??
    VA ??? Är det sant ??
    Jag köpte en ny bilstol från akta och beställde adapter från kidzshopen !
    Det var det värsta jag hört !
  • Joddan
    Tant Pruselius skrev 2011-02-20 12:20:22 följande:
    grattis!!!!! underbart! blir det åsnan nu då??
    Tack! Nej det blir inte åsna här. Den kommer ju inte fören i höst. Kollade med några utländska hemsidor men de hade inte fått den än. Den kommer ju till några länder redan nu i vår...

Det blir en UJ duo för vår del, som jag ville ha från början om det inte vore för hissen här .
    Känns lite jobbigt att lämna Södermalm, efter att ha bott här i... 8 år!!! Men vi ska inte så långt, bara till Sickla  
    Silas 2009-03-03 Lillasyster Lily bf 2011-04-20 minigard.blogspot.se
  • Fröken Småland
    strumpa skrev 2011-02-20 14:52:06 följande:
    Är Bugaboo Cameleon vagnarna kyliga? Är det helt stängt när man använder liggdelen med sufflett, det drar inte in någonstans i nacken??
    Nej, liggdelen har ett tjockt och isolerat tyg och suffletten har inga glipor. Man ligger lika ombonad som i vilken duovagn som helst
    ~~~~~~ Ladda ned Counting Cars till din iPhone ~~~~~~
  • strumpa
    Fröken Småland skrev 2011-02-20 20:00:20 följande:
    Nej, liggdelen har ett tjockt och isolerat tyg och suffletten har inga glipor. Man ligger lika ombonad som i vilken duovagn som helst
    Perfekt, tack! :)