Inlägg från: annat82 |Visa alla inlägg
  • annat82

Bugaboo-tråd nr 21

AckaDacka skrev 2010-09-07 14:32:31 följande:
    Jag har också rosa topp på min bugga. Har fått flera förfrågningar om det är en tjej eller kille. Blir arg!! :):) Nu kör jag med grön Paul Frank Scury. Så snygg nu när det börjar bli höst:)
    Vill ha ett skurvy topset, finns ett på tradera nu, men får väl se hur högt det går :)

Jag blir inte arg, ingen idé att ödsla energi på det, och får inte ens frågan. Även när dottern har haft klänning har jag fått höra att det är en söt kille, men jag brukar bara rycka på axlarna. Det är svårt att se på de flesta bebisar, så antingen så frågar man eller gissar. Tycker det är mer komiskt att bara för jag har det rosa topsetet så antar alla att det är en tjej däremot. Färg på vagnen väljer jag ju liksom efter vad jag har lust med ;)
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-09-07 16:18:42 följande:
    Så du har span på det med alltså?
    Jo, jag har ju det och jag lär ju inte vara ensam. Antagligen har jag shoppat för mycket den här månaden redan, men måste ju hålla koll åtminstone Skrattande
  • annat82
    Karo Lina skrev 2010-09-10 15:59:48 följande:
    Wiiii nu har jag beställt! Beställde från Kidzshop eftersom de hade omgående leverans och man fick 500kr i presentkort där att köpa tex tillbehöv för! Spännande!
    Har ni andra goda erfarenheter av kidzshop?
    Har inte köpt vagn från kidzshop, men sittdel och varukorg och lite annat smått o gott. Snabb leverans och inget strul. Har bara hört gott om dem och det verkar inte va något problem för de som fått problem med vagn, men som sagt där har jag ingen egen erfarenhet
  • annat82
    Katjan skrev 2010-09-13 12:49:07 följande:
    Är det ngn som vet ifall "Primus commuter mug" passar i mugghållaren?

www.fritidsportalen.se/product.asp?product=13...  <-- så där ser dom ut.
    Är ganska säker på att den ska funka i buggans mugghållare, har inte testat. Men jag har testat på den andra vagnen som har en väldigt lik mugghållare och där funkar det fint. Kan faktiskt inte tänka mig att det inte skulle funka.

För övrigt gillar jag den termosmuggen väldigt mycket. Tycker den håller värmen bra och så är den läcksäker :) Har till och med 2 stycker så sambon inte tar min lila och jag får ha den i fred ;)
    Nu fick har iofs en egen skötväska också så han inte rör till grejerna i min. Han är hemma 3 dar i veckan och jag 2 och han har en förmåga att röra till allt ;)
  • annat82

Blev lite shopping på kvällskvisten. Har länge velat ha ett Paul Frank Skurvy-topset och råkade snubbla på barnbutiken med 50% på både skurvy och color blocks :) Då gick det ju inte att låta bli längre :)

• annat82
    Armani skrev 2010-09-14 10:42:46 följande:
    Oj va svårt... Är oxå inne och vill beställa ett PF topset, men till en röd bas ska man då ha Skurvy eller Color Blocks tycker ni? Båda är ju så fina!
    Till röd bas hade jag också valt color blocks. Du har kollat på barnbutiken.net? Gör det annars, halva priset på båda de topseten.  Skrev det ovan så du kanske såg det.
    Har en blå och en grå bas, men har verkligen fastnat för skurvy, tror inte den blir så bra till den blå kanske, men till den grå så Till den blå är Color blocks toppen så får se kanske blir båda i slutänden ändå
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-09-14 11:34:05 följande:
    Jag hoppas att det finns några topset kvar på måndag, känner mig lite fattig just nu efter att ha shoppat lite för mkt denna månad...vill så gärna ha ett skurvy topset, skulle passa kanon till min skurvy åkpåse ju!
    Det var ju lite så jag kände också ;) Följde det på tradera och blev lite småbesviken när det gick så högt, kul för säljaren, men blev så glad när jag hittade ett billigt från butik så jag kunde inte hålla mig heller. Precis sålt en del på tradera, va ju inte tanken att spendera dem på en gång, men nu blev det så :)
    Hoppas det finns kvar ett till dig också
  • annat82
    lilyanna skrev 2010-09-14 12:26:47 följande:
    Ja, det gick lite väl högt kände jag med! Vad blev frakten för dig från barnbutiken?

Hm, dags o sälja av lite på T med tror jag så kanske man kan finansiera ett topset på den vägen
    95:- betalade jag i frakt, inte den billigaste, men jag såg till vad helhetspriset blev och då är det fortfarande bra pris.

Bara man kommer igång tycker jag Tradera flyter fint och inte tar särskilt mycket tid heller och så har jag ju blivit beroende också Både sälja och köpa
  • annat82
    Leiben skrev 2010-09-20 21:57:33 följande:
    tack för svaret. tycker att det är sååååå abstrat att tänka på att bädda i en vagn åt en bebis som inte" finns" här än, under en årstid som inte kommit än.

men ni tycker att åkpåse och lift låter för mycket och för trångt va?
    Lift och åkpåse låter för mycket och för trångt tycker jag också.

Fick en dotter förra december och hade då en stor City Cross med liggdel Hon låg i den på lammfäll och i overall med vanliga kläder i. De kalla dagarna så fick hon sin tjocka älgskinnsmössa på med aldrig något mer och hon var aldrig kall. Nu är och har hon alltid varit av den varma sorten. De enda dagar vi drog oss för att gå ut var när det va kallare än -15. De ligger ju ganska skyddat i liggdelen också. Vi hade däremot alltid med en tjock filt som säkerhet så kunde man bädda in henne i den om det skulle behövas.
    Hade jag gjort om det idag så hade jag kört på en mjuklift och haft med en filt för säkerhets skull. Tyckte däremot det va skönt att ha henne i ganska tjock overall om man behövde ta upp henne ett litet tag när man va ute.

Sen vet man ju inte vad det blir för vinter heller, förra var kanske bara ett undantag ;) men tyckte idén med regnskyddet lät som ett bra sätt att behålla varmluften.
  • annat82
    Katjan skrev 2010-09-21 09:32:47 följande:
    Tygen, fägen på basen, plast på chassit o ramen , inget namn på vaukorgen ect.. 
    Jag kan inte se att det är en kopia på bilden, men så är jag ju ingen expert helelr ;)

Vet inte vad du menade med namn på varukorgen, men det finns logga iaf, men det ser nästan ut som det finns logga i båda ändar på varukorgen, om de inte vänt den mellan bilderna ;)

Däremot tycker jag den vita runda knappen har lite för lite svart plast runt om, men jag har ju en vagn från 07 med gammalt chassi så har ju inte helt koll på om de ändrat småsaker heller.
    Tyget ser för svart ut om de inte har en konstig kamera bara.

Skulle gärna åka o kolla på den om jag hade bra koll, eller så kanske jag faktiskt skulle se att allt inte var bra, men med tanke på kartongerna och instruktionsboken så skulle nog jag kunna bli lurad. Tur att det finns nån som kan syna ordentligt här iaf.

Men börjar det komma såna kopior så får man allt akta sig nog
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21