• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • apanssonsmamma
    annat82 skrev 2011-04-27 11:03:53 följande:
    Vilken del av selen. De från sidorna ska finnas som reservdel iaf. Krokarna finns inte, och jag har haft svårt att hitta till annat projekt, men har ett gäng nu. Däremot måste de i så fall sprättas och sys fast. Sittdelen är lättare att få på fuktig, sådär nytvättad. Går att dra mer då. Och jag glömmer alltid att ta bort bygeln först och då är det totalt omöjligt. Men den ser du ut att ha tagit bort.. Jag har en sitdel som inte fyller ut riktigt och har inte gjort sen den va ny heller, men blir bättre när den dras dit fuktig som sagt. Sen har jag nog inte fler tips
    Det är dom där pluttarna på sidorna av selen.
    Vet du vart man kan köpa det?
    Nätet?

Tänkte också på det om man ska försöka dra på den blöt o se om det funkar bättre. 
  • Snoppan
    apanssonsmamma skrev 2011-04-27 11:04:45 följande:
    Skulle va skönt om man kunde jämföra med nån bugga o se om det verkligen ska sitta så taskigt som mitt gör.
    Tvivlar ändå lite på det.
    Okej att den är trög men det här är omöjligt.
    I annat fall får man väl ringa den där tjejen ikväll som jag köpte den av så får hon visa hur man gör- 
    Var det liggdelen som var på när du köpte den eller?
  • apanssonsmamma
    Snoppan skrev 2011-04-27 11:07:18 följande:
    Var det liggdelen som var på när du köpte den eller?
    Såklart att det va..
    Borde ju bett henne att sätta på sittdelen när jag va där.
    Men det är lätt o va efterklok :(

• Joddan

Jag bor i Sickla! Så fort jag pluppar bebis (försenad en vecka) så kan jag hjälpa . Svettas lite sittdel var ett tag sedan då jag kört bee/bee+ sedan ett år...

• annat82

De delar som sitter fast i ramen till selen ska gå att beställa som reservdel. Och då borde det gå hos vilken återförsäljare som helst. Vad jag förstått får man då nya band med spännen och så fästs de med kardborreband runt sittdelsramen Min grå sittdel beställde jag ny och körde en sköljning i maskin innan den gick på. Hade kanske gått innan men blv mycket lättare så och den fyller inte ut helt på längden men ser inte så gräsligt ut heller. Allt i tyg går att sträcka mer när det är blött

• apanssonsmamma
    Joddan skrev 2011-04-27 11:09:21 följande:
    Jag bor i Sickla! Så fort jag pluppar bebis (försenad en vecka) så kan jag hjälpa . Svettas lite sittdel var ett tag sedan då jag kört bee/bee+ sedan ett år...
    Vad snällt :)
    Vi flyttar om en månad till sjöstan så det är ju nära isf. 
  • Snoppan
    apanssonsmamma skrev 2011-04-27 11:08:49 följande:
    Såklart att det va..
    Borde ju bett henne att sätta på sittdelen när jag va där.
    Men det är lätt o va efterklok :(

Tänkte om du köpte den i ett plockepinn typ
    Jag tror nog det ska gå bra.. Tycker inte det ser så fel ut ändå.. Jag har oxå glapp mellan sitdelen och ramen längst ner. 
  • apanssonsmamma
    annat82 skrev 2011-04-27 11:10:14 följande:
    De delar som sitter fast i ramen till selen ska gå att beställa som reservdel. Och då borde det gå hos vilken återförsäljare som helst. Vad jag förstått får man då nya band med spännen och så fästs de med kardborreband runt sittdelsramen Min grå sittdel beställde jag ny och körde en sköljning i maskin innan den gick på. Hade kanske gått innan men blv mycket lättare så och den fyller inte ut helt på längden men ser inte så gräsligt ut heller. Allt i tyg går att sträcka mer när det är blött
    Mhm kommer du ihåg vart du köpte sittdelen? :)
    I värsta fall får jag väl köpa en ny tids nog.

• Joddan

Kollade din bild nu. Det där ser helt normalt ut. Bara att trycka på!!!