• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • apanssonsmamma

Det är ju liksom glapp nere vid "fotdelen" mot ramen med även om jag skulle få fast remhelvetet :)

• apanssonsmamma

Hahhahaha en aning va :D
    Känns bara trist när man köper en begagnad som ändå var ganska pricy för o va beggad.. o sen går sittjäveldelen inte ens o sätta dit :) 

• Joddan

Fast ALLAS sittdelar är hemska att få dit. Speciellt första gången man gör det . Så andas in andas ut... Och så DRA!

• apanssonsmamma

Dragit men är övertygad om att hon råkat tvätta den i 40 eller mer så den krympt lite men tillräckligt för att inte få på plats.

Den räcker inte ens ner med remmarna till där "pluttarna" är  hur mycket jag än dragit på tyget upptill.

Får ringa henne idag o se om jag kan få lämna tlllbaka den.. :(
    Känns skittrist för i övrigt va vagnen i fint skick.

Det går inte o köpa lösa sittdelar vad jag förstått det, eller? 

• Joddan

Mina sittdelar har haft 5-8 cm ner till "pluttarna". Så jag tror inte den är krympt... Man får helt enkelt som de andra säger sätta den på högkant och trycka ihop ramen och sen på med sittdelen.
    Om man tänker på alla felmonterade sittdelar så borde de göra den lite bredare men inte för bred för den får ju inte vara för lätt att den ramlar av ramen heller...

• Asereht
    apanssonsmamma skrev 2011-04-27 10:41:34 följande:
    Dragit men är övertygad om att hon råkat tvätta den i 40 eller mer så den krympt lite men tillräckligt för att inte få på plats.

Den räcker inte ens ner med remmarna till där "pluttarna" är  hur mycket jag än dragit på tyget upptill.

Får ringa henne idag o se om jag kan få lämna tlllbaka den.. :(
    Känns skittrist för i övrigt va vagnen i fint skick.

Det går inte o köpa lösa sittdelar vad jag förstått det, eller? 
    Sittdel=sittdelsbas.

Går att köpa löst men som Frk S skrev så ser det ju normalt ut. Första gången ajg skulle på med en sittdelsbas så höll jag på att börja grina. Jag var också helt övertygad om att basen var för liten för ramen.Maken fick ta i sen och gu vad rädd jag blev att han skulle paja hela skiten men på kom den. Numer så fixar jag det själv genom att ställa den på högkand och pressa med knät.
    Tistel med fem ♥ sticklingar ♥   Blogg: www.stickig.se