• thj

Bugaboo-tråd nr 21

MissR skrev 2011-02-21 09:12:31 följande:
    Åhhh kanon!!!!! Tack=)
    Det var en leksaks/barnvagns affär i skåne, men dom har åandra sidan gett mig en hel del felaktig info ang Bugaboo. Tur jag inte köpte min vagn där=) Då är det bara att beställa en adapter nu då.
    Du får lära butiken lite om bugaboo för när man hänger i denna tråd så lär man något nytt var dag.
    Kollade lite hur länge jag följt denna tråd och ojoj vad åren går foooort!
    5 år närmare bestämt

Kramelikram
    Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • thj
    Kajsan skrev 2011-02-21 10:23:20 följande:
    Ja det stämmer, den är inte godkänd för den stolen.
    Men vem har sagt det,det är ju precis samma fästen som på 05 och fram modellen med :)
    Kram
  • thj
    Sweetheartno1 skrev 2011-02-21 10:28:19 följande:
    Nu har jag fått två svar på det här. Hur kommer det sig ?
    Vart kan man läsa om det någonstans ?
    Förstår inte hur den inte kan vara godkänd till de nya det är samma modell och samma fästen på babyskyddet som de haft sen 05 och även tidigare ( bara namnen på babyskydden som ändrats och lite design ju ) Förvånad
  • thj
    Kajsan skrev 2011-02-21 10:36:18 följande:
    Nej, det är inte exakt likadant, och därför är den ännu inte godkänd för det babyskydd vi säljer i Sverige.
    Den är testad för SnugRide, och den är inte exakt som Logico S.
    Tro mig, jag har pratat med halva Holland ang det
    Det finns en adapter som kom i dec som är testad för båda stolarna och sen finns det det den som är för logico S båda passar men den senaste passar till båda modellerna.
    Den info är vad jag fått ( och den vi har nu är den som kom i dec)

Kram
  • thj

Förtydligar mig "jobbar hemma" Oskyldig förlåt mig!

Adaptern I (kallar jag den) passar alla babyskydd med namn Logico men även auto II det är ju samma fästen och modell kan man säga på babyskyddet.
    Nu kommer Akta med ett nytt babyskydd som inte är testat med adapter I så nu finns det en Ny adapter II (kallar jag den) som passar till båda babyskydden.
    Den nya adaptern kom i dec 2010..
    Detta är den info jag fått från Bugaboo

Ni som känner er osäkra vad har ni för babyskydd ?

Kram

• thj
    Kajsan skrev 2011-02-21 12:48:42 följande:
    Det där måste vi forska i, för jag kollade för typ 2 veckor sen och fick då infon att det inte fanns NÅN adapter som var testad för de babyskydd som är på svenska marknaden.
    Och det framkommer ju även på Bugaboos hemsida när man läser vilka babyskydd den är till för.
    Märkligt!''
    Jag fick denna info av bugaboo och adaptern finns med på svenska produktlistan över tillbehör!
    Detta gäller ju enbart den nya pegasus modellen och till den är det den adapter som kom i dec -10.
    Vem pratade du med?
    p,s kom ut på msn så kan vi ta det där
    Kram
  • thj
    Haven09 skrev 2011-02-21 20:51:00 följande:

thj:

Frågade förut om det va någon som vann den där Bugaboo bee? haha vet du nått?

Hej
    Vet att en tjej som tidigare var i tråden vann den ena och sen var det en familj som handlar i den fysiska butiken som vann den andra "
    Kram/J
  • thj
    Lillstroem skrev 2011-03-25 09:55:57 följande:
    Armani: Förutsatt att det är lika på cameleon och frog så är fjädringen så att det är längst in man börjar och arbetar sig utåt ju tyngre barnet blir, och ja, 5kg/hack, alltså barn+eventuell väska. =)
    Har precis plockat ihop en ny cameleon och haft instruktionerna framme.... alltså inifrån och ut!
    Det stämmer och man brukar kunna känna lite när det är dags för ändring.
    Kramen
  • thj
    Fröken Småland skrev 2011-03-25 13:44:37 följande:
    Precis vad jag tänkte! Drömmer
    Hahahaa!
    Solig
  • thj
    Fröken Småland skrev 2011-03-25 14:10:08 följande:
    Ciao darling! Har du hunnit kolla på du-vet-vad? Svara i inboxen i så fall, det är en hemlis
    Ska upp om en stund (senast imorgon bitti) är hemma med en nyopererad tjej men känner jobbartarmen så det blir nog en sväng idag med ..
    Inboxar dig så snart jag vet 100 PUSS!
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21