• thj

Bugaboo-tråd nr 21

enlitenbitkaka skrev 2011-12-09 21:15:49 följande:
    Ja det ser helt knasigt ut...försökt rucka på den men den sitter bergfast. De blanka delarna ska ju vara ihop men de är på varsin sida av "draggrejen". Vet inte hur de gjort.

Ok den ska alltså luta lite?

Kan du prova att öppna den på andra sidan och få av locket helt och börja om igen?

Framgång är att få det man vill ha -Lycka är att vilja ha det man får!
  • thj
    Joddan skrev 2011-12-09 21:33:56 följande:
    THJ

3600:- eller 3100:- för svart chassi? Olika bud på er hemsida och ert nyhetsmail.... 
    Ehh sorry 3100kr kostar det SkämsSolig
  • thj
    Lindadjo skrev 2011-12-09 21:52:24 följande:
    Är det jul snart eller? Drömmer Tomte

Åh den finaste jag sett <3
  • thj
    RedTopaz skrev 2011-12-09 21:39:01 följande:
    Kan man köpa svart chassi nytt? Trodde bara det fanns beggat..

Jupp, nu går det att köpa svarta chassin, hur länge vet jag inte men det går nu allafall :)
  • thj
    standby skrev 2012-01-03 13:42:52 följande:
    Utefter era kommentarer att döma så gjorde jag rätt i att inte köpa vinterhjulen. Löste det genom att skaffa pansarvagn (FÅTT av snäll medlem här i tråden Skrattande) att ha när det blir mkt snö, än så länge har det inte behövts.

En sak som stör mig med min Cam, den drar klart åt vänster... Så irriterande! Inte bara på ojämnt underlag, vilket är naturligt att den gör, utan även när jag går på ställen där det är helt plant. Någon som har ngt bra tips på vad/om man kan göra ngt åt det?  
    Ta bort alla fyra hjulen, ha chassit i uppfällt läge.
    Ställ dig lite lätt med foten på mitt staget ( det som sitter mellan S-hjulen ) och tryck till lite.
    Sätt tillbax alla hjul och prova om det hjälpt :)
    Kram
  • thj
    eternalstar skrev 2012-01-20 09:29:44 följande:
    När släpps de nya limitedfärgerna? Och den nya ljusa "turkosa" blåaktiga(?!) som ersätter blue? Någon som vet?

De släpps i mars är det sagt :)
  • thj

Någon har viskat att offwhite ltd cameleon kan komma åter under våren ;) i ett fåtal ex.

• thj
    22Maj2012 skrev 2012-01-23 23:08:52 följande:
    Thj, hoppas att det stämmer :)) bebisen kommer inte än, så jag kan nog vänta liite till.. Men innan maj hoppas jag att den kmr :)

Gissar jag rätt så kommer den i mars, tillsammans med ltd topseten

Vad kul med en liten baby i vår, maj är ju en underbar tid att få barn Hjärta 
  • thj
    RedTopaz skrev 2012-01-27 09:20:42 följande:
    Det ska komma en lila m svart chassi och en med offwhite bas och svart topp med svart chassi såg jag! Bara 50 ex i Norden.

Det stämmer, de är så läckra och kommer i mars 2012 :)
  • thj
    ami skrev 2012-01-29 23:54:40 följande:
    Nån som har eller haft en Elodie sittdyna i vagnen? Sitter den bra och går den att fästa på nåt vis så den håller sig på plats?
    Jag har haft :) det funkade ok, jag fästen den runt ramen och satte fast den med sufletten.

• thj
    SötaSarah skrev 2012-01-30 20:25:46 följande:
    Blir det mycket billigare i delar? Tänker även då folk säljer delar begagnat och sådär som är fina, är det väldigt krångligt att få ihop dn bra? :)
    Det blir en hel del billigare om man plockar ihop en bugaboo, dels kan man välja delar utan liggdel om man inte vill ha den :)

Gissar på att du kan få en bugaboo "utan liggdel för runt 7800kr" om du plockar ihop den :)

• thj
    RobzMarley skrev 2012-02-01 06:58:59 följande:
    Passar åkpåsarna från Elodie details cameleon??? (har fått för mif det)

Det funkar helt ok, man får dra åkpåsen runt sittdelen och sen fästa den med sufletten över "då slipper man glid"
    Bugaboos egna är den som passar bäst, vilket kanske inte är så konstigt då den är skräddarsydd för just bugaboos vagnar.

• thj
    RobzMarley skrev 2012-02-01 13:15:00 följande:
    Ja, bugaboos egna är kanonfina. Blv bara så sugen på en rån elodie details ;). Men orkar inte hålla på en massa bättre med en från bugaboo då.

Tack för svar!

Jag hade en från Elodie details också, tyckte det var helt ok och sätter du ditt den som jag skrev innan så sitter den fast utan att glida :) Så jag tycker du ska köpa den du gillar bäst själv :)

Kramen/J
  • thj
    Smillas mamma skrev 2012-02-02 01:46:04 följande:
    Hej hoppas det är ok att ställa frågan i denna tråd (och att ngn har svaret) :) min kusin har också en Bugaboo men råkade slänga "plattan" till varukorgen när hon packade upp den x/ någon som vet var man kan få tag på en ny?

Är du säker på att det var plattan till varukorgen?
    Det ligger två svarta liknande plattor med i kartongen för att skydda vagnen vid transport, det kan inte vara en sådan hon slängt?

Kram  
  • thj
    SötaSarah skrev 2012-02-16 20:59:41 följande:
    Jag behöver hjälp!! :( Fick min bugaboo cameleon idag och har byggt i timmar! Vagnen är klar men sufletten.... Får inte till det! Jag har fästet det står R på på barnets högra sida när han sitter mot mig i vagnen och L på vänstra då. Men då är "armarna" där suflettpinnarna ska sitta neråt, när jag försöker snurra dom så dom är uppåt så blir det en glipa och den hackar liksom inte i när dom är åt rätt håll utan dom hackar bara i när dom kommer neråt igen.... :S Stter hela fast!
    Prova att byta sida på suflettspännen :)
  • thj

Det följer ingen dvd med bugaboos vagnar längre, det slutade de med för ett par år sen :).

Det är samma video som du kans e på deras hemsida, som tidiagre följde med vagnen.

• thj
    Smillas mamma skrev 2012-02-28 15:17:43 följande:
    Verkar bara vara hela stödbågen för 280 kr där med.. :(

Det går att köpa de små vita sockerbitarna att köpa löst till bågen, de kommer med en fjäder och kostar runt 65kr st tror jag :)
  • thj
    standby skrev 2012-02-28 19:41:23 följande:
    thj - visste väl att du skulle komplettera med ett fullständigt svar där :)
    Den här tråden är ju bara den bästa när det gäller att få svar på frågor!

hihi Solig
  • thj
    saandi skrev 2012-03-01 19:40:56 följande:
    Jag köpte en ny bumper till min CAM för 3 månader sen och nu har ena sockerbiten gått sönder. Så jäklans retligt. Har man någon sorts garanti eller är det bara att köpa en ny?

Du har alltid garanti som försteköpare oavsett om det är en hel vagn eller en reservdel :)
  • thj
    madebyinferno001 skrev 2012-03-06 08:41:06 följande:
    Passar cameleons ram till donkey månntro??

Det funkar inte på på donkey tyvärr, det är två helt olika ramar
    madebyinferno001 skrev 2012-03-06 08:46:28 följande:
    största skillnaderna mellan bee o bee+, någon som kan på rak arm?

Det som är uppdaterat på Bee+ är:

Förbättringar på bee plus:
    -Ny design på sittdel vilket ger bredare sits (4cm bredare baktill och 6cm framtill)mindre sidoflikar och ett nytt ryggstöd med hårt skal ger en naturlig sittposition med ett vadderat stöd,sittdelen har tre lägen sittläga,viloläge och liggläge.
    -Höj/sänkbart ryggstöd som du lätt kan ändra från 51cm höjd till 59cm(vilket gör att det blir ordentligt med plats för lite större barn)
    -Bredare chassi med 1,5cm fortfarande kompakt  ändå mer stabilt och rymligt,super enkelt att fälla och fälla upp igen.
    -Optimerad broms håller bromsarna ständigt säkra.
    -Handtaget är justerbart i 10 fasta lägen.
    -Ny design på sufletten,ny form som nu säts på sätet,sufletten är super enkel att ta  bort och fästa igen.( du byter den super enkelt.
    -Sittdelen är enkel att vända håll på,pga av ett nytt cirkelsystem gör det säkertoch lätt att lyfta och vända sätet.
    -selen är säker som aldrig förr,men mjukare för att bekvämt växa med barnet.5-punktskydd,mjuk,rörlig axelvaddering för en personlig anpassning som kan justeras från nyfödd till småbarn.
    -upphängning: en mjukare och mer stabil vagnåkning från nyfödd till småbarn. optimerad upphängning och geometri gör att hjulen anpassar sig till olika och fungerar oberoende för att svänga smidigt och ge stadig,stabil och bekväm åkupplevelse. -stjärnhjul bugaboos hjul i egen konstruktion,bättre däck med nytt gummi och en bredare slityta ger bättre kör prestanda.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21