• LR75

Bugaboo-tråd nr 21

Kajsan skrev 2010-03-11 21:27:52 följande:
    Å vad mycket Mollysar du kunde shoppat för den tanden!
    påminn henne inte, nu får hon ännu mer ågren. {#lang_emotions_wink}

fast jag tycker det är helt ok att tröstköpa en molly när något sånt här hänt!

{#lang_emotions_laughing}
  • LR75
    Candra skrev 2010-03-12 08:14:05 följande:
    Frågade eftersom jag blev osäker. Tyckte hon kändes varm (hon klagade inte), men alla andra barn jag såg hade liknande kläder på sig. Det är både och. Gungar osv, och även blir buren. Hon går med stöd(längs möbler och även genom att hålla i handen), så det är snarare det än krypa, när vi är ute.
    kör då med de tjocka byxorna, och ta av locket på åkpåsen. Locket är ju bara att sätta på om hon sover etc.
  • LR75
    solouniko skrev 2010-03-13 16:12:48 följande:
    Jag tror det beror också lite på vilken påse man har från Elodie. De "glansiga" typ retro revolution och blossom bird glider nog mer än tex denim och folklore rose som är av ett annat material. Jag har använt folklore rose nu när det varit som kallast under vintern och satte fast den över ryggen på sittdelen. Har aldrig haft problem med att den glidit alls faktiskt, men den är ju "ohalkigare" (svenska lärare nästa ) än de andra så det kanske är därför. Så fort det blir varmare kommer jag dock byta till Buggans egna, den sitter ju som gjutet i vagnen och dessutom är jag kräkless på allt mönster nu
    vissa av elodie påsarna har ju typ något stopp påsytt under rumdelen. men vet inte huruvida det hjälper.
  • LR75
    Candra skrev 2010-03-13 16:03:38 följande:
    Vi har den gula paul frankpåsen Den med giraffen. En fråga till! Ni som byter till sommarsuflett, när gör ni det? Sitter och kollar lite, är sugen på att beställa nåt nytt till våren, men kan inte riktigt välja färg. De färger jag haft på suflett innan är kornblå, som var första, sen den gamla rosa och nu svart.. Är mest sugen på antingen den nya rosa, gula eller oranga..
    säger som stargirl, juli och augusti. vi har dock haft problemet att det kan komma in mycket sol genom nätet som bländat vår dotter. Så många gånger har vi fått hänga en sjal för att solen varit störande.
  • LR75
    Candra skrev 2010-03-13 23:37:32 följande:
    Så en vanlig är att föredra istället?
    om du syftar på suffla, ja jag tycker det.
    men det är klart, sommarsufflan är ett kul tillbehör. men om den är livsnödvändig? njäe..
  • LR75
    livet från ljusa sidan skrev 2010-03-13 22:37:28 följande:
    man har inte spänt remmarna över plopparna...
    skitdålig förklarin jag vet...men jämför den bilden med en vagn som är riktigt monterad så ser du skillnaden.
  • LR75
    SaraSelinda skrev 2010-03-14 10:35:43 följande:
    Klart man inte vill att den ska få! Men som jag sa, vill man verkligen ha den men klämma och känna, ja då tycker man att mormodern kan ha vagnen hos sig och så får man komma dit. Köparen har väl inte mer RS-virus än någon annan ^^
    luktar fuffens lång väg...ytterligare någon som kommer att bli blåst känns det som.
    verkar som att det blivit en trend på tradera. förr var det mollysar man blev blåst på, nu bugga saker.

skulle aldrig köpa en vagn osedd och oklämd. tänk om man får hem en kopia eller en vagn med defekt chassi. och då står man där med skäget i brevlådan. kul liksom.

nu är det här min personliga åsikt, men det verkar ju bara för bra för att vara sant.
  • LR75

kände själv för att anmäla annonsen. men visste inte vilken kategori jag skulle välja.

det osar riktigt illa om den tycker jag...

• LR75
    Madzo skrev 2010-03-16 15:49:24 följande:
    Ja så då passar ju inte adaptrarna vi fick med oss..Typiskt då!
    men om ni sa i butiken vilken stol ni hade, då har ju butiken gjort fel. då borde ni kunna kräva kompensation för att ni fått åka så långt en gång extra och byta till den adaptern som passar?
    annars är dom ju inte så serviceminded i den butiken...

hoppas det löser sig för er!
  • LR75
    JoiPoi skrev 2010-03-16 16:12:09 följande:
    Fröken småland: Jo har köpt den i butik, nacka forum i sthlm... De monterade den åt mig så har inte gjort det själv, men den känns så himla ranglig på nåt sätt.. Får nog åka och känna på nåt annat exemplar för den här känns så b. Blir de små framhjulen lätt slitna!?! Jag har inte köpt vinterhjul så har kört på lite is och snö och de är redan slitna
    att vagnen känns lite ranglig är ju en del av konstruktionen. om du tänker på att handtaget är lite ruckbart?
    jag fick också lite ågren min första dag med buggan, hade en uj innan och jag trodde vagnen skulel gå sönder bara jag tog i den men nu fullkomligt älskar jag den.
    hjulen är nog mer skitiga är slitna skulle jag nog vilja säga. men fastner det stenar i dem är det lätt att pilla ut dessa.
    jag är lite petig med min vagn, jag tvättar mina hjul och smörjer och siliconar ca varannan - var tredje vecka.

att vagnen skulle rasa ihop kommer förmodligen inte att hända...så njut och kör i dig på den nya vagnen så ska du se att det blir bättre.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21