• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • 8barnsmamman

Någon som har tips på hur jag får reflexspray att fösta på chassit!

Jag tvätta chassi & de va torrt & hade maskerat allt som jag inte ville ha reflexspray på.

Men när de torkade så flagnade de av igen!

Tips någon

• svaneke

Åh kan ni visa människor hjälpa mig...

Har en CAM 3, till min 10 månaders, planerar syskon till nästa vår. Överväger att köpa en Donkey i mono, o isåfall sälja Camen, men velar fram o tillbaka. Är donkeyn en bra singelvagn eller ska jag behålla camen tills jag verkligen behöver en duovagn istället?

Nån som tex haft CAM o bytt till Donkey som kan råda mig?

Jag gillar Donkeyns förvaringsmöjligheter,o såklart duo-valet längre fram, gillar att den har rejäla hjul då jag promenerar mycket överallt.

Fördelen med CAM är väl att sitsen är större o att den tar mindre plats i bilen... ?

• Stokke

Vad tycker ni om Buffalon?

Vi väntar vårt första barn och har tittat på den. BF juni, bor där ni både kan ha snö men kan även vara snöfritt. Vi går både i affärer och i terräng.

Är spontana och vill ha en smidig vagn som enkelt kan fällas ihop och slängas in i bilen. Vi har en Volvo V70 (2014) så utrymme finns för större vagnar.

Så hjälp mig! Vad tycker ni om Buffalon?

• jennyz

Jag är supernöjd med vår Buffalo!! Det är vårt andra barn, hade tidigare Emmaljunga och babytravel vagnar, de är såklart mycket billigare men buffalon är smidig skön att köra och snygg, jag har inga negativa saker om den, köpte den i somras så jag har provat både sommar och nu snö och slask, fortfarande lika nöjd... ð???

• Apotheosis
    svaneke skrev 2015-01-05 16:06:55 följande:

Åh kan ni visa människor hjälpa mig...

Har en CAM 3, till min 10 månaders, planerar syskon till nästa vår. Överväger att köpa en Donkey i mono, o isåfall sälja Camen, men velar fram o tillbaka. Är donkeyn en bra singelvagn eller ska jag behålla camen tills jag verkligen behöver en duovagn istället?

Nån som tex haft CAM o bytt till Donkey som kan råda mig?

Jag gillar Donkeyns förvaringsmöjligheter,o såklart duo-valet längre fram, gillar att den har rejäla hjul då jag promenerar mycket överallt.

Fördelen med CAM är väl att sitsen är större o att den tar mindre plats i bilen... ?

I din sits skulle jag sälja Cam3 och köpa Donkeyn och en liten smidig vagn typ Bugaboo Bee, BabyJogger City Mini GT eller Baby Jogger City Versa. De kompletterar varandra bra. Donkeyn är lite otymplig och då är det skönt att ha en liten smidig vagn. Det är inte tillräckligt stor skillnad mellan Donkey och Cam för att det skall kännas lönt att ha en av varje, men ändå så stor skillnad att Donkeyn kan kännas lite klumpig. Att ha Donkey och en av de andra vagnarna jag nämnt är perfekt.
  • Apotheosis
    Stokke skrev 2015-01-11 19:46:10 följande:

Vad tycker ni om Buffalon?

Vi väntar vårt första barn och har tittat på den. BF juni, bor där ni både kan ha snö men kan även vara snöfritt. Vi går både i affärer och i terräng.

Är spontana och vill ha en smidig vagn som enkelt kan fällas ihop och slängas in i bilen. Vi har en Volvo V70 (2014) så utrymme finns för större vagnar.

Så hjälp mig! Vad tycker ni om Buffalon?

Den är toppen i terräng men inte särskilt smidig. Tror inte det finns en vagn som BÅDE är smidig och fungerar i terräng men Buffalon är nog den som är närmast att vara smidig och ändå fungerar bra i terräng. I affärer, typ små affärer inne i stan, behövs en mindre vagn än Buffalo men i större affärer, typ i köpcentrum och sånt fungerar den bra. :)
  • Stokke
    Apotheosis skrev 2015-01-13 23:59:39 följande:
    Den är toppen i terräng men inte särskilt smidig. Tror inte det finns en vagn som BÅDE är smidig och fungerar i terräng men Buffalon är nog den som är närmast att vara smidig och ändå fungerar bra i terräng. I affärer, typ små affärer inne i stan, behövs en mindre vagn än Buffalo men i större affärer, typ i köpcentrum och sånt fungerar den bra. :)
    Terräng är kanske fel ordval. Om jag ändrar mig till gräs, golfbana och grusväg. Jag tänker att Buffalon har större hjul fram och är på så vis smidigare när den tar sig fram än vad camelonen gör? Små butiker är inget problem. Jag handlar mestadels i större butiker och köpcentrum då vi bor så att det krävs bil för att ta oss till affären.
  • Apotheosis
    Stokke skrev 2015-01-14 07:00:38 följande:

Terräng är kanske fel ordval. Om jag ändrar mig till gräs, golfbana och grusväg. Jag tänker att Buffalon har större hjul fram och är på så vis smidigare när den tar sig fram än vad camelonen gör? Små butiker är inget problem. Jag handlar mestadels i större butiker och köpcentrum då vi bor så att det krävs bil för att ta oss till affären.

På golfbana kan du köra vilken vagn som helst. Marken är perfekt jämn och hård och gräset kortklippt och ganska tunt, utan mossa. Det hindrar inte ens en dålig paraplysulky. Golvväskevagnarna eller vad de heter, de med ett litet paraply på, som man har med sig om man inte kör golf cart, tar ju sig fram med sina bedrövliga minihjul. Där behöver du inte oroa dig för annat än att ditt barn kanske inte delar ditt golfintresse. ;) både Cameleon och Buffalo går helt OK på grusväg och klippt gräsmatta utan mossa, Buffalo något bättre. Är gräset långt, eller om där är mossa i gräsmattan har Cameleon svårigheter att ta sig fram. På skogsstigar fungerar Buffalo medan Cameleon inte är toppen. Off road i skog eller långt gräs fungerar Cameleon inte alls men Buffalo gör. Gångvägar som enbart består av småstenar (alltså inte vanliga grusvägar som är en hårt packad bas av sand/jord med grus ovanpå, utan en sådan som består av decimeterdjupt lager av lösa småstenar) fungerar Cameleon inte i. Har inte testat Buffalo på samma underlag. Ingen vagn fungerar på sandstrand (riktig sandstrand utomlands. I Sverige har stränderna sällan torr lös sand så där skall det inte vara något problem). Är det inte gångavstånd till närmsta affär tror jag att Buffalo är bättre för er. Cameleon är främst en stadsvagn.
  • Stokke

Nu har vi bestämt oss, det blir en Buffalo.

Vilket babyskydd valde ni? Är den lätt att klicka i och ur?