• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Fröken Frågvis

Har idag försökt montera en Easy x rider ståbräda på min Cameleon, men tycker inte att den sitter riktigt stabilt (den vippar bakåt när dottern sitter på den). Är det någon som lyckats montera den så att den sitter stabilt? Skulle i så fall gärna vilja se en bild på hur ni monterat den (vilket håll L-brickan är monterad på samt vilka hål ni använt).

• violas vita

Hej, äntligen hittade jag denna tråd !! Bebis på G till sommaren och jag tänkte beställa en Bugaboo Cam från Baby Plus, står å väger mellan All Black eller en Classic Navy ( den som kommer nu i feb)

Men ja undrar en sak... Vad är bumperskydd som alla skriver om ??

• saal
    violas vita skrev 2014-02-18 10:18:33 följande:
    Hej, äntligen hittade jag denna tråd !! Bebis på G till sommaren och jag tänkte beställa en Bugaboo Cam från Baby Plus, står å väger mellan All Black eller en Classic Navy ( den som kommer nu i feb)
    Men ja undrar en sak... Vad är bumperskydd som alla skriver om ??
    Bumpern är alltså den del på vagnen som är barnets "handtag" när du har vagnen i sittvagnsläge som de flesta sittvagnsmodeller har. På Bugaboos ligvagnsdelar är det den del som används som bärhandtag. Ett bumperskydd är då alltså ett överdrag du kan dra på för att skydda denna del. Bamperskydden har väll blivit så pass populära för att många barn gillar att gnaga på skumgummit på bumpern så det blir märken. 
  • violas vita
    saal skrev 2014-02-18 11:30:37 följande:
    Bumpern är alltså den del på vagnen som är barnets "handtag" när du har vagnen i sittvagnsläge som de flesta sittvagnsmodeller har. På Bugaboos ligvagnsdelar är det den del som används som bärhandtag. Ett bumperskydd är då alltså ett överdrag du kan dra på för att skydda denna del. Bamperskydden har väll blivit så pass populära för att många barn gillar att gnaga på skumgummit på bumpern så det blir märken. 
    Tack !
  • FruFA79
    Mia86gbg skrev 2014-02-09 11:46:01 följande:
    Funkar den till liggdelen? Ser den bara på bilder med sittdel.
    När liggdelen är på så sätter man Organizern på handtaget. Snyggt & sitter bra så också! Olika fästen följer med Organizern, så man har en hel rad olika möjligheter.
  • Hejåhå

Någon som har ett tips på vad man kan göra när vita runda knapparna inte vill pluppa ut på sittdelen (cameleon 2007). Jag har skruvat loss skruven från insidan och sprayat med silikonspray, och tryckt knappen fram och tillbaka. Mekanismen verkar fungera.

Sedan går mitt chassi inte att fälla, men jag antar att jag måste ta bort stora silverpluggen för att kolla om något gått sönder? Har smort där också.

Hehe, kanske bäst att köpa ny.

Punka på vinterdäcket också

• Hejåhå

Vad för man ge för en sittdel förresten? Ser inga annonser ute nu på blocket eller Tradera.

• littlemisssunshine08
    Hejåhå skrev 2014-02-23 17:15:12 följande:
    Vad för man ge för en sittdel förresten? Ser inga annonser ute nu på blocket eller Tradera.
    de säljs ju till samma ram, så jag tror inte att folk säljer bara sittdelen... om något skulle det väl vara liggdelen utan ramen..
  • Happy14

Hoppar in här, funderar på att köpa en cam till bebis som kommer till sommaren, har tidigare haft bee och gecko till mitt andra barn.

Har stått i valet och kvalet mellan cam 3 och buffalon, men det blir nog cam!

• Apotheosis

Jag tror du gör rätt val. bee och gecko är ganska små vagnar, buffalon är ju större.

Jag älskar min Cam3. Om du gillade din Gecko är Cam3 ganska lik, men lite större, med teleskophandtag och med bygel. Jag struntar fullständigt i bygeln, men det är i fästet för bygeln du fäster snacktrayen och DEN är toppen när barnet blir lite äldre, speciellt mugghållardelen. Min son är jättestolt över att ha en egen mugghållare som han kan nå. Jag har rest mycket med min Gecko, min Cam och min Cam3 och de är toppen att resa med, tar inte så stor plats men är ändå en riktig vagn och inte en paraplysulky.

Det sköna med Cam3 jämfört med Gecko är att det är MYCKET lättare att hitta begagnade tillbehör, beställa suffletter som någon syr upp och så vidare. Vill man bara ha originaltillbehör och nytt har det ju ändå släppts mycket mer roliga tillbehör till Cam än det någonsin gjorde till Gecko. Snart kommer dessutom de nya, långa suffletterna till Cam3! Åh, vad jag längtar! Jag skall köpa den blå solsuffletten.