• Senap

Bugaboo-tråd nr 21

Här håller vi Bugaboo-frälsta till! Vi kan allt om Bugaboo. {#lang_emotions_wink}

Bugaboos modeller:
    Cameleon - Huvudmodellen.
    Bee - ny uppgraderad modell kommer nu under våren.
    Gecko - har numera utgått ur sortimentet.
    Frog - har utgått men säljs i USA.

Information om vagnarna finns på Bugaboos hemsida:
    What you get - för info om vad som ingår.
    Välj land USA för att få info om Frog.

Info och jämförelsetabell finns i vår FAQ:
    Läs gärna vår egna FAQ innan du ställer frågor i tråden!

Bildtråd:
    Här visar vi upp våra Buggor - även pimpade.

Svammel-tråd:
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!

~ ~ ~ OBS! ~ ~ ~
    Vi undanber oss frågor om begagnatpriser då det kan ses som annonsering av FL. Vårt stående råd är att kolla Blocket eller FLs köp & sälj.
    ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Välkomna! {#lang_emotions_smile}

Bugaboo rules!
  • Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21
  • Liv82

Hej! En liten fråga om mjuklift. Finns några passande till Bugaboo Cameleon? Där vi bor finns inte utrymme för barnvagn i lägenhet, port eller barnvagnsrum utan vi kommer behöva förvara vagnen i vår bil som står alldeles utanför vår port. Vi söker därför en sittvagn med mjuklift som är smidig att ta med upp till lägenheten att senare gömma i garderoben. En stor liggdel kan nog ta för mycket plats. Har googlat men inte funnit några mjukliftar till Bugaboon. Verkar dessutom som att alla Bugaboo Cameleon säljs som duo, med både sitt- och liggvagn. Kan en klara sig på bara sittvagn och mjuklift eller kommer vi behöva köpa liggdel också? Beror såklart på barnets storlek, men hur brukar det se ut? Vi kan absolut tänka oss att köpa både sitt- och liggvagn plus mjuklift, men då vill vi ju finna någon som passar Bugaboon bra. Behöver lite tips från er som vet. :) 

• Naaw
    Liv82 skrev 2014-07-08 00:23:50 följande:

Hej! En liten fråga om mjuklift. Finns några passande till Bugaboo Cameleon? Där vi bor finns inte utrymme för barnvagn i lägenhet, port eller barnvagnsrum utan vi kommer behöva förvara vagnen i vår bil som står alldeles utanför vår port. Vi söker därför en sittvagn med mjuklift som är smidig att ta med upp till lägenheten att senare gömma i garderoben. En stor liggdel kan nog ta för mycket plats. Har googlat men inte funnit några mjukliftar till Bugaboon. Verkar dessutom som att alla Bugaboo Cameleon säljs som duo, med både sitt- och liggvagn. Kan en klara sig på bara sittvagn och mjuklift eller kommer vi behöva köpa liggdel också? Beror såklart på barnets storlek, men hur brukar det se ut? Vi kan absolut tänka oss att köpa både sitt- och liggvagn plus mjuklift, men då vill vi ju finna någon som passar Bugaboon bra. Behöver lite tips från er som vet. :) 

Du kan inte ha en babylift i Buggans sittdel. Den är ergonomisk och därmed skålformad. En nyfödd behöver plant ryggläge. I liggdelen kan man ju ha en. Vet ingen som passar dock. Vi hade själva liggdelen som babylift. Bra att kunna bära med sig inomhus också om man vill ha bebis i sovande där man är mm. Ligg och sittdel är för övrigt inte två olika delar som på andra duo utan olika tyg på samma ram.
  • Miasunset

Någon av er här inne som vet måtten på Donkeyns stödbåge?

♥ Stolt mamma till världens finaste pojkar ♥
  • jennyz

Hej! Har läst lite om bugaboo nu, undrar över en sak, har en 4,5 åring och en 11 månaders dotter, storasystern åker lite vagn och vi har en syskonvagn, jag är mer ute efter en enkel vagn som är smidigare än den Emmaljunga vi haft tills nu, den är ju rätt klumpig! Har kollat på donkeyn, hjulen känns bra på den även i snö antar jag (bor i Norrland) de andra modellerna har väl små hjul fram? Vilka tillbehör köper ni till när ni köpt era vagnar?

• Happy14
    Liv82 skrev 2014-07-08 00:23:50 följande:

Nya Bee:n finns ju annars : http://www.bonti.se/kategori/barnvagnar/bugaboo/bugaboo-bee3/
  • jessica sareli 74

Är det samma sufflettfästen till Bugaboo Bee Classic och den lite nyare Bugaboo Bee Plus? Mina sufflettspännen gick tyvärr sönder...:-./ Kan jag bara köpa nya? Vart köper jag dem? Och sufflettbågar, kan jag köpa nya såna också?

Och är det någon som vet vart man kan få tag på suffletter till Bugaboo Bee Classic?

• jennyz

Bugaboo Buffalo: någon som kan berätta plus/minus för denna vagn kortfattat???

• kijah

Snälla snabbt svar om ni kan hjälpa mig! Ska sälja vår vagn Cameleon och har liggdelen på. Hittade dessa 2 pinnar i tillbehören, vad är det??

Blev medt lite orolig att det tex ska va 4 såna här i liggdelen lr något så det fattas, därför jag frågar ????

• kijah

Går inte o lägga till bild? Men det är två platta stavar ca 2,5 dm långa det står rev2-2 på!