Silvera skrev 2011-05-01 13:40:32 följande:
Flickor... jag och min man ska åka till USA i juni, jag kommer då att vara i v 22. Min amerikanska väninna har kollat runt åt mig, och har hittat en Bugaboo Cameleon för 800$. Det känns ju ganska prisvärt...

Hon letar online åt mig också, ifall hon hittar den billigare, så att hon beställer hem den till sig så att den är där när vi kommer dit.
Men, har ni någon aning om hur det fungerar sedan i tullen i Sverige?
Tror ni att vi kommer att behöva betala tull? Även om vi behöver göra det, så hoppas jag den blir billigare än att köpa i Sverige. Vi kommer troligen att åka via ett EU-land, och inte direkt från USA.
Kanske att någon i tråden har erfarenhet av att handla i USA? Har läst att det ska finnas någon slags "åkpåse" för vagnen, vad kan en sådan kosta? Alltså ett slags vagnskydd för flygresan...inte en åkpåse till babyn
Vikten oroar mig inte så mycket, då vi får ha 23kg var, 10kg handbagage, samt att min man får ha ytterligare 23kg, totalt 89kg... det borde ju räcka till barnvagn och lite babyshopping... Eller ganska mycket
Vilka tillbehör behöver vi? Mugghållare, extra madrass, olika färger på toppklädseln... Tipsa gärna!
Någon som har en bugaboo skötväska? Är dem bra? Jag tycker inte att den är så snygg dock...
Många frågor blev det...

Jag tror inte ni behöver betala tull om ni öppnar kartongen och har vagnen ihop monterad ?! Rätta mig om jag har fel !
Bugaboos skötväska tycker inte jag heller är snygg. Så jag har köpt en Willvin istället ! (påminner om skip hop)
Jag beställde tillbehör från en hemsida i england. Kom undan billigare !

Då köpte jag mugghållare, extra topset, terränghjul till vintern..
Här i sverige har jag köpt ytliggare ett topset, bilstols dapter, parasoll och åkpåse !