Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

piggelinlycka skrev 2010-06-08 16:14:32 följande:
    Jag vet inte hur jag ska förklara men hantaget känns svårare att greppa runt eftersom det är platt och i lite vinkel. Känns mer som att man mer puttar vagnen med nedre delen av handen och därför får ett tryck på handens nederdel.
    Har man istället runda hantag så kan man ju enklare greppa runt handtaget och ha rakhandled när man kör.
    Men om du har reumatisk värk och inte känner av att buggans handtag skulle vara dåligt så är det säkert inte någon stor grej, bara jag som hakat upp mig.
    Aldrig tänkt på....har haft Bugga i 5 år....Bee ha rju lite rundare handtag men det har inte ens slagit mig att det skulle vara obekvämt. Det innebär att det inte är det
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • Stargirl
    AngelicaS83 skrev 2010-06-08 17:41:15 följande:
    Försöker få ner buggan i förpackningen igen,,,, det går f#n inte. Hur skall allt gå ner i kartongen?? Någon som kommer ihåg hur det skall ligga?
    Var tvungen att skicka tillbaka allt, trodde de bara behövde basen.... jag e helt svett.
    Hjälp.
    Det är i princip omöjligt. Eller det är omöjligt. De gör det på ngt sätt på fabriken som är typ omöjligt att återskapa.
  • Stargirl
    Hhelena skrev 2010-06-09 08:41:02 följande:

Hej! Är nybliven ägare till en Bee+. I slutet av månaden ska vi ut och flyga och jag skulle vilja fråga hur ni andra gjort när ni checkat in Been. Har ni checkat in hela vagnen, alltså med chassit och sittdelen ihopmonterade eller hat ni tagit isär delarna och checkat in dem separat? Och hur gjorde ni med framhjulen? På eller av? (Vi vill inte att använda reseväskan).

Vi har alltid använt Bugaboso transportväska. Jag skulle aldrig våga checka in ngn vagn bara så där i en plastpåse. Har sett allt för många vagnar som trashats på det viset.

Om jag nu skulle checka in Bee utan en transportväska skulel jag ta av framhjule och linda in vagnen i sjukt mycket bubbelplast, tills det blev som en boll
  • Stargirl
    Hhelena skrev 2010-06-09 13:38:10 följande:
    Jag tror också absolut att det är bättre och säkrare med väskan men den är så stor och otymplig. Tror inte att våra armar räcker till ytterligare en resväska :) Känns så onödigt också att släpa på väskan under hela resan bara för att ha vagnen i den när vi flyger. Hmm, hmm, hmmm...
    Vi har alltid proppat väskan full av saker som vi ändå skulle haft med oss som haddukar, kläder etc. Sen när vi packat ur vagnen så har vi lagt en annan väska innuti travelbagen. Så det blir aldrig en extra väska att släpa på. Ska ni resa runt eller ska ni ha ett permanent boende?
    Om ni ska båtluffa så är travelbaggen kanske inte den bästa men om ni har ett permanent boende så är det inte mer att släpa på.
  • Stargirl
    Joddan skrev 2010-06-09 16:42:40 följande:
    Finns sittdyna och parasoll i khaki? *planerar hur jag ska pimpa min nya fina svarta bee, gissa om jag är lycklig eller*.
    Ingen sittdyna men parasoll finns. I färgen sand finns parasoll och sittdyna.
  • Stargirl
    november09 skrev 2010-06-09 19:02:38 följande:
    ÅH!!!
    Som ni vet så har jag nyss köpt en bugaboo frog begangnad.. Idag märkte jag till min stooora besvikelse att de fanns MÖGEL på den! Säljaren nämde att de va lite svarta stänk längst ner på fotsitsen. Min svärfar hämtade vagnen. Men säljaren va så noga med allt annat på vagnen så jag litade så klart på henne. Nu inne i sufletten, längst in ser jag massa svarta prickar som är mögel!!! FÖrstår ni hur ledsen jag är??? 2500kr betalade jag för den... inte lite pengar när man är student dessutom.. Ser även att de finns mögel på varukorgen, under sitsen.. jaa känns som hela allt.. åååååå! :(   :(
    Jag som blev mer och mer nöjd med vagnen.. drömde tom om den ;) hahaha
    Nej men förstår ni hur ledsen man kan bli för såna små saker.. ibland ler inte livet åt en!
    Gud så trist!!! Men testa att tvätta tygerna så går det bort ska du se.
  • Stargirl
    jean1 skrev 2010-06-09 20:33:43 följande:
    Ingen som vill svara... ?

Har en till fråga. Stämmer det att Bugaboo har kommit med en ny, tjockare/varmare åkpåse till cameleon?
    Den känns onekligen tjockare. Men enligt Bugaboo är den inte varmare än den gamla som redan är varm. Det är bara lite annan design på den nya.

Har ni sett Bingo Rimer, han har en vit Bugaboo skinnväska ....

• Stargirl
    yessi skrev 2010-06-09 21:16:10 följande:
    Hejsan alla ni som vet allt som är värt att veta Glad!

Jag har hittat en Bugaboo Frog -05 till en billig peng, men då är ju frågan är en så pass gammal vagn nåt att ha?
    Går det att finna reservdelar och klädsel?
    Är det nåt speciellt man ska tänka på/titta efter innan man köper?
    Hur kommer det sig att den inte säljs i Sverige längre?

Många frågor som jag skulle bli hemskt glad över att få svar påSkrattande!!
    Reservdelar behövs inte till en Frog...de går aldrig sönder Man kan hitta reservdelar då de fortfarande görs till den amerikanska marknaden.
    Klädslar är det svårare med. Det finns inga kvar hos Bugaboo i Holland, de är helt slut. Men du kan använda det mesta från en Cameleon.
    Den slutade att säljas då Cameleon lanserades i hela världen förutom USA och Israel.
  • Stargirl
    livet från ljusa sidan skrev 2010-06-09 23:44:49 följande:
    Halloj!

skickar in min fråga igen...Hade ni tagit med cammen eller bee om ni skulle resa till thailand med en 9mån i två veckor... Jag har ju aldrig kört med min bee ännu och cammen känns ju som en mer rejäl vagn och kanske bättre i sanden? What you think?

Jag har för övrig satt min inte ens tremånaders i sittvagnen... har kört med sjal sedan han föddes för han vägrar ligga ner, vad tror ni händer när han sitter i sittdelen, knäpptyst och somnar!? Ja se dessa ungar 
    Bee utan tvekan. Du behöver en vagn som går att fälla i ett stycke om ni ska åka tuktuk lr liknande.
  • Stargirl
    Joddan skrev 2010-06-10 08:42:16 följande:
    går det inte att förlänga sittsen på bee+ som det gick på den gamla??????? tycker att sonen glider ner
    Jodå, det är bara att dra i sitsen så förlängs den.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21