Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Bugaboo-tråd nr 21

MrSpock skrev 2010-12-02 11:17:21 följande:
    När vi fäller upp vår Bugaboo Cameleon i "normalt" läge och monterar i liggdelen, med kåpan framåt (över de små hjulen) så klickar inte handtagsbygeln i på vänster siga i uppfällt läge. Någon som vet varför? Det bara klickar men det fastnar liksom inte och vänster sidan går att böja neråt / mot dig när man kör med vagnen.
    Jag är inte helt säker på hur du menar.....det låter ju skumt men är inte övertygad om att jag vet precis vad du menar.
  • Stargirl
    MrSpock skrev 2010-12-02 12:47:45 följande:
    Alltså, när man fällt upp hela chassit och monterat i liggdelen så snäpper inte handtaget / bygeln i på vänstersidan. Detta medför att man t ex inte kan stegra upp den på bakhjulen, för handtaget / bygeln bara sviktar neråt, på vänstersidan...
    Ja den är ju trasig isåfall. Förutsatt att garanti tiden inte gått ut så ska du ju reklamera den till den butiken där du köpt den.
  • Stargirl
    MrSpock skrev 2010-12-02 19:29:59 följande:
    Inte lätt att reklamera när man köpt den begagnad via Blocket, i somras dessutom.
    Oj, ja då är det inte mycket att göra. Du kan alltid kontakta [email protected] för att fråga om råd.
  • Stargirl
    Liten Mjau skrev 2010-12-02 20:32:07 följande:
    det är inte sand för det har en annan kompis. den är mycket mörkare. Khakifärgad alltså. Bee har ju funnits i en khaki(dark khaki) men kompisen suffla är mer brun khaki och har cameloen tags och loggan. ser äkta ut.

Lånad bild!
    Har aldrig funnitst en khaki Cameleon suffla, Froggen fanns i en fäg som är varken Dark khaki, sand eller brun. Den hette dock Sand, men har en mycket brunare ton.
  • Stargirl
    MissR skrev 2010-12-05 18:09:22 följande:
    Där fanns tyvärr ingen liggdel till vagnen så där sprack det för min del iaf.....

Men kan man verkligen köpa Cam utan liggdel???
    Nej. det kan man garanterat inte göra. Skumt skumt...
    Förresten det där med Fruugo, dont get your hopes up....jag vet mer än jag får skriva här. Men mitt tips är att inte hoppas på för mycket.....
  • Stargirl
    danosani skrev 2010-12-05 18:23:53 följande:
    Nej, de har isf sålt av den vid sidan om eller något. CAM säljs i ett duopaket.
    Ja dom sålde den kanske tio minuter tidigare....eftersom vagnen bara vara använd i 10 min....
  • Stargirl
    Kaerlighet skrev 2010-12-05 17:06:46 följande:
    Ååh, nu har vår fina bugaboo cam Ocean landat hemma hos oss... tyvärr är sambon för trött för att börja bygga ihop den och det är ju cirka 4 veckor kvar tills vår andra dotter kommer... men... jag vill ju NU! :)
    Lyllo dig, den är fantastisk snygg, den där grön/blå färgen är en fullträff anser jag.
  • Stargirl
    MissR skrev 2010-12-05 18:27:05 följande:
    Nej vad är det du säger....????

Jag har betalt och pengarna är dragna från mitt konot.......tror du jag blivit lurad?!

Jag har fått mail om att jag kan få affären annulerad om jag vill och det har jag sagt att jag vill, jag vill få pengarna tillbaka till mitt konto snarast och beställa vagnen från en annan butik.

Du får gärna inboxa mig med info om du inte vill skriva här......
    Nej, det är en seriös butik.....men jag skulle annulera köpet och köpa ngn annanstans. Du får helt säkert dina pengar tillbaka, jag tvekar inte på det alls. Men jag tror det kan dröja innan vagnen kommer, menar jag. Väldigt länge....
    Jag avstår från att skriva, då min yrkesheder förbjuder mig. Men ta tillbaka dina pengar och ta ditt köp till ngn annan butik.
  • Stargirl
    MissR skrev 2010-12-05 18:32:23 följande:
    Känner mig helt uppgiven ang köp av vagn nu....suck

Inte många butiker här omkring som har vagnen hemma utan jag kan få den levererad i slutet av februari, lillebror är beräknad till mars, känns som lite väl tight med tid om leveransen skule bli något försenad......

Är Kidzshop att rekomendera? Dom har för riktigt snabb leverans.....
    Ja, de har ofta på lager och jag tror samtliga i tråden som handlat där har fått bra service.
  • Stargirl
    JohannaL skrev 2010-12-07 18:31:41 följande:
    Om man köper ocean, kan man sen köpa rosa top och byta?
    Visst kan du det.
  • Stargirl
    Tant Pruselius skrev 2010-12-19 10:21:47 följande:
    Jag befarar att jag blivit blåst på en bee+ från Sundsvall med annons undertecknare m.v eller mj mins inte.... Hoppas att så ej är fallet för även om jag ej kan få pengarna tillbaka så ack vad jag ska ligga iiiii ....
    Nej men fy....är det sant.
  • Stargirl
    annat82 skrev 2010-12-21 16:36:05 följande:
    Och ännu fler på blocket:
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_Cameleon_som...

"Unik modell med silverfärgade fälgar"

Själv har jag dessutom väldigt svårt för annonser med tillägg att varan säljs efter ett visst datum. Då kan man väl lägga ut annonsen efter det datumet
    Kopia....men det fattar väl alla....eller?
  • Stargirl

Idag såg jag en sand/offwhite Bee med offwhite åkpåse i vårat Centrum. Blev lite paff, den var väldans söt i julruschen.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21