Inlägg från: Bellbox |Visa alla inlägg
  • Bellbox

Bugaboo-tråd nr 21

Sweetheartno1 skrev 2011-01-23 23:05:12 följande:
    Nu är jag inne på det där med bilbarnstol igen.. Tungan ute Hehe..
    Vill ju antingen ha Akta eller Maxi. Men en Maxi cosi kostar ju typ  4000:- med en bas ?!
    Medans Aktar tar ca 2000:- med bas ! Stämmer detta eller har jag bara varit inne på fel hemsidor ? Förvånad
    menar du babyskydd eller nästa nivå?
    Menar du babyskyddet såg jag att Acta Graco Logico S säljs för typ 1300 med bas av Beginners (såg på Blocket) men vet inte om de skickar?

www.blocket.se/alvsborg/Akta_Graco_Logico_S_inklusive_bas_27714725.htm&w=1
    (¯`°?.¸ ღ ♥ ღ Stumpan ♀ 08 & Lill-Stumpen ♂ 10 ღ ♥ ღ .?°´¯)
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2011-01-24 08:58:33 följande:
    Basen är sjukt onödig....
    Själv tycker jag basen är sjukt underskattad Tycker det var suveränt & gick supersnabbt att sätta bebisen i bilen (& det blev rätt utan att man behövde justera med bältet varje gång & krångla dubbelvikt) Det sa bara "klick" så kunde man åka direkt...
    Men det beror såklart på om man använder bil ofta eller inte Det gjorde jag!
    Uppskattade den ÄNNU mer nu med barn nr 2...
  • Bellbox
    Överbandsfürern skrev 2011-01-24 10:28:56 följande:
    Basen är så bra. Nu den här gången hade jag inte klarat mig utan den, baksätet blev trångt med 3 bilstolar, så att tråckla med bälte varje gång ville jag inte göra.
    Dessutom, har man barn som inte riktigt kan stå stilla vid bilen, så är det suveränt att bara klicka fast bäbis för att sen jaga rätt på nästa barn
    *hmmmm tycker mig känna igen detta scenario själv* Drömmer
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2011-01-24 10:50:06 följande:
    Med basen så kan man ju inte vara flexibel med vart man sätter skyddet.  Inte heller kan man fylla bilen med folk på lunchen o åka till kista food court o käka utan att ta bort basen.

Kostar MKT pengar på den lilla tiden man har den.

Vi har maxi cosi o den sätter man SJUKT lätt på samma sätt som man själv sätter på sig bilbältet.

Vårt babyskydd satt alltid fast i bilen, vi tog aldrig ur det utan la helllre över barnet i barnvagnen eller bar det efter bilturen.

Skulle ta en bas om de var gratis men aldrig i livet betala för det.

Kanske skillnad om man har tre stolar därbak? Då skulle jag nog inte komma åt bältena, fast skulle ändå då välja att ha en bilstol fram o två bak varav den minsta i mitten (babyskyddet då)
    Jo man kan sätta skyddet enbart i vilken bil som helst; man måste inte ha basen för att sätta fast det (i alla fall inte Logico S; den har uttag för att placeras med vanligt bilbälte också)
    Sen OM det är ens egna bil & man ska köra kollegor plcokar man bara bort basen med ett enkelt handgrepp 6 den tar då inte mkt plats i bagaget
    Vi satte fast barnet/barnen INNOMHUS sen bar man smidigt ut dem till bilen och klickade fast i basen eller spände fast! Sjukt smidigt
  • Bellbox
    straw2008 skrev 2011-01-24 11:33:25 följande:
    Jo klart man KAN sätta stolen på andra platser, men basen har man väl för att man VILL ha stolen på den platsen ?

Äh vi hade ingen användning för bas, men hade vi fått den gratis så kanske ?

Vi bor litet o vill helst inte ta med bilbarnstolarna upp i lägh, men sov babyn o så länge den väger under 6kg så kan man väl bära den i stolen.

Som sagt hade jag fått den gratis så kanske!

Adaptrarna DE älskade vi dock, så man kan fästa skyddet på chassit BÄSTA tillbehöret!
    Menar bara att det är ganska smidigt; man kan ha basen eller utan (utan bas har man ju inget val)
    & vill man ta bort basen så går det lätt...
    Sen när man har en större bilbarnstol kan man ju ändå inte köra kollegor hur som helst så lite meck blir det ju alltid med bilbarnstolar -och under babyskyddstiden är det nog inte så många som kör kollegor

Håller med dig om priset dock; omd et är stor skillnad i pris får man väga för/emot som med allt annat
    -men för 1395 inkl bas tycker jag det var kanon
  • Bellbox
    Sweetheartno1 skrev 2011-01-24 12:56:22 följande:
    Tror också att det verkar jätte smidigt med bas. Men Det var så himla dyrt med maxi cosin. Skyddet 1850:- och basen ca1600:- ?
    Så för mig blir det nog en Akta istället, då får man ju med bas ! Glad
    oj! Ja det var dyrt
  • Bellbox
    Miss Lau skrev 2011-01-24 14:23:30 följande:
    Jag hade inte köpt en vagn för 3700 kr som ska användas en vecka, om det är alternativet tycker jag du ska ta med Buggan. Annars kan du ju köpa en beg. Maclaren för max 1000 kr. Eller någon annan ännu billigare paraplysulky.
  • Bellbox
    Fröken Småland skrev 2011-01-24 14:26:24 följande:
    Jag tycker att Babyproffsens sulkys med fullt liggläge (MacLaren kopior tycker jag de ser ut som) är bra och mycket prisvärda vagnar som passar riktigt bra på en semesterresa.
    Bra tips!
    Vad kostar dom?
  • Bellbox
    FruAhlander skrev 2011-01-24 16:00:46 följande:
    Är du säker? Behövs det ingen transportbag??
    Tänker sälja min Cam. och köpa en NY BEE isåfall. Och vill ju inte att en ny BEE skall bli förstörd på första flygresan....
    ja då hade jag packat den kan jag säga
  • Bellbox
    Slaria skrev 2011-01-24 17:33:30 följande:
    Okej, men då vet jag att de inte är livsviktigt liksom!

Dum fråga ang regnskyddet/insektskyddet, kan man bara ha det på utan suflett? (som på bilden dvs)
    Har man åkpåse vintertid så behövs ju inte stolklädsel heller eftersom det ändå inte syns då & klädseln är skyddad
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21