Inlägg från: Katjan |Visa alla inlägg
  • Katjan

Bugaboo-tråd nr 21

MiniM3 skrev 2010-03-16 15:33:40 följande:
    Var har du sett det priset?:)
    I en butik ifrån england... kommer inte ihåg vad den heter just nu bara.
     Ska kanske dit snart o funderar på att köpa en när jag ändå är där.
  • Katjan

Är det ngn som vet hur man se ifall vagnen är en kopia eller ej? Är kopiorna bra gjorda?
    Kan vara bra o veta för folk som funderar på o köpa ifrån blocket t.ex.

• Katjan
    Fröken Småland skrev 2010-03-16 15:52:54 följande:
    När det gäller pris är det svårt att råda då skicket är så avgörande. Jag skulle *duckar för ruttna ägg* avråda dig från att köpa en begagnad vagn med det nyare chassit då det endast är första ägaren som har garanti ifall det skulle vara så oturligt att just det chassit är ett av de glidande chassina som det talats så mycket om på sistone. Personligen (men jag är smålänning) tycker inte jag att en Cameleon från 06-07 skall kosta mer än 4.500 eller absolut max 5.000. Då skall den vara i fint använt skick.
    håller med dig.. eller möjligtvist en med det allra senaste chassit där man kan byta gummiband själv eller vad det nu är man byter ut när chassit börja glida.
  • Katjan
    Fröken Småland skrev 2010-03-16 16:03:00 följande:
    Stargirl skrev att de var mycket välgjorda och att man säkrast kunde märka det på textilierna. Men det är ju svårt om man inte har tidigare erfarenhet...
    Oj va jobbigt... snart har de säkert bättre textiler oxå.
  • Katjan
    Candra skrev 2010-03-16 16:12:34 följande:
    Man har väl inget annat val än att vägra köpa om de inte kan uppvisa kvitto?
    Iofs.. men det räcker ju egentligen att det har köpt en orginalvagn och sedan tar kopia på kvittot
  • Katjan
    Fröken Småland skrev 2010-03-25 09:20:26 följande:
    Det tror jag absolut, det kommer ju att säljas ut ännu fler demo-modeller från butik också och det drar ju ned priset på marknaden. Jag skulle väntat tills det finns demo för 3.500 eller en beg privat för 2.500. Men du ser ju varifrån jag är
    Prismalek har en blå bee demo för 3500kr =)
  • Katjan
    emiliasmamma skrev 2010-03-25 09:51:26 följande:
    hej. försökt leta reda på vad fickorna på liggdelen används till?? Samt vad man använder "snörena" på ramen till? Kanske ni kan svara? =)
    Man gömmer snörena som sitter på ramen i dem så att de inte hänger.

Snörena använder man till sittdelen som midjebälte sedan när det är dags för sittdelen. Finns hål i sittdelsbasen för sönrena på var sin sida
  • Katjan
    Bellbox skrev 2010-04-30 09:04:01 följande:
    Någon?
    pinnarna ska sitta i var sin ficka på kortsidorna utav liggdelen iaf
  • Katjan
    straw2008 skrev 2010-04-29 22:55:15 följande:
    Jag vet! JAg ringde två gånger o numret går till någon som inte har någon annons inne... mejlade oxå och fick svar att man får med kvittot osv, men då jag frågade om jag fick komma fick jag inget mer svar...
    Låter inte så jätte seriöst.... kanske är vagnen en kopia. En sådan lapp som hänger ner ifrån liggdelen tror jag om jag inte minns helt fel att min bugga som jag köpte i usa oxå har fast inte min svensk inköpta vagn.

Vet att det finns en som har och har haft en del annonser på blocket från gbg där personen säljer nya buggor och andra vagnar för en liten peng med kvitto o garanti. Mailar man och frågar vart vagnarna är inköpta så säger de oftas ifrån kidzshop... vem köper flera nya vagnar ifrån en affär o säljer dem till strunt summor på blocket, tomten kanske.
  • Katjan
    straw2008 skrev 2010-04-30 10:24:07 följande:
    Fast det skulle jag inte bry mig ett dugg om, vart den är köpt osv. Det är ju samma delar vare sig den är ihopplockad  eller köpt i usa (jo visst vissa saker skiljer men ändå). Äsh hon svarade ju inte ändå.
    Den evetuella garantin gäller ju bara för första köparen iaf.

Men man bör tänka efter en extra gång innan man köper ngt helt nytt som är "för" billigt på annons.. ibland kan man ha oturen att farbror blå kommer och hälsar på och hämtar saken man har köpt.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21