Inlägg från: Katjan |Visa alla inlägg
  • Katjan

Bugaboo-tråd nr 21

Jossanjo skrev 2010-09-15 12:51:03 följande:
    Hmm men var inte UJ 73 cm då har dom ju fakta fel.Kommer den inte säljas i Sverige alls? Eller är det bara i dessa länder den släpps först.
    Kan säga att suget efter andra barnet tätt försvann lite. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om den.
    Nytänkande helt klart. Något som inte finns på marknaden innan absolut. Jag är imponerad av idén.
     Men, om deras handtag glider på Camen relativt ofta undrar jag hur säkert det är att göra den bredare å smalare utan att den går sönder. Mycket funderingar fick man =)

Någon som har någon info om de andra två vagnarna som skall släppas?
    Jepp uj duo är 73 cm bred.
  • Katjan
    yrväder skrev 2010-09-15 16:50:30 följande:
    fast jag fattar inte. Om den är 74 i bredaste läget, så innebär det att sitsarna är max 37 breda, lite mindre tom eftersom 74 säkert är mellan bakdäcken. Om den då är 60 i smalaste läget med en sits på så är det ungefär 23 cm som går åt till den där hundkorgen.

Har för mig att sitsen på cammen är 45? och hela vagnen är ju 60 bred, så om det går bort ca 15 cm till stuff runtomkring så innebär det att sitsen är 22 cm på nya vagnen och det går ju bara inte ihop. Obestämd
    Chassit ser ut att vara bredare på syskonvagnen än vad det är på Cameleon..  På Cameleon går ju själva chassit innan för bakhjulen..
  • Katjan

Det tror jag att man kan ha.. de skrev ju att man kunde ha den som tvillingvagn. Har man tvillingar så läre man behöva 2xliggdelar och 2x sittdel antar jag iaf.

Om man har den som singelvagn med den lilla korgen där uppe kommer inte vagnen att dra lite åt det hållet barnet sitter på... i och med att barnets vikt inte ser ut att vara i centrum. Så blir det iaf på en syskonvagn om ett barn åker ensamt eller om det är stor viktskillnad.

• Katjan
    mallan brallan skrev 2010-09-17 22:25:27 följande:
    Hörni, jag har ett allvarligt I-landsproblem som jag måste ha hjälp med.
    Har försökt rådfråga familjen, men dom förstår inte allvaret i ämnet.

- Vilken åkpåse ska jag ha i All Blacken??

Dom aktuella är offvit eller svart.
    Svart skulle va kul å ha eftersom vagnen trots allt heter All Black.
    MEN tänk om den liksom är annorlunda svart eftersom det är ett annat material...
    För att bryta av skulle det däremot vara trevligt med en vit.
    Bara för att den är  så fin.

Vad tycker ni?
    Har oxå en all black och funderar på den vita.. måste åka till ngn affär som har alla färger inne innan jag bestämmer mig känner jag. Tänker som du ang den svarta färgen på påsen.
  • Katjan

Kommer bugaboo cameleon ocean special edition vagnen komma till sverige?

• Katjan

Ja du hittade den själv.. länken funkade ju inte iaf.

Svart chassi verkar vara inne nu.

• Katjan
    Sjukhus Mamman skrev 2010-09-20 01:07:51 följande:
    mm verkar vara de.... jag gillade de först men nu känns de uttjatat! men jag älskar den turkosa färgen på denna vagn! har velat ha den färgen sedan jag köpte min första cam och NU när noa är för stor så släpper dom denna :-/ får nog hitta nån att göra barn med haha
    Ja visst är färgen fin =). Har all back vagnen och tycker faktsikt att det känns uttjatat med svart chassi nu när alla kommer med det plus att bugaboo nu släpper ännu en till med svart chassi.. vagnen är ju lika dan som all black fast inte samma toppsett. Hade lätt köpt ocean vagnen + ett svart toppsett istället för all black

Hehe.. annars får du bli en sån människa som kör runt sina husdjur i vagnar precis som de vore små bebisar.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21