Inlägg från: Katjan |Visa alla inlägg
  • Katjan

Bugaboo-tråd nr 21

Är det ingen som har en bil på All Black vagnen??

Har tröttnat så på min offwhite, den var fin de första veckorna sedan så tröttnade jag tyvärr på färgen... men som tur är ska en bekant köpa den utav mig.

Tänkte att en all black är lit enklare att byta topp tyg till för allt passar till svart om jag tröttnar på den helsvarta färgen.

• Katjan

Undra ifall det är många som nappar på de helt nya buggorna ( kopior kanske) på blocket för 7800kr?

Nu har jag iaf beställt en helsvart cam och sålt min offwhite vagn till min vännina.
    Tror den blir fin med det silvriga nieman marcus toppsettet till =)

• Katjan
    Fröken Småland skrev 2010-05-28 12:28:31 följande:
    Wow, det är nog inte många som får prova både all white och all black
    Hehe.. tyvärr tröttnade jag tok för snabbt på offwhite. Den är jätte fin men för min del känns det som en vagn jag använder nån gång ibland för att inte tröttna på färgen.
  • Katjan
    straw2008 skrev 2010-05-28 12:47:46 följande:
    Varför skulle det vara kopior? Någon som sett "riktiga" kopior som faktiskt marknadsförts av bugaboo (alltså inte vagnar som påminner om BB utan riktiga kopior, topptyg o hela köret?) Inte Diva o liknande alltså.... Har faktiskt inte jag o då har jag ändå jobbat på sveriges största byrå för immaterialrätt....
    Ja jag har sett hur en kopia ser ut nu.. De är bra gjorda men tyget har inte riktigt samma kvalite och täthet eller vad det nu kallas för som på orginalalet.

Men det är svårt att se skillnad på orginalet och en kopia om du inte har ägt en vagn innan o har ngt att jämföra med.. svårt att se skillnad ändå iofs.

Fick se kopian i Amsterdam en snabbis utav en anställd som jobbar på bugaboo där nere. De sälj kopior på ebay och även sverige har råkat ut för några
  • Katjan
    Katjan skrev 2010-05-28 13:03:10 följande:
    Ja jag har sett hur en kopia ser ut nu.. De är bra gjorda men tyget har inte riktigt samma kvalite och täthet eller vad det nu kallas för som på orginalalet. Men det är svårt att se skillnad på orginalet och en kopia om du inte har ägt en vagn innan o har ngt att jämföra med.. svårt att se skillnad ändå iofs. Fick se kopian i Amsterdam en snabbis utav en anställd som jobbar på bugaboo där nere. De sälj kopior på ebay och även sverige har råkat ut för några
    Det är inte alls säkert att just dem är kopior, men man ska tänka sig för en extra gång innan man köper något helt nytt mkt billigare än i affär då det finns kopior på marknaden..
  • Katjan
    november09 skrev 2010-06-09 19:02:38 följande:
    ÅH!!!
    Som ni vet så har jag nyss köpt en bugaboo frog begangnad.. Idag märkte jag till min stooora besvikelse att de fanns MÖGEL på den! Säljaren nämde att de va lite svarta stänk längst ner på fotsitsen. Min svärfar hämtade vagnen. Men säljaren va så noga med allt annat på vagnen så jag litade så klart på henne. Nu inne i sufletten, längst in ser jag massa svarta prickar som är mögel!!! FÖrstår ni hur ledsen jag är??? 2500kr betalade jag för den... inte lite pengar när man är student dessutom.. Ser även att de finns mögel på varukorgen, under sitsen.. jaa känns som hela allt.. åååååå! :(   :(
    Jag som blev mer och mer nöjd med vagnen.. drömde tom om den ;) hahaha
    Nej men förstår ni hur ledsen man kan bli för såna små saker.. ibland ler inte livet åt en!
    usch va tråkigt

Har du pratat med säljaren ang möglet?

Mögel på tyg går nästan aldrig bort tyvärr.
  • Katjan

Varför är det inte med ngt svart sittdelstyg till sittbasen på en All black vagn?

Tyget som är till ett  vanligt svart canvas toppsett känns inte lika mjukt som det som följer med till all black vagnen, men man kanske borde använda det till sittdelen för att skydda basen lite.

• Katjan
    Ellisizza skrev 2010-06-10 10:13:46 följande:
    Funderar på en dyna till vagnarna. Har en cameleon och en bee+. Vill att dynan ska göra vagnen lite mjukare och svalare att sitta/ligga i. Samma dyna bör passa båda vagnarna.

Har kollat på bugaboo's egen dyna men tycker att den är lite dyr. Ni som har köpt den, är den bra? Blir barnen inte lika svettiga på ryggen när man har den?

Eller bör man satsa på en hemmasydd dyna? Har sett att många brukar beställa från Ditten Datten och Mamma på Vift.
    Jag märker ingen skillnad ang svettigheten med dyna eller inte. Men det skyddar vagnen iaf om svettet kommer på dynan.
  • Katjan
    MissEllie skrev 2010-06-12 08:45:55 följande:
    Hej,

Jag hoppar in och lånar tråden lite och hoppas att det är okej. Vi ska beställa en Bugaboo Cameleon till vår kommande bebis och jag är så förälskad i vagnen. Har gått på hela försäljningstricket med terränghjul och annat

MEN vi har ett problem, jag och sambon kan inte enas om färg. Vi vet inte vad det blir för kön på bebisen och jag resonerar som så att man kan köpa nytt topptyg om man tröttnar.

Så, min fråga till Er är: Vilken färg har ni och är ni nöjda?
    Jag har bugaboo cameleon All black som är helt svart ink chassit. Hade svart bas till min bugaboo frog och den färgen tröttnade jag inte på... samt denim basen till cameleon. SJälvklart har jag bytt en massa topptyg flera ggr men jag har aldrig tröttnat på den svarta samt denim basen.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21