Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Bugaboo-tråd nr 21

JLP skrev 2011-09-04 11:01:55 följande:
    Hej alla bugaboo älskare;)

Jag sitter här med en liten burk petroleum jelly som medföljer det lilla kit man får till bugaboo. Men har ingen aning om vart man smörjer den ngn stans!!!? ngn som kan informera mej , tack!!?
    Vad är det för kit som medföljer? Jag fick inget sånt när jag köpte min vagn ny, men det kanske bara är för de som köper vagnen ny nu eller?
    Gravid v.33+0 BF 23/10 Bara 49 dagar dit
  • telgebo

Kan man tvätta liggdelens madrass i tvättmaskin?

• telgebo
    Lindadjo skrev 2011-09-04 22:02:59 följande:
    Det går väl att ta ut skummgummit från överdraget iallafall. Men det går säkert bra att tvätta själva skumgummit oxå (jag har dock aldrig testat det själv) ... men jag hade nog tagit isär de vid torkning så de torkar fortare.
    Men hur ska man man få av överdraget då? Finns ingen dragkedja på det. Jag bara undrade om det gick.
    Överbandsfürern skrev 2011-09-04 22:10:40 följande:
    Har varit i den stora hufvudstaden under helgen och tagit mig runt milen runt Djurgården *pust*

JÖSSES... sthlm måste vara Buggastaden nr 1 eller? Man blir så glad av att se så många såna fina vagnar på ett och samma ställe

och jag såg en livs levande (!) Donkey WOW....

åsså såg jag Mark Levengood med
    Inne i gallerian kryllade det av Donkey när jag var där.
  • telgebo
    Tibell skrev 2011-09-04 18:09:50 följande:
    Ni som har lite äldre buggor.. Har era handtag blivit lite "spruckna" och sträva?
    Nej, inte på min och jag började använda vagnen i mars 2008.
    Tibell skrev 2011-09-04 19:18:12 följande:
    Åhh jag skulle vilja ha offwhite sufflet till min hel bruna vagn.. Har sett många vagnar med den kombon och det är sååå snyggt.
    Men frågan är om det är speciellt praktiskt ?
    Jag har sand och offwhite så snyggt. Har även brun och denim klädsel.
  • telgebo
    Överbandsfürern skrev 2011-09-04 23:32:06 följande:
    Oj oj , nej så långt vågade vi oss inte. (eller rättare sagt så skäms jag fortfarande när jag , 30 årgår med min mamma i en annan stad, hon däremot skäms inte utan går med kartan uppvikt som den ammatörorienterare hon är ) hahahaha.
    Vi höll oss på Djurgården, va inne på Grönan och moder utbrast varje gång.. åhh,... en Bugaboo, ser du?! hahaha.. hon är rolig min mamma
    Ha ha, här höjer man inte ens ögonbrynen när nån kommer med en Bugga, man är liksom van och jag har ju min hemma så ha ha.

Men donkey, det ser ut som en liten låda på sidan, vad är det?
    Gravid v.33+1 BF 23/10 Bara 48 dagar dit
  • telgebo
    Lindadjo skrev 2011-09-04 23:23:27 följande:
    Kanske bara går på Frog då? Mina dynor har en öppning på undersidan av madrassen. lite som örngottet på en kudde.
    Nu måste jag kolla bara för det.

Jag har en Cameleon.

Återkommer imorgon för nu borde jag tänka på att sova om man ska vara människa imorgon
  • telgebo
    Mamma Tes skrev 2011-09-05 02:43:28 följande:
    Telgebo: Det är ju en varukorg, det som gör den till en packåsna!
    Jaha där uppe intill liggdelen, skumt att den inte sitter under som på cam, jag trodde den hade nåt med extra sitsen att göra.
  • telgebo
    Tibell skrev 2011-09-05 05:22:22 följande:

Ja alltså jätte farligt är det ju inte =) Inget som är sönder men liksom lite strävare. Men har ju kört emmaljunga läänge och det är ju en viss skillnad.
    Men förutom ett litet strävt handtag ser vagnen nästan helt ny ut. Inte det minsta solblekt =)
    Men det spelar ingen roll, för den är helt underbar att köra..TROTS att hjulen inte ens är hela ;)
    Men nu har jag beställt hem nya, hoppas jag slipper vänta allt för länge

Nu blev jag osäker på om det är sand eller offwhite jag sett de flesta har ? På kidzshop ser sanden så mörk ut, stämmer det med verkligheten ? Isåfall är det offwhite jag vill ha =)
    Men blir det lätt smutsigt ? Vill sååå gärna ha men har lite svårt att motivera gubben till ett köp av ny suflett ( och helts då sittdelsöverdrag med ) när vi redan har två super fina...
    Jag försökte fråga lite försiktigt om vi verkligen behövde vårat ljust beiga solsegel ( har en farmor som är en baddare på att sy ) men då gav han mig "låsa-in-frugan-på-psyket" minen, så jag släppte det rätt fort ;)

Jag har sand bas och sand suflett och ja den är mörkare än offwhite. Jag har ju offwhite klädsel och min blev inte det minsta skitig, fast nu har jag bara använt suflett och liggdelslock då till bebis och aldrig sittklädseln men nää det blev inte skitigt. Jag tycker dock att sand och offwhite ihop passar bättre som klädsel ihop på våren sommaren än på vintern.

Jag kommer köra sand brun nu i höst och byta till sand denim om jag tröttnar på den bruna.
  • telgebo
    Ben10 skrev 2011-09-06 14:32:25 följande:
    Tror jag kommer känna likadant inte så mycket för att dom sitter framåt äldsta pojken fick en brio sitty jättetidigt. Men just för att liggdelen inte kan användas så länge så han måste sättas framåt efter bara några månader. Kan inte säga hur det blir med denna just då jag fått en klump till första son som växte som om det va gödning i bröstmjölken o sen nr två var o är ff en liten flugviktare som först nu 4 år gammal tagit igen lite på längden.

funderar ju såklart på hur man bäddar bäst i liggdelen läste fäll o filtar o har själv funderat på åkpåse vs täcke?!?
    Mina två stora grabbar är sommarbarn så dom har liksom haft så lite som möjligt på sig när dom legat.
    Detta är således helt nytt.
    Lindadjo skrev 2011-09-06 14:17:10 följande:
    Ben 10- bugga med vinter/terränghjul låter ju som det optimala för er.
     Tycker nog själv att det lutar mer o mer åt det hållet.
    Vågar mig på att påstå att buggan är den mest snarlika man kan komma en emmaljunga city cross som vi hade bestämt oss för.
    *Rymlig liggdel
    *Sittdel/liggdel vändbar
    Sen bonusen då att den blir så liten ihopfälld o att den väger så lite. 

När kom förresten det nya chassit där man inte ändrar höjden på styret med skruvar/muttrar?! 
    2007 ändrades det för jag har knappar som man höjer styret med eller vad det kallas , inga skruvar iaf

På tal om att bädda så blir det inget täcke iaf för risken för PSD. Täcke ska inte användas före 1 års ålder.
    Gravid v.33+2 BF 23/10 Bara 47 dagar dit
  • telgebo
    ThereseX skrev 2011-09-06 13:25:40 följande:
    Angående Babyskydds diskussionen, så ska dom väga 9 kilo innan man byter till större stol. Och den sitter dom bakåtvänd i tills dom är 4 år. Så lyder alla säkerhetsföreskrifter i Sverige i vart fall.

I min stol är det 13 kg.

Jag bäddar kmed fårfäll i botten, kudde med örngott för nyfödda ska väl ha kudde i vagnen eller? Och så filt och overall på bebisen och så liggdelslocket på.

Vid kallt väder så blir det nog åkpåse men då blir det väl för varmt  med overall i en åkpåse va? Overallen är den bruna i manchester från PoP

Gravid v.33+2 BF 23/10 Bara 47 dagar dit
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21