Inlägg från: telgebo |Visa alla inlägg
  • telgebo

Bugaboo-tråd nr 21

Tibell skrev 2011-09-06 09:28:29 följande:
    Telgebo : tack för svaret :) tycker också att det gör sig bättre på våren. Så till nästa vår kommer det finnas ett offwhite topset hemma hos oss..
    Längtar redan.

En till fråga. Hur svår/jobbig blir buggan att köra med vinterhjulen ?
    Funderar på om buggan ska få bli en shoppingvagn under vintern och låta em scootern ta över jobbet. Men sen jag började köra buggan är scootern såååå tung och otymplig ;)
    Ingen aning aldrig haft vinterhjul på min BB men måste köpa det nu och det är så dyrt så.

Jag har Be safe Izi sleep och den kan man ha på BB.

Jag skulle dock inte låta bebis sitta i den fast på chassit då ryggen på bebis inte fixar det utan bebis får ligga i liggdelen.
    Gravid v.33+2 BF 23/10 Bara 47 dagar dit
  • telgebo
    Sweetheartno1 skrev 2011-09-07 09:49:21 följande:
    Skyddar ni handtaget på något vis när det ösregnar ?
    Nej hur ska man kunna göra det och varför ska man skydda det vid regn?
    Gravid v.33+3 BF 23/10 Bara 46 dagar dit
  • telgebo
    Ben10 skrev 2011-09-07 10:11:15 följande:
    Ok det låter ju lovande men efter skruvarna kom det då direkt det fästet som även finns på dom som säljs nu el har det varit något annat emellan?!?!

Oj det med täcke visste jag inte.
    Men om det har med att kontrollera temperaturen måste det ju ändå vara det bästa om man tex jämför med åkpåse el tänker jag fel?!?! 
    Nu hänger jag inte med. Innan snappfästen var det skruvvarianten och sedan kom chassin med snappfästen 2007.

Vad jag vet med täcke så ska man inte ha det till barn under 1 år det kan få det över sig, trassla in sig och bli för varma och sluta andas så jag vågar inte chansa.
    Fröken Småland skrev 2011-09-07 10:29:49 följande:
    Fast är det inte också mycket det faktum att täcket är rörligt och kan hamna över huvudet och stänga andningsvägarna? Har dålig koll på forskningen, vet bara att jag knappt sovit första året med något av barnen just pga skräcken för PSD Spöke
    Du övervägde aldrig andningslarm då?
    Mamma Tes skrev 2011-09-07 13:38:47 följande:
    Ni som har fårskinnsfäll i vagnen, vilken färg har ni? Jag har snöat in mig på att jag vill ha fällar i långhårig, lockig, grå päls. Men passar det till rosa suflett? Övriga färger är svart (Donkey).
    Min är typ gulvit.

Den andra frågan, aldrig använt muff till mitt handtag för att det ser fult ut och lär bli plaskblöt om det regnar.
  • telgebo
    Fröken Småland skrev 2011-09-07 15:13:04 följande:
    Jag får ibland skit i tråden för att jag är negativ till det nyare chassit med snäppfästen så egentligen vill jag inte dra historien igen. Men om du läser bakåt så kommer du att se att det är många (dock inte alla) som har haft problem med glidande chassin. Som andra ägare har man aldrig garantier och det är många som blivit stående med ett glidande chassi. Om man däremot är första ägare så är Bugaboo extremt generösa och har bytt ut chassi efter chassi med ett leende. 
    Mitt har aldrig glidit tack och lov
  • telgebo

En fråga: Finns det hängen att fästa Skip hop väskan med?

Någon som förstår min fråga? Det finns ju tex fästen man sätter fast från JuJuBe på My littlle star.

• telgebo
    Asereht skrev 2011-09-07 23:13:56 följande:
    Förr fanns det snabbfästen till skip hop men jag vet inte hur det är nu. Länge sedan jag hade en sån.
    Så nu säljs de inte längre annat än begagnat då?
    linaloo skrev 2011-09-07 23:19:30 följande:
    Använder ni original regnskyddet? Tycker det verkar himla stort o bökigt att ha med sig.. 

Aldrig använt mitt och måste nu lära mig hur man får på det på liggdelen så någon får gärna förklara hur man gör.
  • telgebo

Jag tycke rockså det är svårt att fälla upp och ner vagnen. Nu kommer jag inte göra det då då jag inte har bil längre så det problemet slipper jag.

Jag har offwhite topset och det blir inte skitigt som nån var rädd för.

Jag skulle sälja hela vagnen och inte liggdel separat Duntoffla.

Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 45 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Asereht skrev 2011-09-08 11:44:31 följande:
    Jag har ingen aning, det enda jag vet är att det fanns snabbfästen att köpa när jag köpte min Skip Hop vilket var länge sedan. Har inte haft någon på flera år så hur det är i dagsläget med den saken vet jag inte.
    Ok får fråga nån ÅF
    Planon skrev 2011-09-08 12:02:55 följande:
    Har 14 siffror i mitt serienummer. Hjälp att tyda dom. Modell? Produktionsår i mitten xxxxx081103xxx exemplar?
    Din vagn är tillverkad den 3 nov 2008
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 45 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
  • telgebo
    Joddan skrev 2011-09-08 07:56:32 följande:
    Telgebo

Det finns beskrivning i FAQ
    Får kolla där, tack
  • telgebo
    saandi skrev 2011-09-09 21:10:36 följande:
    Okej proffsen, lite mer frågor från mig:)

Vinterhjul, hur viktiga är dom egentligen? Är det värt att köpa såhär innan man vet hur vintern blir? Eller ska man avvakta och se ifall man klarar sig utan? Hur mycket har ni använt dem?

Skötväska på vagnen. Kan man ha den på styret eller välter vagnen då? Känns svårt att få in den i varukorgen när man har liggdelen på. Någon som använt polarn och pyrets skötväska på cameleon?
    Eller ska man satsa på en organizer och ha blöjor och ombyten i varukorgen? Hur fäster man den på liggdelen om man har 2-åring på ståbräda?

Tusen frågor men det närmar ju sig vinter och bebisnedkomst med stormsteg:) Och nu brukar ju vara bäst på att svara på frågor:)
    Jag har Ju Ju Be fästen på handtaget som jag fäster Ju Ju Be skötväskan i och min vagn har inte vält med den på. Däremot har jag haft en större väska med tung packning och bara hängt den på styret så har det varit nära på ja.

Håller med om att det är svårt att komma åt varukorgen med liggdelen på, speciellt när man ska lasta på matkassar så då får man lyfta av liggdelen ställa ner kassarna och sedan klicka på liggdelen igen. Det är ju en sak med en liten nyfödd i men en annan med ett äldre barn, svårt att balansera liggdelen rakt då.
    Mitt fjärde underverk är beräknat att födas om 43 dagar den 23/10. Äntligen gravid efter nästan 2 års kämpande
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21