Lillstroem skrev 2011-09-25 08:35:56 följande:
telgebo: Hur mkt du måste bädda beror nog på hur varm bebis du får. =) Ett tips är att känna fram på bröstet på bebben och bak i nacken, är det lilla pyret varmt där så är det tillräckligt varmt och det ska inte vara så varmt att det blir svettigt om huvudet t.ex.
Tycket det låter som att du bäddat mysigt, med liggdelslocket stängt är det ju dessutom vindskyddat och filten/täcke är ju lätt att ta av/på beroende på hur kallt det är ute. Det blir mkt varmare än man tror i liggdelen!
Vår tjej är snart 5mån men kommer ha åkpåse i sittdelen och så bara jacka på henne nu till en början, eventuellt täckisar, sen så blir det overall och så ha en filt med de dagar det är superkallt ute (vilket inte är så många, som tur är). Har inte börjat med åkpåsen ännu dock utan har bara fårskinn i sittdelen än så länge och en filt att lägga över.
Tack för tips, Jo du har nog rätt att det är varmare än vad man tror i vagnen.
Jag har nu en annan fråga, är det glapp mellan liggdelen och ramen ibörjan? Det ser inte klokt ut och jag har inget minne att det var såhär förra gången jag hade liggdelen på i mars 2008 och då var iofs hela vagnen sprillans ny, men vagnen användes då bara fram till oktober 2008 och har sedan dess bara stått oanvänd om det kan påverka med sittdelen. Vilken kamp det var att få av den, kommer nog få ett rent helvete när den ska på igen ha ha ha.
Ska se om jag kan ta kort men måste få tag på en kamera först för att visa hur liggdelen sitter nu för det ser konstigt ut.
Sedan vad kan jag smörja swivelhjulen med? Det gnisslar lite nu.