• Noiis

Bugaboo-tråd nr 21

picolina skrev 2010-10-19 14:38:14 följande:
    ok tackar!!
    *förtydligar* om chassit e köpt begagnat är risken stor att det är ett reklamerat chassi, alltså ett trasigt chassi. och då tycker jag att 4500 är på tok för dyrt! för det finns ingen direkt mening med att köpa en trasig vagn!
  • Noiis
    Becka 77 skrev 2010-10-19 14:48:51 följande:
    Tack snälla Sjukhus Mamman för alla svar Ska prova så snart lillan vaknar... Är ju så sugen på att fixa och dona med vagnen..... Lätt beroendeframkallande! Nån som känner igen sig?
    bara kul att kunna vara till hjälp
    beroende framkallande?????? jag förstår inte alls vad du menar
    *gömmer mina cam tillbehör som jag vägrar sälja trots att vagnen inte finns kvar, men dom är mysiga att titta på*

frk småland, vart fasen hittar du alla bilder??? gud så jag skratta när jag såg den hahaha
  • Noiis
    StaffenAssar skrev 2010-10-19 15:00:48 följande:
    Det är samma båge till frogen och camen, jag har provat
    toppen! då har jag lärt mig det jag va ju osäker men är inte frog och cam lika breda?
  • Noiis
    Fröken Småland skrev 2010-10-19 17:17:53 följande:
    Jo, de är precis lika breda Däremot skiljer det fem cm på längden.
    ja men de visste jag men om bredden e densamma så tycker ju jag att bygeln borde passa. men de e kanske nnan "anordning" på frog? jag har aldrig ägt en frog *gråter*
  • Noiis
    StaffenAssar skrev 2010-10-19 22:26:17 följande:
    Men jag skrev ju att det VAR samma Tungan ute
    haha vad bra att jag läser de jag vill läsa HAHA jaha då behöver jag ju inte sitta här och dividera om hur vida den har samma bredd haha jaja lyssna inte på mig! jag har en son med kroniska sömnbesvär och har inte pli nog att sova när han väl gör de *skyller ifrån mig*
  • Noiis
    picolina skrev 2010-10-20 08:37:41 följande:

kan någon säga om detta är en liggdel till frog, gecko eller cam?? känner inte igen märket.. men säljs med en bugga sittvagn..
    de där e den gaaaaaaamla loggan! riktigt gammal! dom vagnarna hete väl classic??? eller e jag helt ute och cycklar? har för mig att nån sa att frog hete frog först efter loggbyte?!
  • Noiis
    Insomnie skrev 2010-10-20 12:10:53 följande:
    Okej, kanske ska satsa på nått sånt, framförallt om man tänker sig en höst/vår suflett... men till sommaren kanske det funkar med "vanligt" tyg...
    S a C skrev 2010-10-20 07:30:14 följande:
    Nej, jag tar dom tygerna jag gillar helt enkelt! Det är några lager med tyg i en suflett så det står emot lite väder även om det är tunn bomull.

Men självklart kan man impregnera tyget om man vill att det ska stå emot några droppar regn.
    Jag har hört att det finns någon typ av vax som man kan gnida in i tyget så att det ska bli vattenavvisande och så.. Det borde ju hjälpa lite mot vind också kan man tycka.. Måste nog undersöka lite mer
    jag har sytt i vanligt tyg. men man bör ju sy dubbelt lager alltså så att man får tyg även inne i sufletten.
    jag har aldrig inpregnerat eller nåt och har kört dom alla årstider! det har aldrig läckt igenom och då kan jag oxå meddela att min son får panik av regnskydd så dom har testats i både regn och snö!
  • Noiis
    Insomnie skrev 2010-10-20 15:03:50 följande:
    Jag läste något tidigare inlägg om det här med sufletter och då pratade några om att det ska vara 3 lager tyg för att man inte vill se skårorna på utsidan... menar du på det sättet eller har du lagt ytterligare tyglager i dina sufletter?
    det stämmer och de va precis så jag menade! men de e 3 lager i övre delen av sufletten men bara två i nedre!
  • Noiis
    bohusbebis skrev 2010-10-27 17:16:13 följande:
    Här säljer de visst ut ett helt set med grejer... bla den väskan - färgglad...
    www.barnbutiken.net/easywalker--pimp-your-pra...

Apropå sälja ut, nån som testat om det går att modifiera Bee-suffletten till en Bee+ eller är det helt helgalet... Blev lite sugen på en ny färg.... men är så snål.... så istället för att sy en egen funderar jag på om man kan sy om en befintlig sufflett...
    nä de skulle jag inte rekomendera att göra. det e ju helt olika mått och fäst funktioner. jag skulle inte chansa på att köpa en gammal och sy om för jag e rätt tveksam till om där bågarna och de är passar i mått. men jag kan testa sen i kväll för jag har mallen kvar hemma från den gamla bee sufletten. så jag kan se där hur vida tyget skulle räcka.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21