Inlägg från: Blondie 80 |Visa alla inlägg
  • Blondie 80

Bugaboo-tråd nr 21

Gah, jag har en liten buggakris. Jag bytte till sittdelen för några veckor sedan och tycker att det är jättesmidigt. Varukorgen är helt fantastisk numera och allt känns jättebra. Problemet är att min lilla kille drabbats av total rullaruntsjuka och rullar och vänder sig mycket även när han ska somna. Han blir vansinnig på att det inte går att rulla i sittdelen när han ska somna . Jag antar att jag borde byta tillbaka till liggdelen (inte sugen alls), men tänk om han fortsätter vara så här. Då måste jag ju byta vagn.

Någon som känner igen sig?

• Blondie 80

S07 - tack för att du delar med dig av dina erfarenheter! Vi har en UJ hemma, men den sittdelen är väl inte heller så bra att korva runt i. Jag hoppas att detta är en fas som går över. Han sover bra i buggan, men själva insomnandet strular ibland. Känns inte helt ok att behöva bära runt honom tills han somnar och sedan lägga ner honom.

• Blondie 80

Tack för era tankar! Jag tyckte det var så grymt jobbigt att få dit sittdelen och jag gillar verkligen att komma åt varukorgen så han får härda ut ett tag till. Annars blir det liggdelen då!

Edvin 050902, Julius 080217 & Sixten 110626; seriously-pysslig.blogspot.com
  • Blondie 80
    Insomnie skrev 2011-12-07 12:50:07 följande:
    Jag hade åkpåse (Bugaboos egna) i liggdelen när dottern var liten. Jag la den delen som för större barn är från rumpan och ner till fötterna i liggdelen och den del av åkpåsen som är från rumpan och upp rullade jag ihop och la runt huvudet... Vet inte hur jag ska förklara bättre...

Googlade och hittade den här bilden:
    www.familjeliv.se/uimg/gallery/anonymous/4908...
    Åh, den bilden påminner mig om att jag verkligen MÅSTE virka klart mitt påbörjade bumperbarskydd. Att det ska vara så tråkigt...
    Edvin 050902, Julius 080217 & Sixten 110626; seriously-pysslig.blogspot.com
  • Blondie 80

Snöpremiär för min CAM idag. Det gick ganska bra utan snöhjul, men det fastnade en massa snö mellan höger bakhjul och varukorgen. Nu regnar allt bort så snöhjulen får nog vänta ett tag till.

• Blondie 80

Isa: mina är alltid rätt tröga. Har funderat på silikonspray. Var köper man det?

FrökenFräken: var bor du som har så mycket snö? Jag tror också att snöhjulen kommer vara bra, trots att jag bor nära Sthlm.

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21