Bugaboo-tråd nr 21
Angående chassin: det nya (numera faktiskt ganska gamla
) chassit med clips är en chansning. Punkt slut. De flesta glidande chassina borde egentligen vara borta men jag tror ändå det finns många kvar, i synnerhet som Bugaboo inte krävt tillbaka reklamationschassina vilket har skapat en marknad för försäljning av defekta chassin. Lite synd att Bugaboo gjort så tycker jag då det uppstår denna typ av tveksamhet när man skall handla begagnat. Samtidigt är det nog främst återförsäljarna som vi skall skälla på då de valt att hellre betala straffavgiften till Bugaboo för ej returnerat reklamationschassi, än att faktiskt begära hem det gamla chassit vilket blir dyrare i frakt än straffavgiften. Nog om det.
Det gamla chassit med vingmuttrarna är däremot helt hundra säkert ur glidaspekten. Att det skulle vara mycket fulare är snobberi en smaksak, men däremot börjar det faktiskt bli ganska gammalt och det skall man också väga in när man köper. Personligen köper jag hellre äldre och säkert än nytt, tjusigt och med eventuella problem.
Lycka till där ute i Buggadjungeln ![]()
Och angående hur de håller; de är precis som med en bil. Hur man använder dem, hur man underhåller dem och sen är det tur och otur. Men det rullar många chassin av den äldre modellen på gatorna och de kommer rulla flera år till. Jag hade en Frog från 2004 som jag sålde i våras och den var i toppskick. Köpte den begagnad.
Oj, du kanske ville ha tips också...
Jag är tämligen säker på att det går att köpa lösa fästen. Kolla med www.bugababy.se eller www.kidzshop.se . Det är de två butiker som är bäst på att hantera reservdelar. Räkna med att det tar lite tid dock.
Så, nu kan du slänga ut sambon! 
Idag är jag extra tjatig. Om du bor inom tätbebyggt område (jag har glömt att det faktiskt finns folk som gör det
) och har en återförsäljare där du bor så kan de ta hem den delen som reservdel. Det kan alla återförsäljare, det är bara en fråga om de "orkar".
Har du slängt ut sambon ännu?