Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Dumlekolan skrev 2010-10-01 18:35:35 följande:
    Ok, visst kan hårdplast spricka!
    Nej, jag menade att jag har för mig att det var den transparenta mjukplasten som sprack. Om det nu finns någon sån Drömmer
  • Fröken Småland

Angående chassin: det nya (numera faktiskt ganska gamla ) chassit med clips är en chansning. Punkt slut. De flesta glidande chassina borde egentligen vara borta men jag tror ändå det finns många kvar, i synnerhet som Bugaboo inte krävt tillbaka reklamationschassina vilket har skapat en marknad för försäljning av defekta chassin. Lite synd att Bugaboo gjort så tycker jag då det uppstår denna typ av tveksamhet när man skall handla begagnat. Samtidigt är det nog främst återförsäljarna som vi skall skälla på då de valt att hellre betala straffavgiften till Bugaboo för ej returnerat reklamationschassi, än att faktiskt begära hem det gamla chassit vilket blir dyrare i frakt än straffavgiften. Nog om det.

Det gamla chassit med vingmuttrarna är däremot helt hundra säkert ur glidaspekten. Att det skulle vara mycket fulare är snobberi en smaksak, men däremot börjar det faktiskt bli ganska gammalt och det skall man också väga in när man köper. Personligen köper jag hellre äldre och säkert än nytt, tjusigt och med eventuella problem.

Lycka till där ute i Buggadjungeln

• Fröken Småland
    Miniigirl skrev 2010-10-02 09:08:17 följande:
    Fröken småland:
    Tack för ett bra svar!:)
    Om chassit är utbytt(reklamerat), och problemet ska vara åtgärdat på det nya chassit, kan man lita på det chassit då? eller är det även risk att dom glider?

Jag vill ju ha ett chassi som fungerar, jag har ju tänkt så att alal tyger osv kan man ju faktiskt byta ut om det skulle bli fult och slitet. För mig känns det viktigare att jag har en vagn som jag är nöjd med och inte krånglar, och den del där mitt barn ska sitta är fräscht! Så, igentligen känns ju det äldre chassit med vingmuttrar bättre på det viset! Men dom börjar ju faktiskt ha några år på nacken! Hur länge till kan man lite på att en så gammal vagn håller och inte krånglar osv.
    Fast, sen så har vi ju en vagn från 07 nu, och den funkar ju som den ska...men man vet ju inte hur den beter sig om typ 2 år ioförsig!
    Ja, du kanske förstår mitt velande?!:P Det är inte lätt...när jag väl känner att jag hittat en vagn som ajg vill ha(i denhär vagndjungeln) så måste man börja fundera på vad man ska ha för chassi oxå:-O Inte lätt!!
    Bara för att ett chassi är reklamerat och utbytt finns det absolut inget som säger att det nya är utan problem. Däremot så ökar sannolikheten för att du får ett felfritt chassi ju senare reklamationen skedde eftersom alla de defekta chassina från första produktionsvågen sakta men säkert fasats ut till kund. Det var ju nämligen så att de första som reklamerade sitt chassi fick ett nytt från samma produktionsserie och ja, resten kan du säkert räkna ut själv . Vi kan väl säga att det finns de i tråden som fått både tre och fyra nya chassin...

Ledsen om jag är en olyckskorp men hellre safe än sorry
  • Fröken Småland

Och angående hur de håller; de är precis som med en bil. Hur man använder dem, hur man underhåller dem och sen är det tur och otur. Men det rullar många chassin av den äldre modellen på gatorna och de kommer rulla flera år till. Jag hade en Frog från 2004 som jag sålde i våras och den var i toppskick. Köpte den begagnad.

• Fröken Småland
    Miniigirl skrev 2010-10-02 09:46:23 följande:
    Igentligen känns det ju så självklart för mig att jag vill ha en med vinmuttrarna ju! Förstår inte varför jag ska vela så:-O Ena stunden känns det ena bättre, och i andra stunden känns det andra bättre! Men, nej, jag ska nog satsa på en lite äldre, då får jag ju faktiskt med en massa tillbehör i samma pris oxå! Vi komemr ju behöva många tillbehör till, såsom vinterhjul, ståbräda osv
    Och somsagt, känsn vagnen ofräsch kan man ju faktiskt köpa nya tyger..och det kanske man vill göra med en 09 oxå lixom!!
    Sedärja. Skulle det vara så svårt?
  • Fröken Småland
    lolo21 skrev 2010-10-03 07:03:04 följande:
    Ni som har vagnsleksak på buggans liggdel, hur har ni satt fast dom? Jag har en variant från skummisar med gul "gummitråd" med djur på, vet inte hur jag ska fästa den bäst? Det är som små öglor i ändarna. Man vill ju inte göra hål i sufletten?
    Jag hade en med clips så jag fick inte anledning att vara kreativ Men kan du leta upp såna clips som det är på t ex vanthållare och hängslen?
  • Fröken Småland
    Tant Malin skrev 2010-10-03 16:07:43 följande:
    Hej jag har en fråga ang ståbrädan (den gamla modellen) till cameleonen.
    Min käre sambo har av misstag slängt ena fästet till brädan och jag undrar om man kan köpa endast fästena eller om jag ska köpa en ny bräda?

Tacksam för svar :)
    Släng ut sambon! Demon
  • Fröken Småland

Oj, du kanske ville ha tips också... Skäms Jag är tämligen säker på att det går att köpa lösa fästen. Kolla med www.bugababy.se eller www.kidzshop.se . Det är de två butiker som är bäst på att hantera reservdelar. Räkna med att det tar lite tid dock.

Så, nu kan du slänga ut sambon! Drömmer

• Fröken Småland

Idag är jag extra tjatig. Om du bor inom tätbebyggt område (jag har glömt att det faktiskt finns folk som gör det ) och har en återförsäljare där du bor så kan de ta hem den delen som reservdel. Det kan alla återförsäljare, det är bara en fråga om de "orkar".

Har du slängt ut sambon ännu?Tungan ute

• Fröken Småland
    Senap skrev 2010-10-03 17:09:03 följande:
    Idag gjorde jag slag i saken och skar till ett (korthårigt) lammskinn  efter Bugaboos sittdyna.
    Det blev väldigt bra! Hjärta
    Till Bee eller Swift?
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21