Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

Bellbox skrev 2010-10-18 12:15:17 följande:
    Jag känner mig jättedum (anser mig vara rätt teknisk i vanliga fall *hör & häpna*)
    men den rektangulära brickan kan jag inte se att jag kan få "ensam"; d.v.s kroken som man hakar fast i mittdelen ser ut att inte kunna gå att koppla bort... och jag kan inte se något från vagnens baksida rygg om du förstår hur jag menar?
    Bandet till axelremmen ser alltså ut att vara fastsydd i nedersta läget (innanför skåran) men på dubbelvagnen ser det ut att vara fastsytt överst...
    Om ni tycker jag tar upp tråden med dumma frågor kanske någon kan förbarma sig över mig och inboxa mig
    Men som sagt; det är HÄR alla experter finns så det känns tryggt {#emotions_dlg.flower}
    För visst är det väl så; man måste veta även hur ANDRA vagnar funkar för att veta på fullt allvar vilken som är den bästa Först då kan man ju motivera & argumentera för sina val
    Häng kvar några minuter så skall jag se om jag kan fota
  • Fröken Småland

OK, här kommer en stilstudie Hoppas nu att det var detta du menade

Så här ser spännet ut när det är utanför klädseln.

Stick in en hand innanför tyget på ryggen av klädseln och vinkla spännet så att det går att putta ut på framsidan, genom hålet.

När det sitter på rätt plats sen så skall spännet vinklas så att den enligt "hullingprincipen" inte lossnar när barnet lutar sig framåt.

• Fröken Småland

Vår lilla godis skrev 2010-10-19 13:17:53 följande:

AnPa skrev 2010-10-19 12:46:27 följande:
    Låna transportväskan ifall ni kan är mitt tips. Har inte hyrt något airshell men det veckar mkt att släpa på och det har man tillräckligt att göra ändå. Vi flög till Grekland i somras, hade Been med oss (2 resväskor, handbagage och bebis). Brukar man inte kunna ta barnstolen med in på flyget? Alltså att de lägger undan den när man kliver på? Hör med flygbolaget :) Verkar mycket smidigare att göra så! 
    Tack för era svar! Jag tyckte det stod att Airshells gick att fälla ihop, men det kanske inte stämmer då? Vi ska bara ner till Skåne över en helg, men grejen är den att min sambo kommer redan att vara på plats där nere så jag måste åka ner själv med dottern på 18 månader. Och jag är höggravid, har svårt att bära och sådär. Jag tänkte ta bilen till Arlanda, men om vi lånar BB-transportväskan så måste jag ju släpa på även den från bilen till inchekningen. Airshells hyr man ju på plats, så jag tänkte att det kanske var lite smidigare på så sätt. Jag har iofs inte kollat upp hur långt det är från stället där man hämtar ut Airshell-väskan till vår terminal. Är det på andra sidan flygplatsen blir det nog bökigt, men om det är nära kanske det kan underlätta lite.

Det känns ganska bökigt att ha både dottern (kutar gärna iväg när hon inte sitter i vagnen), bilstolen + packningen att släpa på. Det är mitt största dilemma. Vi håller på att kolla upp om det går att hyra en bilstol på plats istället, skulle ju underlätta en hel del. Jag tror inte att jag kan släpa vår stora stol + handbagage + dottern utan vagn ända till gaten annars, då känns det enklare att checka in stolen. Men man vill ju så klart inte att den ska skadas, så att den inte är säker sen. Därför känns ju viktigt att skydda den om den ska med.

Sambon kommer och möter upp mig på flygplatsen där nere, så då känns det inte så bökigt att ha lite extra att släpa på, typ en Airshell-väska. Men om den är stor som ett badkar och inte går att fälla ihop så är det kanske lite värre...
    Knöla ned allt i airshellen och sätt en sån här på

• Fröken Småland
    Becka 77 skrev 2010-10-19 14:48:51 följande:
    Tack snälla Sjukhus Mamman för alla svar Ska prova så snart lillan vaknar... Är ju så sugen på att fixa och dona med vagnen..... Lätt beroendeframkallande! Nån som känner igen sig?
    Näe, absolut inte. Inte alls faktiskt. Oskyldig
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-19 15:02:03 följande:
    toppen! då har jag lärt mig det jag va ju osäker men är inte frog och cam lika breda?
    Jo, de är precis lika breda Däremot skiljer det fem cm på längden.
  • Fröken Småland
    Sjukhus Mamman skrev 2010-10-19 17:42:21 följande:
    ja men de visste jag men om bredden e densamma så tycker ju jag att bygeln borde passa. men de e kanske nnan "anordning" på frog? jag har aldrig ägt en frog *gråter*
    Men lyftbygeln passar mellan Frog och Cameleon
  • Fröken Småland
    Machina skrev 2010-10-20 15:58:09 följande:
    Måste fråga er allvetande: Vi har köpt en begagnad Frog från 07 son jag tycker äör i fint skick. Min make däremot tycker att den känns "glapp", alltså att sittdelen är rörlig när man skakar lite på vagnen. Jag antog att detta var "fjädringen" men min make tro inte det. Ska den vara så eller har vi gått på en nit?
    Det är en del av fjädringen och skall vara så. Både ramen och handtaget skall glappa några centimeter.
  • Fröken Småland
    Miniigirl skrev 2010-10-21 11:45:07 följande:
    Vad kostar den ny?
    Jag har ju kollat lite vad andra satt ut sina för, men tycker själv att det är ganska dyrt, och när dessutom denhär är något trasig så känns det ju som att den sjunker ännu mer i värde. Men å andra sidan vill man ju gänra få lite för den:-P
    Men, jag  tycker det är jättesvårt! Jag skulle önska att vi båda skulle känna att vi gjort en bra affär, men när jag dessutom kanske måste skicka den på posten blir det ju en utgift för mig oxå!

svårt svårt
    Nypriset var 1000 kr men den var inte särskilt populär så jag skulle säga 400 för en i mycket fint skick och 200-250 om den är sliten.
Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21