Inlägg från: Fröken Småland |Visa alla inlägg
  • Fröken Småland

Bugaboo-tråd nr 21

lolo21 skrev 2010-10-07 07:25:47 följande:
    Lodger bunker är så fina tkr jag=) Funkar de bra som åkpåse  liggdelen i camen?
    Det tycker jag absolut! Eftersom den är skålformad så blir det lite lite knöligt i botten men det går att släta ut precis där bebisen ligger. Jag gillar Bunkern jättemycket och har precis köpt en härligt hysterisk ultrablå till min lilleman som är 3,5 år
  • Fröken Småland
    BeeWee skrev 2010-10-07 08:43:10 följande:
    Ja de var fina! *bildgooglade*
    Men är alla i fleece? Jag vill nog ha någon som tål lite småregn på ytan..  
    Det står på Lodgers hemsida att de tål lite regn och det tycker jag nog också att de gör men jag är lite känslig så jag har alltid kastat på regnskyddet för att skydda min darling (vagnen alltså - inte ungen )
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-10-07 09:26:08 följande:

Kan man med blotta ögat se skillnad på Cam och Frog-ram, är det som hon skriver i annonsen? Nyfiken:
    www.blocket.se/stockholm/Bugaboo_sittvagn_med...
    (inte min annons) och jag SKA inte ha nån vagn. kanske...

Det går inte att se med blotta ögat tyvärr. Men min gissning är att det är en Frogram. Det grundar jag på att jag utan tvivel kan konstatera att det är en Frog-sufflett. Och då borde även klädseln vara en Frogklädsel (vem köper en ny Cameleonklädsel till en gammal sunkig Frog-sufflett?) och är den det så är det en Frogram. En Frogklädsel passar inte på en Cameleonram utan skulle bli för kort och inte räcka hela vägen ned. Däremot så funderar jag på om inte chassit kan vara ett Cameleonchassi och att det är det säljaren menar? Svårt att se vad som gömmer sig under skötväska och tillbehör.
  • Fröken Småland
    bohusbebis skrev 2010-10-07 10:07:17 följande:
    Men varför skulle man sätta frog-ram på cam-chassi?
    Ifall man t ex gärna vill ha ett höj- och sänkbart handtag. Men då handlar det nog ofta om att man kommit över ett glidande chassi som någon sålt efter reklamation för man satsar knappast 3.300 kr på ett nytt chassi till en gammal vagn.
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-10-07 11:43:54 följande:
    Men visst ser det ut att vara en Frog varukorg? Den är ju mindre än cammens (jag har ju båda och kan jämföra). Jag tror det är en ren frog dvs alla delar frog. Men det är vad jag tror.
    Och jag tror att du tror rätt
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2010-10-07 13:58:19 följande:
    Hahah....ja den Froggen kan ju lätt vara 10 år Vi köpte våran första Frog 2004
    Min Frog var också från 2004 och i superfint skick
  • Fröken Småland
    Asereht skrev 2010-10-07 14:13:22 följande:
    Jag har ingen aning om vilket år min är ifrån men den är i bra begagnat skick chassimässigt. Klädseln såg inte ens använd ut då hon som hade den före mig endast använt den med åkpåse. Liggdelen var använd 3 ggr typ.

Kan man ta reda på hur gammal den är på något sätt? Står det någonstans?
    På de allra allra flesta står det på chassit, klicka av sittdelen och kolla på mittpinnen, ovanfrån.
  • Fröken Småland
    jean1 skrev 2010-10-07 15:09:57 följande:
    Vilken upplever ni blir lättast solblekt, canvas eller fleece?
    Inget av materialen blir särskilt lätt solblekt om man jämför med många andra barnvagnsmärken. Bra att veta när vi nu berättar en massa skräckhistorier om bruna Frogar
  • Fröken Småland

Kaerlighed: Det är fortfarande samma kardborreband men jag har hängt här i Bugabootråden i fyra år och aldrig någonsin tidigare hört talas om att kardborren blir dålig och släpper!

Välkommen hit förresten!

Svar på tråden Bugaboo-tråd nr 21