Bugaboo-tråd nr 21
Lite så blir det i det mest plana läget. När sonen var vaken hade jag i mitten-läget. Båda funkar bra! Nu är han drygt 9 månader och har ju fortfarande inte så långa ben att de inte står upp men det stör ej honom iaf.
För ett tag sedan frågade jag om tips då min vagn drar åt skogen snett. Provade det thj föreslog vilket inte hjälpte, har heller inte luftdäck som kan vara ojämna som Blue T tipsade om. Men tack för tipsen!
Inser att vagnen måste blivit sned i ramen.
Måste ha skett när vi åkte hit och dit över jul/nyår och det blev tung packning på chassit i bilen. (INTE jag som packade in)
Finns det någon chans att man kan lämna in på sevice och de kan hjälpa mig där tror ni?
Vart servar man i så fall? Vet att en kompis som har UJ servade på Bonti, Odengatan. Finns det ngt närmare Tyresö så tas tips tacksamt emot
Måste ha skett när vi åkte hit och dit över jul/nyår och det blev tung packning på chassit i bilen. (INTE jag som packade in)
Nu kanske jag kommer med nygamla nyheter men Barnbutiken på Götgatan sthlm säljer ut rosa, oragne och gröna topset med 60% rabatt nu. Fanns kvar både till Cam och Bee. Fanns även dynor kvar, fast bara gula.
Om någon har något mer tips på ev serviceställe som kan fixa chassi som blivit snett så tar jag tacksamt emot!
Jag skulle ta ett par smala buntband och trixa ihop selen med. Då blir den ju icke-öppningsbar förutom med sax men den kommer ju sitta säkert.
Jag går på lutande gångbanor och på skogspromenader, inga problem. Ranglig tycker jag inte alls chassit är.
Det som händer vid lite lutande underlag är ju att man måste hålla emot men det vänjer man sig snabbt vid. Att den är så lättsvängd väger lätt upp det.
Jag har aldrig kört med låsta hjul.
Ett husmorstips brukar vara att gnida tröga dragkedjor med stearin för att smörja. Kanske funkar? Har dock inte testat själv.
Min älskade dotter - jag hade nyligen den gamla Bugaboo skötväskan men sålde den. Hängde bra och såg fin ut men var bökig att hitta i.
Ett stort plus är dock termo-facken på sidorna tycker jag.
Sen är det ju kul att kunna byta locket då och då. Jag hade 4 olika färger :)
Smillas mamma - jag är rätt säker på att det går att köpa som reservdel t bumperbaren, det har diskuterats här i tråden tidigare.
Kolla m kidzshop.se de verkar ha koll på allt gällande Bugaboo.
Smillas mamma, skriv och fråga alt ring, tror det finns även om det ej finns med på deras sajt.
thj - visste väl att du skulle komplettera med ett fullständigt svar där :)
Den här tråden är ju bara den bästa när det gäller att få svar på frågor!
Ziingo - när man väl får dit det är det bra. Lite meckigt att få dit.
Jag brukar dra låsvajern både i chassit och i ramen när vagnen behöver låsas fast.