Minys skrev 2012-06-25 16:38:11 följande:
Hej! Nej det har inte satt igång ännu! :) Men har hunnit bli förkyld, så är bara glad att det håller sig! Men är lite förvånad måste jag säga.
Det är ju jättebra att du inte har det, jag hade ju som sagt det hela graviditeten.. Och du har ju en bra längd på tappen också, hur ofta är du på tappkoll? Ja det är svårt att hitta info om akut cerclage... finns dock väldigt mycket på engelska och motsvarande forum ''familjeliv i USA'' ...
Du ska se att det kommer gå jättebra för dig! Har du kommit så här långt så tror jag inte att det ska vara några större problem, hur går det att vara sängliggandes? Vet själv efter 10 veckor att man blir knäpp!
Spännande och se när det kommer igång. Man tar lite för givet att det ska sätta igång så fort de klipper cerclaget, men så behöver det såklart inte vara.
Är du nervös? Det kommer att gå jättebra!!
Ja läkaren verkar vara rätt optimistisk. Så jag får hänga med på hennes tåg. Är på tappkontroll varannan vecka. Idag fick jag ju göra ett vul. Detta var sista. Läkaren sa att om det ser bra ut så blir det inge mer.
Men det känns rätt bra det med. Det e ju inte bra att de är där och pillar för mycket.
När hon gör sina vanliga undersökningar är hon väldigt försiktig.
Läkaren som utförde vul:et var lite klumpigare =)
Tack för peppet. Det betyder mycket!
Sängliggandet går bra, är inte knäpp än..men lite stel i höfterna. Jag har valt att ligga mer än vad läkaren vill. Hon vill att jag typ ska följa med och handla och så. Kanske börjar med det efter vecka 28+0 =)