Cerclage?
Minys skrev 2012-06-25 20:50:14 följande:
Ja, man har ju gått så länge och förberett sig på att ''bebis kan komma närsomhelst'' och oroat sig, och när cerclaget åkte bort tänkte man, men kom då!! :) Nej faktiskt inte alls nervös, men det är väl för att det är mitt första barn så vet ju inte vad som komma skall! Längtar något enormt efter min lilla tös bara!!Förstår det, ser det så bra ut så behöver dom ju inte vara och pilla där i onödan, dom hade varannan vecka på mig också, men fick ju fortsätta med det, men det berodde ju på att det ständigt var förändringar åt det sämre hållet. Men skulle du känna att något inte känns okej, får du ju alltid vända dig till förlossningen, det gjorde jag MÅNGA gånger, bara för att ta det säkra före det osäkra!
Hur upptäckte du att något var fel och åkte in och fick cerclaget?? Jag kände bara att något inte stämde och hade haft ständigt tryck neråt från v22....
Nej du har inte hunnit bli knäpp! är bara att sysselsätta dig, jo ta det lugnt och lyssna på kroppen... jag låg mest fram till v28 som du känner... sen började jag ta mig upp lite mer, koka kaffe, hämta post osv.... och efter v32 tog jag de första turerna till affären! :)
Vad bra att du är peppad inför förlossningen. Jag tror absolut att det kommer att kännas, men tänk vad häftigt att få ha varit med om en förlossning.
Jag får lätt urinvägsinfektion. Kristihimmelfärdsveckan kände jag ett tryck nedåt när jag kissade. Kände bara att något var på tok. Så jag pratade med min mvc som inte kunde göra en urinodning (det skulle ta ca 1 vecka innan svar då det var ledighet osv) så hon hänvisade mig till gynaktuen.
Väl där upptäcktes det att jag var öppen. Så det var bara tur egentligen.
Var du inlagd? Jag var inlagd i 11 dagar.
Jag tror att vi tänker ungefär likadant i hur mycket man vågar röra på sig i vilken vecka. =)