• tigerkaka

Cerclage?

i natt knaka de till när jag skulle upp o kissa.
    kom nyss hem från gynakuten. hade cerklaget inte funnits där hade det redan gått illa sa läkaren. tappen hade kortats av lite och  inne där fanns nån tratt grej som tryckte på och gjorde att de hade skavt lite i tappen. väldigt läskigt, jag e chockad.
    han hoppades att de ska hålla i hop. vad ska man säga liksom. tur att jag åkte in..

nån som haft det så här redan med sitt cerklage? de är ju så tidigt redan :(
    man blir ju galet orolig. nu är jag hemma och fick absolut inte göra någonting.

usch va jobbigt :((

• tigerkaka

ja han prata att de va som en tratt uppifrån på ngt vis och att de nu tryckte på med hinnan också. tappen var lite förkortad och cerklaget hade skavt lite så de  kom nån droppe blod men då nerifrån liksom. hade inte  cerklaget stoppat hade allt ramlat ut igen. tappen är alltså påverkad , men den finns fortfarande. ligger på soffan o vågar knappt röra mig.
    läskigt !! sen hade jag vita blodkroppar i urinen med, förmodigen uvi igen.

har legat en del, men varit ute o promenerat jäkligt försiktigt varje dag. nu är de slut på de. tagit de väldigt lugnt annars.

nu tänker jag ligga här .

min kompis tyckte jag skulle få rullstol :)
    läkaren sa att i nån ny studie så visa de att man avlastar lika bra sittande som om man skulle ligga.

tydligen sitter mitt cerklage ganska långt ner på tappen, dom kom väl inte åt ngt mer när dom satte in de, men då kan man undra varför dom inte satte de inifrån då i stället.. han sa att nästa gång borde de bli så och han hoppades att det skulle hålla..denna gången

hoppas ja de låter ju inge vidare...

har besök igen nästa vecka o ska åka in så fort de känns konstigt. nästa vecka ska jag få träffa henne som operade in cerklaget igen, så hon får se hur de sitter nu jämfört me innan.

ska prova det du sa med kuddarna.

kram

• tigerkaka

hej på er!

här är de ok för tillfället. min funneling som de heter har gått tillbaka o de tack vare att jag legat ner hela tiden i princip.

ligger numera som en fisk på torra land så de är bara till att gilla läget :).
    har även satts på pencillin långtidsbehandling, har haft 6 uvi, inte bra.

verkar växa en hel del där inne annars, molar o har sig.

de värsta med allt är hur ska man veta när de inte känns bra?
    jag brukar lita på min känsla men de känns ju också lite jobbigt.

tar en dag i taget och försöker inte tänka på att de är rätt länge kvar.

skönt att ni mår bra !

och dallis sök annan doktor så du får den hjälp du ska ha  !

här kämpas de på. har RUL i morrn, de är även årsdagen för min dotter ironiskt nog. de är nu 4a år sen, tiden går så fort.

kramar till er alla !

• tigerkaka
    Dallis skrev 2010-06-05 19:54:57 följande:
    Nu är det gjort. Det känns så otroligt skönt!
    Är öm som tusan i magen, men det går väl över så småningom.
    Jag fick aldrig träffa läkaren som opererade mig, så jag har inte fått ngn info alls...
    Ska dock till mvcläkaren på måndag, så jag hoppas att hon kan berätta lite.

Har någon av er upplevt att det krampar i magen när ni kissar?

Hur går det för er andra?
    va skönt att äntligen få det gjort  =)! hur länge var du kvar?
    jag var öm ett par dagar efteråt, hade inga kramper när jag kissade.
    vågade knappt röra mig i början =D, ta de lugnt o vila nu o försök att slappna av lite o njut .

jag mår rätt ok. var på undersökning i torsdags, hon var så hårdhänt att jag började blöda när hon skulle känna om jag var öppen, inte så roligt. ömt är de nu kan man säga.
    det var läkaren som satte mitt cerklage så jag hoppas att hon visste vad hon syssla med, för hon grävde runt ordentligt där inne. men allt satt fint.

ta hand om er !

Kram
  • tigerkaka

hej på er!

ja nu blir de inga läkarbesök på ett tag, känns både skönt och lite sådär.
    varit extra försiktig efter att hon var där och grävde som en tok, har känts konstigt och obehagligt, tog ett par dagar innan de slutade göra ont där nere.

hoppas allt är bra med er =)

ta hand om er i solen !

kram

• tigerkaka
    Dallis skrev 2010-06-09 16:45:35 följande:
    Jag var hos mvcläkaren i måndags och hon trodde att kramperna kan bero på uvi.
    Ska ha med mig urinprov vid nästa besök på mvc om det inte har gått över.

Jag blev lite förvånad. Ska inte ha ett läkarbesök förrens i juli (!)
    Borde de inte vilja göra ett vul innan för att de om allt är ok?

Hur ska man veta att när det inte känns bra?
    Har kramper titt som tätt under hela dagen...
    På måndag är det dags för rul. Hoppas att pyret har växt ordentligt. Får se om bf flyttas något.. :)
    kan du inte lämna urinprov ändå? bara droppa förbi. inte ska du gå så länge med uvi om det är vad du har. jag har haft jättemånga och är nu satt på långtidsbehandling med pencillin.

vul vet jag inte om dom gör eftersom dom inte vill vara där och reta :), men kräver du de så får du det säkert.

man vet inte riktigt hur de ska kännas, så är de för mig i allafall och det är just de som är jobbigt när man vet varken ut eller in. jag går mycket på känsla, känns de inte ok så åker jag in. visat sig vara bra i mitt fall.

hoppas att du snart kan börja slappna av lite :), jag försöker även fast det är svårt.

har börjat få sammandragningar, vilket inte är så roligt, om dom ökar får jag väl åka o kolla hur de står till där inne. har för mig att det inte är så bra att ha sammandragningar när man har cerklage.

ha det så fint!

kram
  • tigerkaka
    Grazila skrev 2010-06-10 08:01:31 följande:
    Jag bad att få med mig lite Bricanyl hem efter cerclagesättningen. Har du det? Jättebra att ha hemma så man kan stoppa sammandragningar ifall de verkar bli fler och starkare. Lite sammandragningar kan man ju inte komma ifrån att man har trots cerclaget. Vilken vecka är du i nu?
    fick inge bricanyl vid insättningen, men fixade det nu idag plus att dom tog en massa odlingar. så nu känns det bättre, nu ska jag gå o lägga mg o vila en sväng plus lte frukost så är allt tipp topp :)

är i vecka 20+ nu så de är bara till att knipa i hop minst ett par veckor tlll men gärna så länge som möjligt.

ta hand om er allihopa !

kram
  • tigerkaka

hej!

hur är de med er allihopa?

jag behöver lite peppning i denna jobbiga stund.
    är inlagd på sjukhus, för hur länge vet jag inte.

min tapp har kortats av avsevärt med funneling infrån plus att de skaver så de blöder lite från cerklaget.
    sen ligger den lille där me o trycker på =(

håll en tumme !

och kom gärna me lite pepp.

hoppas ni andra har de bra, kramar

• tigerkaka

hej på er !

va fint att ni mår bra ! trots en del krämpor.  det går framåt :D
    själv ligger jag fortfarande på KS  , sängliggande :(
    så ni får njuta av sommaren där ute för mig med !
    ta vara på det lilla :) , saknar verkligen att kunna röra mig fritt

byter avdelning i morrn då är de  en bit in i vecka 22 i allafall.
    fått nån ny knepig tablett som heter adalat som jag inte vågat ta än , ngn som har erfarenhet av den?
    den ska göra att jag får mindre sammandragningar under en lite längre tid , den är även blodtryckssänkande. jag har dock inte högt blodtryck, än.

man kan ju hoppas att dom vet vad dom sysslar med,men tyvärr så är jag väldigt skeptisk.

det är jobbigt just nu

ta hand om er !

kramar

• tigerkaka
    Dallis skrev 2010-06-23 21:50:43 följande:
    Förresten, är det någon som vet VARFÖR man inte ska få orgasm?
    Jag fick bara restriktioner om att inte ha sex av läkaren, men man är ju nojjig, så det blir inget alls.
    Kan inte hitta ngn info om det..
    ingen orgasm för sammandragningar skulle jag tro :) , man får ju de vid orgasm.
     penetrerande sex får man inte ha för infektionsrisken.

här på ks är de de ok för nu . dom undersökte mig idag, läget är oförändrat. så fortsatt sängläge..

dallis: jag var också extra orolig dom veckorna mina två småttingar kom ut, nu har de passerat men jag förstår precis va du menar. bra att  dom kollar dig för urinvägsinfektioner med.
    för mig har de inte svidit i tappen så mkt förrän nu när de börjar bli lite tyngre, jag tror också att de beror på hur cerklaget sitter.
    sen känner ju alla olika mkt. tror grazila skrev ngt om de innan.

ha en fin midsommar, ta hand om er o njut !

kram från sängen
Svar på tråden Cerclage?